Miksi lapsillanne ei ole aurinkolaseja, mutta teillä vanhemmilla on??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihme ja kumma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihme ja kumma"

Vieras
Otsikossa se tulikin, taas aurinkoinen päivä ja monella lapsella ei lainkaan aurinkolaseja/lippaa joka suojaisi, sen sijaan äidit/isät ovat muistaneet ne aurinkolasit päähänsä laittaa.

On tärkeää suojata lapsen silmät ja te suojaatte vain omanne. Tekee ihan pahaa katsoa kun lapset siristelee silmiään ja itkee vaunuissa kun aurinko osuu silmiin ja mammat tyytyväisenä kävelee aurinkolasit päässä.

Miksi olette noin välinpitämättömiä ja itsekkäitä?

No meillä lähtökohtaisesti on lapsillekin ollut aurinkolasit. Mutta ainakin jossain iässä lapset eivät ole niitä suostuneet pitämään, vaan repivät ne päästä heti kun yrittää laittaa. Silloinpa minä ainakin kuljen itse tyytyväisenä aurinkolasit päässä vaikka lapsilla ei olisikaan, ja annan ohikulkevien kauhistella... ;)

Ei tosiaan kannata yleistää.Meillä on panostettu siihen että myös lapsilla on laadukkaat aurinkolasit.Ja tiedän monia lapsia jotka eivät kaikesta huolimatta suostu pitämään aurinkolaseja vaan ottavat ne aina pois.

Eivät pienempiä ollessaan suostuneet niitä pitämään. Onneksi lippikset ovat olleet muodissa :) Nykyisin teini-ikäisinä kokevat aurinkolasitkin cooleiksi, joten pitävät niitä mielellään.

Koska lapseni ei suostu niitä pitämään, luuletko etten ole yrittänyt idiootti?! Talvipipoissa ei kovin kummoisia lippoja ole näkynyt, onneksi on edes pieni tuossa pipossa. :)

Kesällä lapsella lierihattu ja minulla aurinkolasit. Jos tänä kesänä suostuisi pitämään niitä aurinkolasejakin, jää nähtäväksi.

En ymmärrä tätä perus palstamammaa joka haukkuu heti tietämättä. Teitä ei äitiyden maailmaan kaivata, *sylkee päälle.

Siksi että lapsen lasit ovat unohtuneet maalle. Saa ne nyt vkonlopun aikana sieltä. Emme ostaneet uusia kun tiesimme missä edelliset ovat. Ulkopuolinen sitte näkee sen että mulla on ja pojalla ei.

Koska lapseni ei suostu niitä pitämään, luuletko etten ole yrittänyt idiootti?! Talvipipoissa ei kovin kummoisia lippoja ole näkynyt, onneksi on edes pieni tuossa pipossa. :)

Kesällä lapsella lierihattu ja minulla aurinkolasit. Jos tänä kesänä suostuisi pitämään niitä aurinkolasejakin, jää nähtäväksi.

En ymmärrä tätä perus palstamammaa joka haukkuu heti tietämättä. Teitä ei äitiyden maailmaan kaivata, *sylkee päälle.
Juuri sinunlaisiasi täällä ei kaivata ;)

Pahoittelen yleistävää sävyäni, mutta kysymykseni oli kohdennettu lähinnä niille, jotka ovat aloituksessa mainitsemani kaltaisia.

On vain niin omituista, kun vouhkataan milloin mistäkin pikkujutusta ja sitten tuollainen oleellinen asia jää huomioimatta. Saa ne silmät suojattua muutenkin, lipoilla ja vaunuissa on kuomut ja niihin saa tarvittaessa lisävarusteita, jotka estävät auringonpaisteen osumista suoraan silmiin. Niitäkin näkee paljon, että lapsi on makuullaan rattaissa ja aurinko osuu suoraan silmiin ja kuomua ei tietenkään voida nostaa.

[QUOTE="aloittaja";28165855]Juuri sinunlaisiasi täällä ei kaivata ;)

Pahoittelen yleistävää sävyäni, mutta kysymykseni oli kohdennettu lähinnä niille, jotka ovat aloituksessa mainitsemani kaltaisia.

