miksi lasten pitäisi aina nukkua kotona /päiväkodissa ja lapset koetaan niin raskaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja juuh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

juuh

Vieras
Siis voisiko olla, niin, että kuria ei ole eikä lapsia opeteta kantamaan vastuuta teoistaan?
Mutta samat vanhemmat jotka yrittävät häätää jälkikasvunsa mummolaan, päiväkotiin, naapuriin, mihin vaan, kuitenkin ovat ensimmäisenä valittamassa jos opettaja ei nyt ole tarpeeksi yksilöllliseesti kohdellut maaretpenttiä, kun ei ole saanut vapaasti ilmaista itseän vaan opettaja on pyytänyt olemaan hiljaa ja nyt maaretpentillä on paha mieli ja kun opettaja ei vain ymmärrä että pojat ovat poikia ja maarentpentti on niin älykäs ja se tulee esiin tietysti häirintänä.

siis miksi kotonakin pitää nykyään juosta perässä tai nostaa hyllylle tavaroita? Miksi ei vain rajata yksinkertaisesti tilaa, ennen oli näitä häkkejä, joihin lapset nostettiin.

Miksi sallitaan liikaa?

Ap, voisitko tarkentaa, tekstisi oli melko sekavaa, eikä siitä tullut lopullinen pointtisi esiin. Ja miten tuo otsikossa mainitsemasi nukkuminen liittyy mihinkään mistä kirjoitit?

No, mun kiero ajatusmaailma tais ymmärtää :D

Liittynee tähän 'voinko vaatia että lapseni ei nukkuis päiväkodissa koska hän ei nuku sitten kotona' ketjuun?

Kieltämättä kävi mielessä sitä lukiessa sama- ensin lapset ovat hoidossa (toki, työn takia) ja sen jälkeen äkkiä takas nukkumaan, kun vanhemmat tarvii omaa aikaa ja keskinäistä aikaa.
Milloin, tuli mieleeni, on aika lapsille ja vanhemmille?

Vanhemmat kovasti vaativat yksilöllistä kohtelemista niin hoidossa kuin koulussakin, toisaalta tähän on tämä yhteiskunta mennyt, sitä korostetaan ja toisaalta se on ihan hyvä. Tai siis on. Ellei mene liiallisuuksiin.
Joskus sitä äityy ajattelemaan, että korvaako jotenkin sillä vaatimisella sitä että itsellä ei ole aikaa tarpeeksi? Tosin käännän tämän asian vielä vanhustenhoitoonkin, lasten hoidon lisäksi.

JA oi kyllä, minunkin lapseni ovat hoidossa ja tiedän, että sitä lainaa on saatava maksettua ja tiedän, on vain pakko.....mutta onko kaikki ihan tosiaan perusteltavissa näin?

• Tykkää
Reactions: sikinsokin
Mietin, että jos kukaan ei jaksa niiden kanssa. Päiväkodissa hoitajat haluavat niitä nukuttaa jotta ehtiävt tehdä jotain kirjaamista ja levähtäkin.
Kotona ne halutaa nopeasti nukkumaan.

Kun ne vaatii nin paljon hereilläollessaan. Niin jos ne totuttaa vaan vähemmälle. Voisiko siinä olla ratkaisu?

Kasvattaa ne ottamaan huomioon muut ihmiset ja tekemään oman osuutensa. Niin ehkä niitä sitten jaksaa.

Mä saan pojat nukkumaan 23-24 välillä päiväkotipäivien jälkeen....eli ymmärrän erittäin hyvin vanhempia, jotka eivät jaksaisi... Eri asia, jos menisivät viimeistään 22 nukkumaan, mutta kun itekin jo haluis painaa päänsä tyynyyn, ja jätkät ei vaan nukahda... Eikä meillä todellakaan ole kyse siitä, ettenkö haluaisi olla lasteni kanssa. Ehdin ihan hyvin leikkiä ja viettää aikaa, kun haen pojat puoli kahdelta...ihan liikaakin, kun valvovat liki puolille öin! ;) Onneksi en tee 40 tuntia viikossa töitä vieraalle, sitten en jaksais, ja todellakin vaatisin, että pojat eivät päiväkodissa nukkuisi hetkeäkään!

No mulla on "raskaat lapset" ellei ne nuku hyvin myös päivällä, eskarilainen ja reilu 1v.
Meillä ollut niin vauvasta asti, että mitä pidemmät/rauhallisemmat päikkärit sitä levollisempi/pidempi yöuni.
Ja esim. n. 6kk iässä yöunille nukahtivat n.18 ja nykyäänkin jo klo20 aikaan vaikka päikkärit 1,5-3h joka päivä, myös viikonloppuna.
Ja eskarilainen vänkää päivittäin ettei nukuta ja silti nukkuu 1-2 h ;) Nukahtavat alle vartissa eli unen tarve todellinen eikä siis unille minun "luppoaikaa" varten.
Pk:ssa mua ärsytti se, että unilta herätettiin viim 13.30.
Tapoja ja lapsia on erilaisia, mut uni on tärkeimpiä asioita kasvussa. Mun mielestä näin.

miksi vauvan pitää nukkua 2kk iässä jo omaan huoneeseen, herätä vaan kerran syömään. MIKSI?
Siitä muutaman kuukauden päästä jo viikonlopuksi mummulle yökylään kerran kuussa. MIKSI?
Miksi vauva heti 9kk iässä päiväkotiin. MIKSI?
Ilalla vauva nukkuun jo Klo 19.00. MIKSI?

Miksi ylensä teette niitä lapsia?

Meillä menee lapset nukkumaan yhdeksältä ja jos päiväkodissa on nukuttu, nukahtaminen siirtyy yli kymmeneen.

Minä herään aamulla kuudelta, lapset 7-8 aikaan.

Ehdimme olla ihan riittävästi yhdessä kotona vaikka lapset menisivät nukkumaan yhdeksältä mutta heidän unensa jää vajaaksi jos yöuni kutistuu alle 10 tuntiin.

Yhteistyössä