Miksi leikkipuistoissa ei esitellä itseä toisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen tätä miettiny, että onko näin joka paikassa. Äidit tuntee toisensa vain Matin ja Liisan äitinä. Lasten nimiä kehdataan kysyä, mutta ei aikuisten. Tosi vaikea tutustua muihin ihmisiin varsinkin juuri paikkakunnalle muuttaneena kun huomaa ettei itseään esitellä.

Huomasin vähän saman mennessäni kansalaisopiston kurssille, menin kertaa myöhemmin kuin muut ja vasta nyt kurssin lopussa älysin, ettei minulla ollut aavistustakaan minkänimisiä muut ovat. Vähän outoa kyllä.

Mua taas ahdistaa, kun käyn joskus sukulaislasten kanssa leikkipuistossa ja siellä pph:t kyylää ja neuvoo että älä sinne mene, varo sitä älä siitä anna liukua.. Aarg. Pitäisivät huolen omistaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jospa se on sitä että halutaan säilyttää jokin yksityisyys. On vaikeampi juoruta kun ei tiedä edes nimeä.

Voi se myös olla jollakin ujoutta, turhaa ujoutta ehkä. Eihän sitä yleensä tarvita seurassa kuin yksi noheva, niin asialliset esittelyt tehdään, mutta kun se luonteva hetki menee ohitse, voi tuntua vaikealta tehdä sitä.

Olen ihmetellyt ihan samaa. Taitaa olla ihan suomalainen ilmiö, koska ulkomailla asuneena (useammassa maassa) yleensä jos lapset ottavat toisiinsa kontaktia leikkipuistossa niin äidit/isätkin ottavat ja esittelevät toisensa ja jutustelevat niitä näitä. Ehkä se sitten on tosiaan jotain ujoutta, että ei kehdata "tuppautua" toisten seuraan. Suomalainenhan aina ajattelee, että mitä nuo muut minusta ajattelevat. On jotenkin turvallisempaa olla tekemättä mitään, kuin ainakaan poiketa valtavirrasta.

On vanhemmat unohtaneet ne hyvät käytöstavat?
Ajatellaan, et ei sillä esittelyllä niin väliä ole?
Sitten ihmetellään, kun lapset eivät osaa itseään esitellä kun eivät ole koskaan vanhempien nähnyt niin tekevän.
Että, seuraavaksi kädestä- päivää, olen se ja se, on tainnut esittelyt unohtua?

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Olen ihmetellyt ihan samaa. Taitaa olla ihan suomalainen ilmiö, koska ulkomailla asuneena (useammassa maassa) yleensä jos lapset ottavat toisiinsa kontaktia leikkipuistossa niin äidit/isätkin ottavat ja esittelevät toisensa ja jutustelevat niitä näitä. Ehkä se sitten on tosiaan jotain ujoutta, että ei kehdata "tuppautua" toisten seuraan. Suomalainenhan aina ajattelee, että mitä nuo muut minusta ajattelevat. On jotenkin turvallisempaa olla tekemättä mitään, kuin ainakaan poiketa valtavirrasta.

Asuttiin tuossa rakkaassa naapurimassamme ruotsissa ja tämä hiekkalaatikko syrjintä oli siellä aivan käsittämätöntä! pihalle ku tultiin muut häipy sisälle. Perhekerhoon ku mentiin, yksin lapset sai leikkiä kun äidit hyysäs lapsensa pois ja pysyivät omissa kuppikunnissaan. Arvaatte varmaan ettei me kovin montaa kertaa siellä käytykkään.

leikkimään lasteni kanssa.anteeksi vaan mammat mutta haluan olla ja leikkiä lasteni kanssa enkä seurustella aikuisten kanssa.minuu ei haittaa, että toiset mammat höpöttelee jnejne.minulle se ei vain ole "se" juttu.minulle saa tulla juttelemaan ja kyselemään lapsesta mutta ei pidä loukkaantua jos en jää sen kummemmin keskustelemaan=)