Miksi lähetät/miksi et lähetä joulukortteja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja as if
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

as if

Aktiivinen jäsen
23.08.2007
18 068
4
38
Itse en lähetä enää nykyisin lainkaan. Ei ole aikaa eikä oikein kiinnostustakaan tehdä kortteja. Tiimari-kortteja en halua lähettää.
Toinen ongelma on että mihin vetää raja että kenelle kortin lähettää ja kenelle ei.
Ja kolmanneksi: säästänpä muutaman kympin rahaakin kun en kortteja lähettele ja voin ostaa silläkin lapsille lahjoja :D

No mä lähetän yleensä niille jotka on edellisenä jouluna lähettänyt mulle :) Askartelen niitä lähinnä sen takia, että tulisi joulun alla hetki rauhoituttua puuhastelemaan jotain muutakin kun töitä.. se on jotenkin terapeuttista.

Minusta se on kiva perinne, muistaa sukulaisia sit edes jouluna jos ei muuten. Antaa tavallaan pienen lahjan kaikille. Minua ainakin kortit (ihan millaiset vaan) lämmittää, huomaa että nekin muistaa joita ei usein näe. Tiedä häntä sitten onko se vaan pakkomuistamista...

koska joulun odotuksessa on parasta se joulukorttien saaminen. lähetän itse ilahduttaakseni muita. ite tykkään ihan oikeasti saada kortteja ja teipata niitä tuohon seinalle. saadakseen täytyy myös itse lähettää :D

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mulla ei ole mitään kiinnostusta aiheeseen, helpommalla pääsen kun laitan tärkeimmille tervehdyksen tekstarilla.

Jos joku on mun mielestä tökeröä ja moukkamaista, niin joulutervehdys tekstarilla! Parempi kokonaan ilman, tuo on niin kylmää ja kolkkoa.

Laitetaan kortteja ihan muutamille ihmisille vain. Kummankin porukoille, naapurin vanhuksille, miehen siskon sekä veljen perheille, ehkä mun kummisedälle joka asuu lähellä.. Semmosille joille voidaan antaa suoraan käteen tai viedä postilaatikkoon. Muille sit netin kautta tai tekstiviestinä jouluntoivotus.

Laitetaan koska se on yleinen tapa ja ainaki miehen veljen perhe varmaan loukkaantuiski jos ei korttia tulis...

Mä lähetän isovanhemmille ja lasten kummeille sekä kahdelle lähimmälle ystäväperheelle. Yhteensä 15kpl. Ja lähetänpä vielä niitä kaikkien kauhistelemia kuvakortteja! :xmas: Yleensä niistä on kyllä tuossa porukassa vain kiitelty.

Musta on kiva lähettää ja tekeminenkin on digikuvista helppoa. Vaikeintahan tuossa on se kuvan ottaminen... ;) Kortteja saadaan yleensä suunnilleen saman verran kuin lähetetään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Mulla ei ole mitään kiinnostusta aiheeseen, helpommalla pääsen kun laitan tärkeimmille tervehdyksen tekstarilla.

Jos joku on mun mielestä tökeröä ja moukkamaista, niin joulutervehdys tekstarilla! Parempi kokonaan ilman, tuo on niin kylmää ja kolkkoa.

:hug:

Itse tykkään saada jouluna kortteja ja lähetettiin tänäkin jouluna sellaset 40kpl. Tykkään muistaa niitä sukulaisiakin jouluna. Kun en niitä kortteja oikein muuten lähetä.

Ja meillä on joka joulu joko lapsista kuva tai tänä jouluna koko perhepotretti. Eli en harrasta niitä Tiimari -kortteja, vaikka tykkään kyllä niitäkin saada.

Lähetän kaukaisimmille sukulaisille, joita harvemmin nähdään. Isomummoille lasten tekemät kortit vaikkei kaukana ollakaan :) ihan vain ilahduttaakseni heitä. Kummeille laitan joskus kuoreen mukaan viimeisimmän kuvan lapsesta.

muoks. En itse lähetä Tiimarikortteja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
koska joulun odotuksessa on parasta se joulukorttien saaminen. lähetän itse ilahduttaakseni muita. ite tykkään ihan oikeasti saada kortteja ja teipata niitä tuohon seinalle. saadakseen täytyy myös itse lähettää :D

Peesi! Ei tule enää kirjeitä lähetettyä tai saatua, kiva että joskus tulee muutakin "oikeaa" postia kuin laskuja...

Yhteistyössä