Miksi lapselle pitää koko ajan keksiä menoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kyselijä"

Vieras
Mulla on paljon ystäviä, joilla on lapsia. Itselläni myös 2 pientä.
Mutta sitä en ymmärrä, miksi koko ajan pitää mennä niiden kanssa ja antaa kaiken maailman elämyksiä?
Tulee ihan tyhmä olo, kun joskus kyselevät, missä olemme käyneet lasten kanssa. He kun käyvät ulkomaanmatkoilla, Lintsillä, Korkeasaaressa, Puuhamaassa, Muumimaailmassa, tivoleissa, sirkuksissa ym ym ym....

Ollaan mekin käyty muutamissa nuista, mutta en jaksa vuorotöiden ohella koko ajan touhuta. Lapset on päiväkodissa päivät ja viikonloput mulla menee melkein aina töissä. Lomilla käydään mummilassa, joka on Pohjois-Suomessa.
Lisäksi jotain pientä joskus, mutta en näe sitä niin tarpeelliseksi kun muut ilmeisesti.

En itsekään käynyt pienenä, kun kerran kesässä jossain nuista, ja mökillä oleiltiin. Miksi on niin kamala kiire tarjota pienille elämyksiä, joista he eivät edes välttämättä muista isompana mitään? Ja lapseni siis 3-ja 4 vuotiaat.

Ei pidä, mutta saa jos haluaa.

Eikä kummassakaan tavassa ole mitään pahaa. Ei siinä, että lasten kanssa käydään kaikenmaailman hilavitkutinmaissa ja tapahtumissa, eikä siinä että ei käydä.

Itseäni ei ole koskaan kiinnostanut se, muistavatko lapseni jotain jostain reissuista tai ei. Minä muistan, mieheni myös, se riittää. Tosin 3-4 v iässä tehdyt reissut muistavat jo hyvin, ja vahvistavat muistoja katsomalla valokuvia ko. jutuista.

Täähän riippuu ihan perheestä ja vanhemmista.
Jotkut ovat liikkuvaisempia ilman lapsiakin, toiset eivät tykkää matkustella ylipäätään.
Osa viihtyy kotona; jotkut taas ahdistuvat neljän seinän sisällä.
Eipä siinä varmaan sen ihmeellisempää ole.

Me ollan oltu aina melko meneviä ja reissailtu kotimaassa melko paljon. Nyt kun meillä on lapsi niin ei olla hirveesti vähennetty menoa. Pidämme tosi paljon patikoimisesta ja melonnasta, joten sitä ollaan harrastettu ympäri Suomea ja pohjoismaita, edelleen lapsen saannin jälkeen. Jonkun verran ollaan menty myös ihan kahdestaan ja silloin tyttö on jäänyt hoitoon isovanhemmilleen.

Noista ns. elämyspaikoista ollaan käyty lintsillä pari kertaa, kerran muumimaailmassa (tytön kummi asuu Turussa) ja ehkä noin kolme/neljä kertaa ollaan käyty kylpylässä. Tyttö on nyt sen kolme ja puoli vuotta. Meidän tyyliin sopii tämä meneminen, mutta kyllä me vietetään ihan rauhallisia koti viikkonloppujakin, mutta melkein aina ollaan menossa jossakin, jos vaan mahdollista. Tähän ehkä vaikuttaa myös se että tytön isovanhemmat ja meidän molempien sukulaisista ja ystävistä suurin osa asuu parin sadan kilometrin päässä ja haluamme nähdä heitä mahdollisimman paljon.

No kun meillä lapsi kasvaa, niin ihan varmasti kolutaan joka Jukujukumaa ja lintsi! Ihan sen takia, etten itse lapsena päässyt niihin ja aina kateellisena kuuntelin, kun luokkakaverit oli käyneet milloin missäkin. Ensi kesänä aloitetaan jostain, mikä on alle 2-vuotiaiden suosiossa ja sitä myöten jatketaan kun lapselle tulee ikää. Ei malta odottaa... :)

Mitäpä lapsen kanssa pienenä leikkimään tai muuta touhuamaan. Ruokakin varmaan voi olla muiden tähteitä, vaatteet risoja, kun EI SE SIITÄ VANHEMPANA MITÄÄN MUISTA.

Mitäpä lapsen kanssa pienenä leikkimään tai muuta touhuamaan. Ruokakin varmaan voi olla muiden tähteitä, vaatteet risoja, kun EI SE SIITÄ VANHEMPANA MITÄÄN MUISTA.
Aihetta sivuten; mun eräs tuttu ihan oikeasti ja tosissaan selitti, että hän ainakin ostaa lapselleen synttärilahjoja vasta sitten kun se ymmärtää oikeasti niiden päälle, ja joululahjoja silloin kun lapsi ei enää joulupukkiin usko, että "tulee kiitos sille kenelle kiitos kuuluu".

No. Tapansa ajatella kullakin. Mulle kiitokseksi (tää on ällönimelää mutta totta :D) on riittänyt lasteni iloinen ilme kun paketista on tullut mieluinen lahja :)

No. Tapansa ajatella kullakin. Mulle kiitokseksi (tää on ällönimelää mutta totta :D) on riittänyt lasteni iloinen ilme kun paketista on tullut mieluinen lahja :)

Tuon ilmeen takia meidän porukat ostaa meille edelleenkin 5-10 lahjaa per joulu (meillä iät 34, 35 ja 28 :D). Viime jouluna olimme yhdessä ja kun meistä kahdella on jo yksi lapsi, niin voitte kuvitella, ettei lahjat oikein sinne kuusen alle sopineet... ;)

Yhteistyössä