Miksi krääsää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miili
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miili

Vieras
Olen tuossa nyt lueskellut useampaa aloitusta ja kaikissa lahjoihin liittyvissä jutuissa olen törmännyt siihen miten lahjat on turhaa krääsää jota ei haluta antaa tai saada. Miks kaikki tavara on muka krääsää vai eikö ihmiset yhtään mieti mitä ostavat ja ostavat jotain posliiniesineitä yms. joista harvat tykkää? Mä nään krääsän sellaisena halpana suunnilleen "made in hong kong" tavarana joka hajoaa heti tai on muuten ihan tarpeetonta. Onko joku oikeasti sitä mieltä että kaikki tavara on turhaa krääsää?

Olen ihmetellyt myös noiden lahjaketjujen suhteen tuota samaa asiaa, että miksi sitä luullaan että jos lapsi saa useamman kuin kaksi lahjaa, ne on sitten krääsää ja turhaa kaikki. Meillä lapset saa useammankin lahjan, mutta leluja saavat yhden molemmat. Loput on sitten tarpeellista, eli vaatteita, ulkoiluvälineitä kuten sukset/luistimet jota jäävätkin sitten pikkusiskolle seuraavaksi talveksi, kirjoja ym.

Minulle krääsä olis just jotain hiton koriste-esineitä, joilla ihmiset täyttävät kirjahyllynsä kun ei ole kirjoja joita sinne laittaa. Näyttää tosi tyylittömältä (siis minun mielestäni) ja keräävät pölyä vaan, ja meillä kirjahylly on KIRJAhylly eikä mikään Kiinassa tehtyjen typerien posliiniesineiden esittelypaikka. Saman rahan voisi käyttää vaikka suklaaseen tai muuhun, mille on käyttöäkin.

Mutta siis minulle krääsää on nimenomaan kaikki halpa koristetavara jolla ei ole mitään käyttöä. Esim. astiat eivät ole krääsää, vaikka kaunista astiaa voi pitää myös koristeena.

itse en kyllä ole ostanut mitän krääsää, kaikille jotain jota joka ihminen kaipaa, henkilökohtaisempia kalliimpia lahjoja omalle perheelle kun tietää heidän tarpeensa paremmin. Ja kaikille ihmisille "tarpeellisina" näen pussilakanat, pyyhkeet, sukat jne. sit on ihania tuoksu kynttilöitä ja suitsukkeita niille ketkä tykkää...mutta en kyllä mitään krääsä ole ostanut,saatika mitään mistä en olisi varma että lahjansaaja tykkäis...

Valitettavasti useimmat lelut ovat ihan sietämätöntä krääsää. Meille ei ole tervetullut yksikään pattereilla toimiva lelu, ellei se patteritoimi siinä tuo jotain selkeää lisätoimintaa. Esim. kassakoneella ei voi laskea ilman pattereita, mutta musiikkia soittava kassakone olisi aikamoista krääsää.

Aikuisten tavaroista monet ovat ihan tarpeettomia juuri siksi, kun tavaraa nykyaikana on niin paljon. En todellakaan haluaisi pussilakanoita tai pyyhkeitä lahjaksi, elleivät sitten oikeasti ole selkeää laatua, vähintään samaa tasoa mitä meillä itsellämme käytetään ja parittomille tavaroille (lakanat, pyyhkeet jne.) on vielä vähemmän käyttöä.

Alkuperäinen kirjoittaja tarpeetonta tavaraa:
Valitettavasti useimmat lelut ovat ihan sietämätöntä krääsää. Meille ei ole tervetullut yksikään pattereilla toimiva lelu, ellei se patteritoimi siinä tuo jotain selkeää lisätoimintaa. Esim. kassakoneella ei voi laskea ilman pattereita, mutta musiikkia soittava kassakone olisi aikamoista krääsää.

Aikuisten tavaroista monet ovat ihan tarpeettomia juuri siksi, kun tavaraa nykyaikana on niin paljon. En todellakaan haluaisi pussilakanoita tai pyyhkeitä lahjaksi, elleivät sitten oikeasti ole selkeää laatua, vähintään samaa tasoa mitä meillä itsellämme käytetään ja parittomille tavaroille (lakanat, pyyhkeet jne.) on vielä vähemmän käyttöä.

aika selkee kuitti oli.
MInä ostin pussilakana pakkaukset juuri omaan kotiin muuttaneille sukulaisille, ja heitä on 4 ja jotenkin uskon että ovat toivottuja nyt... ;) , mutta en esim ostaisi sisustusfriikki ystävälle lakanoita koska en osaisi ostaa juuri hänen silmään osuvia ellei itse pyytäisi.

ja lasten leluista sen verran että meille lapsille ainakin ostanut legoja, ne ei ainkaan mielestäni ole krääsää ja lapset viihtyy...paitsi että pojan lego duplo junaradassa on patterit :o ou nou, no se on sitten krääsää ;)

En todellakaan haluaisi pussilakanoita tai pyyhkeitä lahjaksi, elleivät sitten oikeasti ole selkeää laatua, vähintään samaa tasoa mitä meillä itsellämme käytetään ja parittomille tavaroille (lakanat, pyyhkeet jne.) on vielä vähemmän käyttöä.