On vain niin omituista, kun vouhkataan milloin mistäkin pikkujutusta ja sitten tuollainen oleellinen asia jää huomioimatta. Saa ne silmät suojattua muutenkin, lipoilla ja vaunuissa on kuomut ja niihin saa tarvittaessa lisävarusteita, jotka estävät auringonpaisteen osumista suoraan silmiin. Niitäkin näkee paljon, että lapsi on makuullaan rattaissa ja aurinko osuu suoraan silmiin ja kuomua ei tietenkään voida nostaa.[/QUOTE]No jos äiti vaikka unohtanut sen yhden kerran epähuomiossaan laskea lipan tai huomaa juuri parin minsan päästä asian. Mistä ihmeestä te kyttääjät aina tiedätte että näin on aina joillain jos näette jonkun nopean tilanteen?! Kuvitteletteko heti, että ko äidit eivät KOSKAAN välitä auringonpaisteesta lastensa silmillä vai tuleeko mieleen, että ehkä nämä eivät ole täydellisiä aina ihan joka tilanteessa 24h7 ympäri vuoden?

Helposti sitä jää joskus tuollainen huomaamatta muutamaksi minuutiksi. Ehkä olet itse kaikessa täydellinen sitten, kumarrus sulle hei.

meillä muksut olleet aina ajanhermolla ( jopa talvella ja yöllä pimeällä autossa istuessaan) käyttävät aurinkolaseja. ja niitä on sitten kertynyt useita, koska pitää ostella kun näkee kivat:snotty:

^Heh, se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa ;) Hienoa, että tunnette omantunnonpiston.

Usein näkee ne samat mammat ja yhtä usein lapsilta ne suojat puuttuu. Ja kyttääjä en ole, minulla on muutakin tekemistä kuin tuijotella 24/7 ihmisiä.

Osa onkin osannut kysymykseen vastatan, osalle se tuottaa vaikeuksia. Jatketaan.

[QUOTE="aloittaja";28165889]^Heh, se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa ;) Hienoa, että tunnette omantunnonpiston.

Usein näkee ne samat mammat ja yhtä usein lapsilta ne suojat puuttuu. Ja kyttääjä en ole, minulla on muutakin tekemistä kuin tuijotella 24/7 ihmisiä.

Osa onkin osannut kysymykseen vastatan, osalle se tuottaa vaikeuksia. Jatketaan.[/QUOTE]

Miksi mulle kalahtaisi kun on tosiaan se lippa?
Mua ärsyttää mamat jotka marisee jostain tilanteen näkemisestä ja sitten tekee omia typeriä johtopäätöksiään. :D Pikkusen lapsellinen lällättäjä tämä ap. :D

[QUOTE="aloittaja";28165889]^Heh, se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa ;) Hienoa, että tunnette omantunnonpiston.

Osa onkin osannut kysymykseen vastatan, osalle se tuottaa vaikeuksia. Jatketaan.[/QUOTE]

No et vastannu mun kysymykseen.
Miten pidetään aurinkolasit 2vuotiaan päässä joka kiskoo ne alle sekunnissa pois kun ne päähän laitat?
Kahdella isommalla kyllä on aurinkolasit päässä kun ne ymmärtää niiden tärkeyden mutta miten saat uhmaikäisen tekemään saman? Kun kerran olet niin viisas ja kaikkitietävä niin kerro että me alempiarvoisetkin osattais.

lucifer: Tuohan on hieno juttu, uskon tuon olevan myös kasvatuskysymys :)

Voi eedla ja vieras teitä, kovasti nyt otitte tästä itseenne ja haukkumisenne kertoo kovasti kypsyydestänne. Ei ihme, että lapsenne ei pidä niitä laseja päässä. Ja mistä eedla keksi, että olisin viisas ja kaikkitietävä, kun tässä ei sellaisesta ole lainkaan kyse? Kyllä se kalikka taisi teihin nyt kovasti kalahtaa ;) Ja eedla hyvä, se on kasvatuskysymys, jos et osaa olla päättäväinen, ei sille voi mitään. Lapsi kyllä oppii keinot, millä äidin saa antamaan periksi ;)

Palataanpa nyt asiaan.

Ei oo lapsella vielä aurinkolaseja. Mut asia korjaantuu lähipäivinä...
Ite käytän aurinkolaseja vain kun on pakko. Eli keväthangilla ja kesällä vesillä. Enkä laita lapsellekaan jos itekään en tarvi. Sillon ku riittää lippalakki tms ni ei tartte laseja. :)

Meillä on toisinpäin :P Lapsilla on, mulla ei.. Koska en ole saanut aikaseks käydä hakemassa oikeilla vahvuuksilla, eikä just nyt kyllä ole rahaakaan. Pärjään ilmankin.

No mä en ainakaan itse lapsena suostunut koskaan pitämään aurinkolaseja. Otin ne heti pois kun äidin katse vältti. Vihasin sitä, että ne pimensi kauniin auringonpaisteen. Ja joo, joskus se paiste oli liikaa ja silmät valui vettä vaan tai niitä piti siristellä. Mut silti en tykännyt pitää laseja.

Yhteistyössä