Miksi kurottelu on kielletty raskauden aikana?

Auris
kyllä minä ainakin olen omien voimavarojeni mukaan tehnyt kaikkea. Lääkäri sanoi, että se mikä tuntuu äidistä hyvältä ei haittaa lastakaan. Ikkunat on pesty moneenkertaan, muutettu, verhojavaihdettu, kannettu jne.... ei sitä ennen vanhaankaan ole vain paikoillaan oltu.
 
vieras
höpö höpö...normaaliraskaus ei estä kurottelemasta, tietenkin niin, ettei se tee kipeää etkä ole vaarassa tippua! Mitään sikapainavaa sohvaa tuskin kannattaa kannella
 
No kyll mä ton painavien kantamisen ymmärrän ( istukan repeytymisen riski, supisteluja voi aiheuttaa jne), mutt kurottelua en oo ikinä edes ajatellut... Just eilenkin kurottelin aika huolella töissä korkeille hyllyille. :ashamed:
 
Vatsalihakset voi revetä,kun ovat venyttyneessä tilassa.
Sinänsä en usko että istukka kurottelusta voi irrota...

Mutta varokaa niitä vatsalihaksia,sillä on niin monta kun harmittelee ettei saa pömppömasua enää pois.
se johtuu siitä isoks osaks kun vatsalihakset on irronneet toisistaan tuosta keskeltä eikä niitä saa kuin puukko ja tikit yhteen enää sen jälkeen..
eli plastikkakirirgi!

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Mulle sanottiin raskausaikana et kurottelu(esim.verhojen ripustaminen)voi loppuraskaudesta edesauttaa napanuoran kietoutumista vauvan kaulan ympärille...
Verhojakin voi korkean tuolin päältä niin, että ei joudu venymään kattoon asti. Ihan turhaa tuommonen touhottaminen ,että ei sitä eikä tätä. Se mikä itsestä tuntuu hyvälle ei voi olla vauvalleekkaan pahasta.
 
Uskon että voi
kantaa ja tehdä jotain kunhan ei kanna liian raskaita ja verhoja laittaessa kannattaa tehä niin ettei tartte kovin kurotella...

Esikoisen kohalla kaverilla ilmeisesti meni verhojen laittamisesta napanuora vituilleen
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Mulle sanottiin raskausaikana et kurottelu(esim.verhojen ripustaminen)voi loppuraskaudesta edesauttaa napanuoran kietoutumista vauvan kaulan ympärille...
Vanhakantainen uskomus :)
joo apua...aika kaameeta jos toiset vielä moista uskoo!!
mä laitoin esikoisesta ihan juur päivää ennen verhot!oNneks en tiennyt moisesta..eikä ollut napanuorakaan mitenkään kietoutunut.
 
Minä kyllä kuukausi sitten kannoin joka ikisen romun ja huonekalun tänne uuteen asuntoon, eikä mtn tapahtunut. Enkä ole yhdessäkään aiemmassakaan raskaudessa elänyt minkään "olen raskaana eli sairaana" normien mukaan ja ihan terveitä isoja muksuja on syntynyt.
Ja toisekseen jos en ois tehny ite mtn niin kuka ois tehnyt???
 
Hei
Alkuperäinen kirjoittaja zikiziki:
eli oon rv 17+5 ja aattelin ku on muutto edessä ja on kielletty kantamasta painavia ja välttämään kurottamista, mitä haittaa siitä voi olla?
kuule jos sua on kielletty niin elä tee... Kuiten viikkoja noin vähän niin huonot on mahollisuudet lapsen selvitä jos vaikka istukkaa irtoaa...

Normaali raskaudessa muutto hommissa voi olla apuna, sillonkaan ei kannata kumminkaan niitä painavimpia laatikoita kantaa
 
marenki1978
En ole kuullutkaan ettei sais, mutta itse huomasin raskaana ollessa, kun kurottelin, niin tuli repivä kipu.

nyt viikolla 15. ja olen viikon aikana huomannut että kun kurkoittelen esim.töissä jotain ,tai vaikka nousen sängystä,tuolilta,lattialta nopeasti,oikealta alavatsasta repäisee niin vietävän kipeästi...nyt olen alkanut varomaan kaikkia liikkeitä.itsekin juuri yritän etsiä tässä tietoa mistä saattaisi olla kysymys...aina samasta kohtaa vihlaisee ja kunnolla
 

Yhteistyössä