Miksi lapsellasi on älypuhelin?

  • Viestiketjun aloittaja Älytön puhelin
  • Ensimmäinen viesti
Nuorin meillä älypuhelimen saanut oli silloin kolmasluokalla. Ja vain siksi, että IHAN ITSE HALUSI SEN OSTAA. Rahoilla, mitkä oli säästänyt syntymäpäiistä ja jouluista.

Ei kai siihen sit oo sanomista. Parempi tuo kuin namut tai little pet shop muoviöttiäiset :D
 
"Jenis"
Alkuperäinen kirjoittaja JUURI TÄTÄ;30180716:
Tätä ihmettelen itsekkin! Ekaluokkalaiselle ÄLYPUHELIN? MIKSI? Kertokaa edes yksi hyvä syy!
Ylimääräinen sellainen (perus-samsung) löytyi kotoa. Kerro edes yksi hyvä syy ostaa uusi puhelin jos on jo olemassa yksi jota kukaan ei käytä?
 
Perus Nokia puhelimen saa esim 30 eurolla. Että ei tartte mennä tuhlaamaan rahojaan älypuhelimeen. Kyllä on naurettavia tekosyitä tässä ketjussa taas,..
Ikävää että vanhemmat edesauttavat lasten kiusaamista koulujen pihoilla, ja hankkivat hienon puhelimen lapsilleen siksi että lapsi voi elvistellä koulussa. Yököttävää.
Lisää kasvatusta jotta ei tunne kateutta. Sama koskee vaatteita, harrastuksia yms.

“The only time you look in your neighbor's bowl is to make sure that they have enough. You don't look in your neighbor's bowl to see if you have as much as them.” - Louis C.K.
 
Tiedoksi tyhmemmille
Mikä kenellekin kelpaa syyksi. Tuossa yllä juuri kerroin meidän syyt: 1. sopiva koko 2. edullinen hinta 3. helpompi käyttää kun on kosketusnäyttöön tottunut.

Sanokaa yksikin hyvä syy miksi ostaisin epäsopivamman puhelimen samaan hintaan tai kalliimmalla? Mulla ei ole periaatetta että puhelimessa EI SAISI olla esim kameraa tai nettiä (se lienee edelleen älypuhelimen määritelmä?). Periaate on että nettiin tuon ikäinen ei meillä saa mennä kuin vanhempien valvonnassa. Eli liittymässä ei ole nettiä.

En mä jätä ostamatta lapselle sopivaa "ominaisuuksilla" olevaa ulkoiluasuakaan vain sen takia että naapurin Nico-Petterin vanhemmat ostaa Tarjoustalosta Peuhuhaalarin. En mä tiedä mitä puhelimia lapsen luokkakavereilla on enkä välitä. Enkä käsitä miksi kukaan muukaan siitä välittäisi.
Älypuhelin yleensä ostetaan siksi että halutaan NETTIIN. HALOO. Ihan ihmeellisiä tekosyitä tämä ketju pullollaan. Ostatte siis satasen maksavan älypuhelimen teidän lapsillenne, mutta laitatte netin käytön pois. Mitä järkeä? Selittäkää nyt hyvät ihmiset sentään. Kun samat toiminnot saa peruspuhelimella joka maksaa sen 20 tai 30 euroa.

Vai oisko kumminki pinnan alla se syy, että haluatte lapsenne loistavan siellä pihalla sen hienon puhelimen kanssa? Ja tod. näk. juuri teidän lapsenne kiusaa niitä joilla ei ole kosketusnäyttöä....
 
"kieppi"
Miulle tulee vähän mieleen tästä alakoulun opettajani, joka vastusti vaihdepyöriä ja uuden mallisia suksisiteitä. "Vaihteettomalla pyörällä minä ajan ja minun lapset myös, ne vaihteet vain ruostuvat kiinni'" ja " nämä uudet kärkisiteet, lunta niihin vain menee, kyllä vanhoilla monoilla pärjää parhaiten"

Ja mihin se aikuinen sitä älypuhelinta sen enemmän tarttee kuin lapsi?
 
Paljonpa ihmisiä jaksaa repiä ajatus lasten älypuhelimista. Likkani tässä taannoin kertoi jonkun naljailleen hänen puhelimestaan, koska se on vanhaa mallia ja tällä naljailijalla oli 4S :D Joku vanhempi on siis edesauttanut kiusaamista hankkimalla lapselleen uudemman aivounin :'(
 
  • Tykkää
Reactions: Volmiira
vier ass
[QUOTE="kieppi";30180781]Miulle tulee vähän mieleen tästä alakoulun opettajani, joka vastusti vaihdepyöriä ja uuden mallisia suksisiteitä. "Vaihteettomalla pyörällä minä ajan ja minun lapset myös, ne vaihteet vain ruostuvat kiinni'" ja " nämä uudet kärkisiteet, lunta niihin vain menee, kyllä vanhoilla monoilla pärjää parhaiten"

Ja mihin se aikuinen sitä älypuhelinta sen enemmän tarttee kuin lapsi?[/QUOTE]

Kerro sinä sitten mihin eka tai tokaluokkalainen tarttee nettiä?
 
