miksi lapsella täytyy olla kesälläkin pipo päässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kysymys tulikin otsikossa. Te pipon käyttäjät, onko teillä joku asteraja, jossa jätätte pipon pois vai miten harkitsette asiaa? Käytättekö lapsillanne pipoa esim. +14 asteessa? Meillä on anopin kanssa vähän erimielisyyksiä pipon käytöstä, ite en tajua että miksi lapsille täytyis laittaa pipo päähän aurinkoisella (Suomen) kesäkelillä.. Mutta kiva, jos joku valaisee mua asiassa :)!

Mitä isot ensin, niin sitä pienet perässä :D Jos katsoo nykyjan aikuisia, niin kesät ja talvet sullovat päähänsä kokoa liian suuret pipot ja kaiken tukan sinne sisään. Tässä päähineessä ollaan sitten sisällä ruokapöydässä ja juhlissa.

No meidän vauvalta suojattiin sen takia, ettei tule korvatulehdusta. Pipo oli aina päässä. Vähän vanhempanakin sille tuli aina tälleen alkukesästä tulehdus jos ei ollut korvien päällä suojaa. Ihan kesällä pystyi sitten olemaan kyllä jo ilman, silloin piti lippistä auringonsuojana, en tiedä mitä tyttölapset pitävät?!?

No täällä tänään +13 ja tuulee. Ja kyllä meillä vielä on lapsella ohut trikoopipi päässä. Korvathan siinä jäätyy jos menis lippis päässä nyt tonne ulos.

Olen myös ihmetellyt. Ymmärrän kyllä tuulella, kun on viileää, mutta monesti näkee pipoja jopa yli 20 asteessa. Samoin en ymmärrä, miksi on pakko olla lakki päässä, jos on lämmintä, mutta ei aurinkoista.

Ei siis haittaa, että toisilla on, mutta joskus kun lapsen kavereita on ollut kylässä ilman vanhempiaan, niin sitten on vanhemmat huomautelleet, kun ei ole lippis päässä.

Kysymys tulikin otsikossa. Te pipon käyttäjät, onko teillä joku asteraja, jossa jätätte pipon pois vai miten harkitsette asiaa? Käytättekö lapsillanne pipoa esim. +14 asteessa? Meillä on anopin kanssa vähän erimielisyyksiä pipon käytöstä, ite en tajua että miksi lapsille täytyis laittaa pipo päähän aurinkoisella (Suomen) kesäkelillä.. Mutta kiva, jos joku valaisee mua asiassa :)!

Mun 6-vuotias haluaa pitää puuvillapipoa. Tyrkytän aina aurinkohattua, mutta ei halua, kun se ei pysy vähänkään tuulisella päässä. Nyt täällä meillä on vielä vähän kolea, itsekin kuljen villapaita takin alla, joten miellän tän enemmän kevät- kuin kesäsääksi. Melkein voisi olla sormikkaatkin (Rannikolla siis ollaan, kesä on sisämaahan verrattuna jäljessä). Taaperolla on nyt virkattu kesähattu, joka voi kauempaa katsottuna näyttää pipolta. Lämpimillä ilmoilla ja kesäkuumalla laitan lapsille aurinkohatut.

Eli ei siis täydy olla, mutta lapsi haluaa käyttää.

Meillä lapset juoksee t-paidoissa ja shortseissa pihalla, vaikka itse laitan pitkähihaista päälle, kun on aika navakka tuuli. Etenkin toi nuorempi ei millään suostu laittamaan pitkähihaista päälle, vaikka kuinka yritän tuputtaa, ei kuulemma palele.

Yhteistyössä