Miksi mä en saa tuota monitoimilaitetta yhdistettyä tähän tietokoneeseen?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Mulla on siis sellaanen HP:n laite jossa tulostin, skanneri ja kopiokone. En tiedä missä on asennuslevy ja olen kaksi kertaa yrittänyt ladata niitä ajureita tähän. Kummallakin kerralla pitääs muka laittaa loppuvaiheessa levy koneeseen. :o :headwall:

Mun vanhaan tietokoneeseen sain tuon laitteen liitettyä ilman ongelmia heti ekalla kerralla, mutta mikä helvata tässä nyt mättää! |O |O

Kuule, on aivan TÄYDELLISEN MAHDOTONTA sanoa tähän asiaan mitään tietämättä yksityiskohtia. Niinku koneen käyttistä, liitäntätapaa, laitteen tarkkaa mallia...

Alkuperäinen kirjoittaja :
siis ookko kokeillu ladata ne ajurit HP:n sivuilta, http://welcome.hp.com/country/fi/fi/support.html eli tulostimen tyypin mukaan

Sieltä just olen koittanut, mutta kun ei! Tosiaan vanhan koneen kanssa onnistui heti.

Minä ajattelin otsikon luettuani, että kyseessä on sellainen keittiön monitoimikone. Tuumin jo, että nyt tää palstailukin on helppoa kun voi samalla laittaa (nappia painamalla) ruokaa :) Mutta alkuperäiseen ongelmaan en osaa antaa mitään neuvoa, toivottavasti saat sen toimimaan.

Alkuperäinen kirjoittaja viiraa:
Minä ajattelin otsikon luettuani, että kyseessä on sellainen keittiön monitoimikone. Tuumin jo, että nyt tää palstailukin on helppoa kun voi samalla laittaa (nappia painamalla) ruokaa :) Mutta alkuperäiseen ongelmaan en osaa antaa mitään neuvoa, toivottavasti saat sen toimimaan.

:laugh: :D Ei muuta kuin kaksoisklikata niin johan tulee ruokaa. :D

Mulla olis usiempi lapsuuden/nuoruudenkuva joita otin isän tyköä ja haluaasin skannata ne koneelle.

Alkuperäinen kirjoittaja niin ennenkin:
Kirjoitas googleem tulostimen nimi ja malli, perään driver tai ajuri, kyllä ne löytyy sieltä.

No näin mä olenkin tehnyt, aivan kuten vanhan koneen kanssa, mutta tämän tietokoneen kanssa systeemi ei onnistu. En tajua mikä mättää, vaikka en mä kyllä pahemmin tietokoneista ymmärrä.

Jos nyt vain koitan uudestaan ja katton kuinka käy.

yks vaihtoehto mitä voi kokeilla on poltaa se asennuspaketti cd:lle ja kokeilla sitä kautta..
mulla joskus tullu vastaan juuri samanlaisia ongelmia kun valmistaja oli laittanut supporttiin sen saman CDllä olevan paketin joka sit kysyi jossain vaihees sitä cd:tä ja juuri tuolla em kikalla kyllä sit onnistuin

Alkuperäinen kirjoittaja :
yks vaihtoehto mitä voi kokeilla on poltaa se asennuspaketti cd:lle ja kokeilla sitä kautta..
mulla joskus tullu vastaan juuri samanlaisia ongelmia kun valmistaja oli laittanut supporttiin sen saman CDllä olevan paketin joka sit kysyi jossain vaihees sitä cd:tä ja juuri tuolla em kikalla kyllä sit onnistuin

Tästä sitten pääsemmekin siihen, että onkohan mulla tyhjää cd:tä. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Sisäinen blondini aktivoitui ihmettelemään, miksi yleiskone ja tietokone pitää saada liitettyä toisiinsa...

Et ole eka joka samaa mietti. ;)

Mutta oikiasti alkaa ottamaan jo aika helvetisti päähän kun tuo laite on tuossa ollut toimettomana kuukausia. Olis ihan kiva saada tulostettua koulujuttuja kotona ettei aina tarvitte koulussa ettiä vapaata konetta ja toimivaa tulostinta. Ja tosiaan olis niitä kuvia skannattavana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kokeiles kysyä nörttipalstoilta. Avuton nainen ja nörtit tulee vaikka kotiin saakka asentaan ;)

Mä voin sitten sille nörtille tarjota teetä kun kahvia ei ole ja kun koneet toimii kunnolla niin sanon, että heippa! :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja Rieputarallaa:
Sisäinen blondini aktivoitui ihmettelemään, miksi yleiskone ja tietokone pitää saada liitettyä toisiinsa...

Et ole eka joka samaa mietti. ;)

Mutta oikiasti alkaa ottamaan jo aika helvetisti päähän kun tuo laite on tuossa ollut toimettomana kuukausia. Olis ihan kiva saada tulostettua koulujuttuja kotona ettei aina tarvitte koulussa ettiä vapaata konetta ja toimivaa tulostinta. Ja tosiaan olis niitä kuvia skannattavana.

Tsemppiä ihan hirmuisesti, tiedän tunteen enemmän kuin hyvin! Valitettavasti en osaa auttaa, mä olen koneiden kanssa aivan käsi. Onneksi on nörtti-kavereita...

Ootko muuten niitä kuvia ehtinyt katsella?

Kyseessä siis HP PSC 1510 ja tietokoneen käyttöjärjestelmä on Windows XP.

Mä en muuten saanut myöskään samaa konetta ja mun XP:llä olevaa läppäriä toimimaan yhdessä, vaikka se toisessa läppärissä toimii. Ja joo, ihan sama käyttöjärjestelmä on mun vanhassakin koneessa. Vaikka kuinka latasin oikeita ajureita niin ei toimi ei...

Ja kyllä, mä pääsääntöisesti olen aina osannut kaikki noi jutut, mutta toi ei vaan toimi.

Kyseessä siis HP PSC 1510 ja tietokoneen käyttöjärjestelmä on Windows XP.
Asensithan sen monitoimilaitteen ajurit ENNEN kuin laitoit sen USB-piuhan kiinni tietokoneeseen? Tämä mainittaneen ihan käyttöohjeessakin.

Jos laitteen kytkee piuhalla ennen ajurien asennusta, windows yrittää keksiä sille itse jonkinlaiset ajurit ja tekee joitain asetuksia ja oletusarvoja järjestelmärekisteriin joita voi olla hankala korjata jälkeenpäin.

Poista kaikki monitoimilaitteseen liittyvät ajurit ja ohjelmistot koneelta ja aloita alusta.

MUOKS.
Googlasin laitteen käyttöohjeen ja siellä asennusoppaassa on muuten ihan ekalla sivulla punaisella painettu varoitus:
Tärkeää: Asenna USB-kaapeli vasta vaiheessa 15, koska muuten ohjelmisto ei
ehkä asennu oikein.

Yhteistyössä