Älypuhelin yleensä ostetaan siksi että halutaan NETTIIN. HALOO. Ihan ihmeellisiä tekosyitä tämä ketju pullollaan. Ostatte siis satasen maksavan älypuhelimen teidän lapsillenne, mutta laitatte netin käytön pois. Mitä järkeä? Selittäkää nyt hyvät ihmiset sentään. Kun samat toiminnot saa peruspuhelimella joka maksaa sen 20 tai 30 euroa.

Vai oisko kumminki pinnan alla se syy, että haluatte lapsenne loistavan siellä pihalla sen hienon puhelimen kanssa? Ja tod. näk. juuri teidän lapsenne kiusaa niitä joilla ei ole kosketusnäyttöä....
Meillä tämä ekaluokkalainen saa käyttää nettiä puhelimellaan kotana wi-fin kautta, samoin tabeltillaan. Myös mummolassa toimii netti näin. Koulusssa sen ei tarvitse toimiakaan, koska siellä puhelinta ei saa käyttää kouluaikana. Ja soittaminen vanhemmalle koulun jälkeen tapahtuu ilman nettiä luultavasti jopa teillä?
 
Tiedoksi tyhmemmille
[QUOTE="kieppi";30180781]Miulle tulee vähän mieleen tästä alakoulun opettajani, joka vastusti vaihdepyöriä ja uuden mallisia suksisiteitä. "Vaihteettomalla pyörällä minä ajan ja minun lapset myös, ne vaihteet vain ruostuvat kiinni'" ja " nämä uudet kärkisiteet, lunta niihin vain menee, kyllä vanhoilla monoilla pärjää parhaiten"

Ja mihin se aikuinen sitä älypuhelinta sen enemmän tarttee kuin lapsi?[/QUOTE]

Haha. Kysytko oikeasti mihin aikuinen tarttee älyphelinta?
EIks ne oo kuitenkin kehitetty aikuisille eikä lapsille?
Saako teidän perheessä alaluokkalaiset myös juoda alkoholia? Jos verrastat ekaluokkalaisen ja aikuisen, että pitäisi olla samalla viivalla?
 
mä...
Meillä nelosluokkalaisella pojalla on siksi, kun unohtelee itseään vähän väliä jonnekin niin pystyn paikantamaan hänet kartasta puhelimen avulla. Lisäksi puhelin jää usein äänettömälle ja tuon ominaisuuden avulla pystyn laittamaan puhelimensa piippaamaan ja huomaa soittaa minulle. Puhelin jos hukkuu, niin löytyy myös tuon toiminnon avulla (onneksi vain kerran on tippunut leikkien tiimellyksessä). Puhelimen saimme käytettynä ystävältäni, on ollut aiemminkin "toho"lapsella käytössä ja edelleen toimii moitteetta.
 
Haha. Kysytko oikeasti mihin aikuinen tarttee älyphelinta?
EIks ne oo kuitenkin kehitetty aikuisille eikä lapsille?
Saako teidän perheessä alaluokkalaiset myös juoda alkoholia? Jos verrastat ekaluokkalaisen ja aikuisen, että pitäisi olla samalla viivalla?
Itseasiassa en kyllä käytä nettiä puhelimessani kuin todella harvoin, en tarvitse sitä. Mutta silti minulla on älypuhelin, kun sain sen työnanatajaltani.
 
Älypuhelin yleensä ostetaan siksi että halutaan NETTIIN. HALOO. Ihan ihmeellisiä tekosyitä tämä ketju pullollaan. Ostatte siis satasen maksavan älypuhelimen teidän lapsillenne, mutta laitatte netin käytön pois. Mitä järkeä? Selittäkää nyt hyvät ihmiset sentään. Kun samat toiminnot saa peruspuhelimella joka maksaa sen 20 tai 30 euroa.

Vai oisko kumminki pinnan alla se syy, että haluatte lapsenne loistavan siellä pihalla sen hienon puhelimen kanssa? Ja tod. näk. juuri teidän lapsenne kiusaa niitä joilla ei ole kosketusnäyttöä....
No mikähän seliseliselitys sulla on siihen, että likka osti itte haluamansa puhelimen ja laittaa itte välillä netin pois päältä. :D Isänsä tykönä pääsee nettiin wi-fin kautta ja koulus ei puhelinta käytetä. Tarvittaes mäki voin jakaa omasta puhelimesta netin.
 
