#¤"#% miksi lääkärit ei korjaa mua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
|O #%"% oon kesäkuusta asti rampannut lääkärissä eikä mun ongelmia oo vieläkään korjattu.. siis mulla esiintyy huimausta, puutumisen tunnetta toisessa poskessa, suu aftoja, kielen haavautumista, palantunnetta kurkussa, nielemishalvauksia, päänsärkyä yms.. kivaa.. siis ultrat ne on ottanut kaulasta ja verikokeita mut siihen se on jäänyt....vituttaa ankarasti................!!!! mikä ¤¤#%"# sairaus mulla on!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ootko käyny "oikeella" lääkärillä, siis yksityisellä? Maksaa, tiedän, mutta mä vaikka lainaisin rahat että pääsisin kunnon lääkärille kunnon tutkimuksiin. Ja korvaahan kelakin niistä osan.

Sun on pakko vaatimalla vaatia lisätutkimuksia! Oireita on noin paljon, että pakkohan tuota on tutkia. Missä olet käynyt lääkärillä, tk:ssa vai?

Itse aikoinaan sain 2 tai 3 antibioottia turvonneiden imusolmukkeiden takia, ne ei auttaneet mitään. Tk-lääkäri sitten sanoi rehellisesti ettei tiedä mikä mun on ja laittaa lähetteen eteenpäin. Olen vielä tänäkin päivänä kiitollinen tuolle lääkärille, koska syöpähän mulla todettiin.

En nyt tarkoita, että sulla olis syöpä tai muuta vakavaa, mutta tarkoitin vain että onneksi jotkut lääkärit ottavat potilaan asiat kunnolla asiakseen. Mun ei tarvinnut vaatia lisätutkimuksia, mutta sun täytyy tehdä niin!!!

mä oon käynyt tk-lääkärillä jotain hmm... 10 kertaa kesä-syyskuun aikana.. multa on löytynyt ultrassa imusolmukkeen ja kilpirauhasen muutokset, verikokeissa on löytynyt vajaatoiminnan merkit.. allergiatestit teetin yksityisellä kaikki näytti ettei mitään allergiaa.. ja marraskuun puoleen väliin oon saanut vasta yksityisen kautta keskussairaalan sisätautienosastolle ajan ohutneulanäytteeseen.. mut siis mä en oo saanut esimerkiksi vajaatoimintaan ollenkaan lääkettä eikä mun oireita oteta ollenkaan tosissaan vaan ne ajattelee että mä oon joku luulosairas... kai mä nyt itse tiedän olenko mä kipeä vai en..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
mä oon käynyt tk-lääkärillä jotain hmm... 10 kertaa kesä-syyskuun aikana.. multa on löytynyt ultrassa imusolmukkeen ja kilpirauhasen muutokset, verikokeissa on löytynyt vajaatoiminnan merkit.. allergiatestit teetin yksityisellä kaikki näytti ettei mitään allergiaa.. ja marraskuun puoleen väliin oon saanut vasta yksityisen kautta keskussairaalan sisätautienosastolle ajan ohutneulanäytteeseen.. mut siis mä en oo saanut esimerkiksi vajaatoimintaan ollenkaan lääkettä eikä mun oireita oteta ollenkaan tosissaan vaan ne ajattelee että mä oon joku luulosairas... kai mä nyt itse tiedän olenko mä kipeä vai en..

Mä en tajua miksi jotkut lääkärit ei ota potilaiden oireita tosissaan! |O |O :headwall: Sun on nyt pakko olla kovana ja vaatia ihan tosissaan lisätutkimuksia.

