Miksi kuulut liittoon?

Jo pelkästään se että liitolta saa apua jos tulee ongelmia ta:n kanssa. Plus ansiosidonnainen, no senhän saa muutenkin. Ja vielä se että liitothan ne on taistelleet nykyiset edut eli solidaarisuudestakin kuulun. Ja jos ei kuulu liittoon niin minusta ei tarvitsisi maksaa palkankorotuksiakaan. Liitothan nekin tappelevat.

vieras
Itseltäni meinasi jäädä saamatta työssäkäyntiajaltani kertynyt puolenvuoden tulospalkkio, kun jäin kesän alussa äityslomalle. Liiton avulla sain minulle kuuluvan tulospalkkio-osuuden, joka liiton lakimiehen selvittelyjen jälkeen oli isompi kuin puolen vuoden osuus eli 10 kk.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Jo pelkästään se että liitolta saa apua jos tulee ongelmia ta:n kanssa. Plus ansiosidonnainen, no senhän saa muutenkin. Ja vielä se että liitothan ne on taistelleet nykyiset edut eli solidaarisuudestakin kuulun. Ja jos ei kuulu liittoon niin minusta ei tarvitsisi maksaa palkankorotuksiakaan. Liitothan nekin tappelevat.
Aivan. Tehyn taistossahan kävi näin. Tehy taistelit omilleen korotukset.

joo
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Mä oon ihan samaa mieltä, eli jos et kuulu esim. Tehyyn et ole mielestäni ansainnut Tehyläisille tulleita palkankorotuksia..

Alkuperäinen kirjoittaja Lumivalkoinen:
Pääluottamusmiehenä pakko sanoa että liittoon kuulumattomat on työpaikan vapaamatkustajia. Liitto neuvottelee korotukset ja silti liittoon kuulumattomat saa samat edut. Mutta ehkä se muuttuu tulevaisuudessa?
Minkä liiton luotto olet?

Ammatiyhdistyksen kautta minulla on vakuutus, sen varalle, että menetän sairauden vuoksi luvan tehdä työtäni. Jos joudun mukaan johonkin työssä tapahtuneeseen virheeseen tai onnettomuuteen, saa kriisiapua ja asianajoapua liitosta, jos tarvitsen. Jos olisin lakossa, saisin lakkoavustusta.

Riipputisurupuska
Halvalla saanut lomamökkejä, ei jäsenmaksuja kotona ollessa ja muutenkin hyvä turva työttömyyden varalle....

Ja varsinkin jos alkaa mennä sukset ristiin työnantajan kanssa, niin ompahan oikeusapua tarjolla!!!

Ei vakuuta, sori :D

Mä en esim. halua mennä lakkoon. Tällä hetkellä asiat menee niin että saan palkankorotukset yms mitkä muutkin ja olen tyytyväinen siihen. Olen tässä tilanteessa ihan mielelläni se teidän parjaama "vapaamatkustaja" :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja janejane:
Ei vakuuta, sori :D

Mä en esim. halua mennä lakkoon. Tällä hetkellä asiat menee niin että saan palkankorotukset yms mitkä muutkin ja olen tyytyväinen siihen. Olen tässä tilanteessa ihan mielelläni se teidän parjaama "vapaamatkustaja" :hug:
Kuulutko kuitenkin työttömyyskassaan?

Yhteistyössä