Miksi läskilläkin on nälkä?

  • Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti
mimi
koska esim. rasvaisessa ruuassa ei ole ravintoaineita niinkuin runsaskuituisessa. nälkä tulee kun keho ei saa tarvitsemiaan ravintoaineita. mulla oli joku ihme syöminkihäiriö nuoruuessa. jumppasin ja söin pelkkää riisiä melkein. vaikka oli maha ihan täynnä, ei se nälkä kadonnut minnekään.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja mimi:
koska esim. rasvaisessa ruuassa ei ole ravintoaineita niinkuin runsaskuituisessa. nälkä tulee kun keho ei saa tarvitsemiaan ravintoaineita. mulla oli joku ihme syöminkihäiriö nuoruuessa. jumppasin ja söin pelkkää riisiä melkein. vaikka oli maha ihan täynnä, ei se nälkä kadonnut minnekään.
No ihmekö, että sulla oli nälkä, jos söit pelkkää riisiä edes melkein. =)

Kantsis tutusta paremmin siihen, kuinka elimistö toimii. :) Jos ohjaat kroppasi käyttämään rasvavarastoja energiaksesi, ei läskilläkään ole nälkä. Tosin se ei ole läskikään kauaa, koska rasvavarastot kuluu. =) (varotuksen sana: toi on karppausta ;) ).

Jos taas syöt pääenergianlähteenä hiilaria ja kroppa on tottunut käyttämään sitä energianlähteenään, sulla on nälkä. Mihkäs niitä rasvavarastoja tarvittais, hiilaria sen olla pitää.
 
hei lisää ennen kuin joku jo ehtii...
Niin ja en nyt sanonut, etteikö karpinkin tarvitsisi syödä. Mutta karpin tarvitsee syödä huomattavasti vähemmän kuin hiilaripainotteisen. =)
 
mimi
mä suosittelisin vain ja ainoastaan seuraavaa: vähennä makeaa ja rasvaista, lisää vihanneksia lihan lisäksi. terveelliset välipalat tasaisin väliajoin estää syöppäilyn illemmalla. ei mitään dieettejä todellakaan!!! muutokset pikkuhiljaa ni avot
 

Yhteistyössä