"jossu"
meillä isommille lapsille piti ostaa uudet puhelimet, entiset ei enää toiminu kunnolla. saivat samsungin kosketusnäytöt, maksoivat saman verran kuin 1-luokkalaisen perusnokia. liittymissä ei ole nettiä, pääsevät puhelimella nettiin vain kotona wifin kautta. käyttävät nettiä vain pelaamiseen.
 
Älypuhelin yleensä ostetaan siksi että halutaan NETTIIN. HALOO. Ihan ihmeellisiä tekosyitä tämä ketju pullollaan. Ostatte siis satasen maksavan älypuhelimen teidän lapsillenne, mutta laitatte netin käytön pois. Mitä järkeä? Selittäkää nyt hyvät ihmiset sentään. Kun samat toiminnot saa peruspuhelimella joka maksaa sen 20 tai 30 euroa.

Vai oisko kumminki pinnan alla se syy, että haluatte lapsenne loistavan siellä pihalla sen hienon puhelimen kanssa? Ja tod. näk. juuri teidän lapsenne kiusaa niitä joilla ei ole kosketusnäyttöä....
Mä en voi sille mitään ettet sä ymmärrä asiaa vaikka sulle rautalangasta asia väännetään. Meillä puhelin on soittamista varten, jos sopiva sattuu olemaan nettimahdollisuudella varustettu niin sitten se vain on niin. Jos puhelimella ehdottomasti haluaa nettiin mennä, niin kotona on langaton verkko jolloin mobiilinettiä ei tarvita. Kuten sanoin niin se puhelin maksoi 59€. Kuitti on tallella ;) Eikä meidän koulussa saa pitää puhelinta esillä päivällä, joten se siitä.

Miksi joku ostaa goretex kenkiä kun halvempiakin kenkiä on ja niilläkin pärjää? Miksi kosteussuojattuja ulkovaatteita kun suojaamattomat on halvempia? Miksi auton pitää olla joku kymppitonnin auto kun satasellakin saa ajopelin???
 
"Outsider"
No mikähän seliseliselitys sulla on siihen, että likka osti itte haluamansa puhelimen ja laittaa itte välillä netin pois päältä. :D Isänsä tykönä pääsee nettiin wi-fin kautta ja koulus ei puhelinta käytetä. Tarvittaes mäki voin jakaa omasta puhelimesta netin.

Tyttö todennäkösesti osti puhelimen siksi kun kiusaavilla kavereilla on sellainen ja liittyi itsekin kiusaavien joukkoon.
Ja ennenkuin puolustat ettei sun lapsi kiusaa niin selitäpä samalla mistä voit olla siitä varma?
 
[QUOTE="eeva";30180866]Teilläpäin ei ole Giganttia eikä Prismaa? Kummassakin on alle 20e maksavia peruspuhelimia. Verkkokauppa.com on myös kivijalkakauppa (myymälät Helsingissä, Tampereella ja Oulussa).[/QUOTE]

Niin ajatella, joka paikkakunnalla ei oo Prismaa tai Giganttia. Täältä on ainaki kumpaanki 80km, että kyllä siinä tulee hintaa sille 20 euron peruspuhelimelle.

Itte toki tilaan netistä, mutta oli vain pakko kommentoida tuohon ku jotkut ei tosiaan näytä tajuavan, että Suomes on pieniä paikkakuntia joissa on ihan perusruokakauppoja ja muutama pikkuliike.
 
[QUOTE="Outsider";30180864]Tyttö todennäkösesti osti puhelimen siksi kun kiusaavilla kavereilla on sellainen ja liittyi itsekin kiusaavien joukkoon.
Ja ennenkuin puolustat ettei sun lapsi kiusaa niin selitäpä samalla mistä voit olla siitä varma?[/QUOTE]

Voi kristus mitä paskaa taas.
 
Vierassssss
http://yle.fi/uutiset/vanhemmat_alypuhelimet_koukuttavat_ja_vahentavat_lasten_lasnaoloa_ja_keskittymista/7208422

http://www.lansivayla.fi/artikkeli/232019-kouluissa-kilpaillaan-alykannykoilla-kaverit-sanoivat-etta-huono-puhelin
 
Mun ensimmäisten kouluvuosieni aikana väännettiin kättä siitä, tarvitseeko ekaluokkalainen vaihdepyörän. Vaihteettomallakin polkee vallan hyvin ja koulujen pihoissa tehdyissä pyörävertailuissa uusi, hieno vaihdemaastopyörä oli tietysti omassa luokassaan. Pidettiin selvänä, ettei vanhempi osta sellaista kallista pyörää muista syistä kuin elvistelläkseen ja päteäkseen :xmas:
 

Yhteistyössä