Miksi lapset on niin vihaisia? Tuolla ulkona kun seuraa lapsia, niin monet on tosi vihaisia.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelen

Vieras
Ne näyttää koko ajan kiukkuisilta, tiuskii muille, tekee kiusaa, ovat hirveän vihaisen ja tympääntyneen oloisia. Sellaiset ala-asteikäiset tai nuoremmat. Iso osa, suurin osa minun mielestäni, tuntuu olevan sellaisia möllejä. Onneksi on vielä joitain noita iloisia ja onnellisen oloisia lapsia. Mikä on pielessä, kun niin monet on niin täynnä vihaa?

Samaa joskus mietin ja se on tosi surullista :(
Hoitoon liian pienenä, ajan ja rakkauden puute. Hektisyys ja videopelit/telkkaohjelmat jotka ei sovi. Vanhempien yleistynyt pahoinvointi. Noilla on varmasti paljon merkitystä asiassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Lisäisin, että myös lapsi voi ja saa olla vihainen, kiukkuinen.
Kuuluu ihan normaaliin kehitykseen, etenkin tiettyihin ikävaiheisiin ja tilanteisiin.

On ihan normaalia että on kaikenlaisia tunteita, mutta se että lapsi on esimerkiksi koko ajan ja aina muiden kanssa leikkiessään vihainen ja kiukkuinen ja aggressiivinen ei voi olla enää ihan ok :(

Alkuperäinen kirjoittaja ff:
Lisäisin, että myös lapsi voi ja saa olla vihainen, kiukkuinen.
Kuuluu ihan normaaliin kehitykseen, etenkin tiettyihin ikävaiheisiin ja tilanteisiin.

Niin, ja sitten sille tulee helposti sanottua että mee pihalle siitä kiukuttelemaan...

Mä oon sitä mieltä et pohjimmiltaan kaikki lähtee aina sieltä kotioloista. Teen paljon luokanopettajan sijaisuuksia ja todellakin tunnistan tän tyypin lapset eivätkä he useimmiten ole mitään sijaisen lemppareita..

Yhteistyössä