Huomenna tulee viikko, kun olen syönyt kilpirauhasen vajaatoimintaan lääkkeitä. Mä en edes oikein tiedä mitkä mulla pitäis olla oireita, mutta kaipa mä huomaan jossain vaiheessa olon parantuneen kun lääkkeet alkaa kunnolla vaikuttaa.

voikohan omalääkäriä vaihtaa? siis mut aina pistetään kaupungin ainoalle erouhan alla olevalla lääkärille.. joka ei koskaan kuuntele kaikkia mun oireita.. mä oon oikeesti ihan puhki, kun en näiden oireiden takia en oo nukkunut öisin kohta neljään kuukauteen.. voi nukkua ainoastaan päivisin.. ja muka pitäis jaksaa vielä hoitaa koti ja opiskella.. ja siis silloin kun mä olin siellä ultrassa niin se lääkäri ei sanonut mitään niistä pateista mitä siellä ruudussa näkyi.. olis nyt edes sanonut et tuskin sun tarvii näistä murehtia tai jotain mut ei mitään.. pari viikkoa myöhemmin tuli vain paperi et näistä vähän yli sentin muutoksista ei nyt oteta ohutneulanäytteitä et kiitos ja näkemiin..

No kyllä sä mun mielestä voit vaatia toista lääkäriä, kun varaat aikaa.

Täällä ei mennä aina samalle lääkärille vaan sille jolle saadaan aika. Kyse siis pienen paikkakunnan terveyskeskuksesta. Mutta jos mun pitää tuon jalkani takia taas mennä lääkäriin, niin yritän saada ajan samalle lääkärille joka sitä hoiti viimeksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mulla samanlaisia oireita ja oon alkanu epäileen sitä refluksiotautia...

Refluksitautia... Kaikki aloittajan oireet sopivat siihe, eikä sitä vatsahappojen takaisinvirtausta välttämättä edes tunne lainkaan. Korva- nenä ja kurkkutautien erikoislääkäri osaa tutkia peilin avulla ruokatorven ja näkee kyllä aika luotettavasti mikäli ruokatorvessa on tulehdusta. Vatsahapot aiheuttavat ruokatorveen päästessään ruokatorven limakalvolle ärsytystilan joka voi tuntua palana kurkussa ja suuhun asti päästessään myös aftoja ja haavaumia suuhun.

Vai ei HIV-diagnoosi ap:lle kelpaa. Siinä on aftoja ja haavaumia suussa, nielemishankaluuksia, päänsärkyä, imusolmukkeet suurenee. Mites on, löytyykö sieltä takavuosilta jotain "Aria"?

Toisena veikataan borrelioosia.

Alkuperäinen kirjoittaja teepee:
Vai ei HIV-diagnoosi ap:lle kelpaa. Siinä on aftoja ja haavaumia suussa, nielemishankaluuksia, päänsärkyä, imusolmukkeet suurenee. Mites on, löytyykö sieltä takavuosilta jotain "Aria"?

Toisena veikataan borrelioosia.

Äläpä nyt viitsi pelotella huolestunutta ihmistä vakavilla sairauksilla

pitäis varmaan tutkituttaa olisko mulla tota refluksia kiitos vinkistä!!! , itse olen nieluun sen verran katsonut mitä sinne nyt voi nähdä että se on kyllä punainen ja toisinaan joudun valtavasti nieleskelemään ja sen seurauksena röyhtäilemään. no hiviä pidän aika mahdottomana koska itselläni on ollut ainoastaan yksi seksikumppani enkä ole koskaan käyttänyt suonensisäisiä neuloja enkä saanut verensiirtoa yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ap:
pitäis varmaan tutkituttaa olisko mulla tota refluksia kiitos vinkistä!!! , itse olen nieluun sen verran katsonut mitä sinne nyt voi nähdä että se on kyllä punainen ja toisinaan joudun valtavasti nieleskelemään ja sen seurauksena röyhtäilemään. no hiviä pidän aika mahdottomana koska itselläni on ollut ainoastaan yksi seksikumppani enkä ole koskaan käyttänyt suonensisäisiä neuloja enkä saanut verensiirtoa yms.

Et sinä itse pysty katsomaan niin syvälle että näkisit ruokatorveen asti. Ei siihen pysty edes terveyskeskuslääkäri koska heillä ei useimmiten ole tarvittavia välineitä. Refluksioireisiin löytyy tehokkaita lääkkeitä jotka hyvällä tuurilla poistavat vaivan kokonaan, lääkekuuri tosin on usein parin kuukauden mittainen sillä ruokatorven limakalvo paranee hyvin hitaasti.

Yhteistyössä