Miksi loma-ajan palkka pitää maksaa loman alkaessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Minä olen aina ihmetellyt, että mikä ihmeen hinku ihmisillä on saada ne lomarahat heti loman alkaessa ja sitten loman jälkeen vingutaan kun ei ole rahaa ja palkkakin tulee vasta sitten joskus. Lomalla tuhlataan hullun lailla ajattelematta ollenkaan, että sitä rahaa pitäisi olla loman jälkeenkin käytettävissä.
Itse olen erittäin suuressa firmassa töissä ja meillä ei loma-ajan palkkaa makseta silloin kun jäädään lomalle, vaan ihna normaaleina palkkapäivinä elikkä nyt kun mulla alkoi loma 2.6, niin 15 kesäkuuta sain toukokuun lopun palkan ja 30.6. kesäkuun alun palkan, joka sisälsi 12 lomapäivää ja heinäkuun 15. päivä saan seuraaan osan loma-ajan palkasta. Näin meillä siis palkka tulee tasaisesti ja ei tule heti tuhlattua ja ei jää palkkoja väliin vaan rahaa tulee tasaisesti.
Lomaltapaluurahat saadaan sitten heinäkuun puolessa välissä.
Tuossa on sekin hyvä puoli, että ei mene niin herkästi lisäprosentin puolelle, vaan rahaa tulee enemmän käteen, eikä mene ennakonpidätyksiin.

mies saa huomenna palkan, sitten heinä-elokuun vaihteessa lomarahat, elo-syyskuun vaihteessa tulee palkka+lomaltapaluurahat...

just laskettiin, että mitä tulee millonkin, jotta tiedätään, minkä verran voi kuluttaa... toisin sanoen, että tehdäänkö kesälomareissu vai ei... pakko laskea muutama kuukausi etukäteen, kun menojakin on.

Yhteistyössä