Mikä sinulle on krääsää, ei ole krääsää jollekulle muulle.

Me ostettiin miehen veljelle ja hänen avokilleen Ristomatti Ratian kylpypyyhkeitä nyt joululahjaksi sillä he todella tarvitsevat pyyhkeitä juuri nyt. Tämä avokki kun on tehnyt joka ikisestä pyyhkeestä koirien pissapyyhkeen (heillä siis koiria, jotka pissaavat sisälle) ja mieheni veli juuri harmitteli ettei ole talossa enää lainkaan pyyhkeitä ihmisten käyttöön, kun kaikki on avokki antanut koirille. Toivon kovasti, että avokki ymmärtäisi pitää nämä sitten parempina pyyhkeinä ja ihmisille tarkoitettuina.

Mieheni sisko puolestaan osti tälle samaiselle parille ihan tavallisia markettipyyhkeitä. En usko, että millään muotoa katsovat näitä kieroon, sillä heille taitaa nyt olla aikalailla sama mitä pyyhkeitä saavat, kunhan saavat.

Eli vaikka sinulle markettipyyhkeet eivät olisi mieluisia lahjoja vaan krääsää, niin tälle parille ne tuskin sentään krääsää ovat vaan tulevat ihan käyttöön.

Mä en osaa nähdä edes tuota leluasiaa krääsänä. Ei se siitä krääsää tee että siinä lelussa on paljon ominaisuuksia ja patterit. Mun mielestä krääsää olis soiva kassakone joka maksaa viis euroa ja hajoaa parin leikkimiskerran jälkeen mutta jos kyseessä on laadukas merkkituote joka kestää leikkimistä ja kestää useammalla lapsella niin ei se turha minusta silloin ole.

Meidän sukulaiset vieroksuvat kaikkea "krääsää" ja siksipä me ei koskaa saada esim. koriste-esineitä, joita juuri haluaisin! Tykkään nykyisin saada myös ihan joulukoristeita, koska olen vähän pihi ja toisaalta olis kiva kun olis joka joulu jotain uutta.

Me saadaan kaikkea tarpeellista, jota muutenkin omistamme, ja esim. kirjoja, joita en missään nimessä halua, sillä luen paljon enkä halua ennestäänkin täyteen kirjahyllyyni yhtään sellaista kirjaa, josta en pidä. No, lahjahevosta ei pidä katsoa suuhun, mutta on niinkin, että jotkut haluavat juuri sitä krääsää!

En mäkään halua nurkkiini ylimääräistä krääsää. Sitä on jo ennestään ihan riittävästi.

Mä pidän krääsänä kans parittomat tyynyliinat, kaikki koriste-esineet, tiimaritaulut, kaikki kynttilähärpäkkeet (jotka ei oo merkkituotteita), astiat, joita ei voi kerätä samaa sarjaa lisää (siis vaparikama) ja pokkarit.

Mielelläni otan vastaan itse tehtyjä käyttötavaroita (jos ne on osattu tehdä niin, että myös ovat käyttökelpoisia ja kestävät käyttöä), suklaata, kahvia, kynttilöitä, laatuastioita, iittalan kiviä (tutut tietää, että kerään niitä), lyhtyjä ja muuta käyttötavaraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:

Mä en osaa nähdä edes tuota leluasiaa krääsänä. Ei se siitä krääsää tee että siinä lelussa on paljon ominaisuuksia ja patterit. Mun mielestä krääsää olis soiva kassakone joka maksaa viis euroa ja hajoaa parin leikkimiskerran jälkeen mutta jos kyseessä on laadukas merkkituote joka kestää leikkimistä ja kestää useammalla lapsella niin ei se turha minusta silloin ole.

Mutta suurinosa ihmisistä kuitenkin valitsee sen laaduttoman lelun....minä näen laadukkaan merkkituotteen vain ja ainoastaan niin, että se on käsin tehty ja tilattu juuri sellainen kuin on haluttu ei tehdas työnä Kiinassa valmistettu höpöhöpö

Yhteistyössä