Miksi käytät sanaa PASKADUUNI?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nyt kyllä riittää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nyt kyllä riittää

Vieras
Millä oikeudella täälläkin vähän väliä käytetään tuota sanaa, ja tuossa kotiäiti-keskustelussakin jotenkin nauretaan naisille joilla työpaikka ei ole se ihanteellinen, hyvällä tavalla vaativa työ jossa viihtyy?

Mitä sitten että olen sinun mielestäsi työssä josta sinä voit käyttää etuliitettä "paska"? Olenko jotenkin huonompi, säälittävämpi?

Mitä, jos jättäisin työni tekemättä ja alani seisahtuisi kokonaan? Seisoisitko sitten itsekin työpaikallasi paskan keskellä miettimässä että mitä tulikaan sanottua? :D Ei kyllä yhtään auta kuromaan sitä kuilua umpeen tiettyjen ihmisten välillä. Minä yritän arvostaa kaikkia töitä mutta minun työtäni ei arvosta kukaan. Kiva.

Alkuperäinen kirjoittaja nyt kyllä riittää;22466807:
Minä yritän arvostaa kaikkia töitä mutta minun työtäni ei arvosta kukaan. Kiva.

:| kaikkia ammattiryhmiä tarvitaan.
Itsekin olen tehnyt jonkun mielestä vähäpätöisiä töitä kuten ollut kaupan kassalla ja paistanut hampurilaisia. Eipä ole ainakaan tarvinnut notkua sossun luukulla.

Hiukan selitystä termistä "paskaduuni".

Paskaduuneiksi kutsutaan töitä, joiden täysipäiväisellä tekemiselläkään EI ELÄ, joissa työehdot ovat surkeat (esim. vain tarvittaessa töihin kutsuttavat tarjoilijat jne). Eli sellaiset duunit ovat paskaduneja, joiden tekeminen ei mahdollista normaalia elämää, normaalia elintasoa ja sellaista elämää, että omia töitään ja niistä saatavia palkkoja voi kohtuudella pitää varmoina ja ENNAKOITAVINA.

Paskoja eivät siis ole noiden töiden tekijät vaan noiden töiden työnantajat.

Viimeksi muokattu:
Samaa minäkin mietin. Ikäänkuin amispohjainen ammatti olisi jotain mihin vain joutuu kun ei muualle pääse. Minä olen valinnut ammattini ihan vapaaehtoisesti ja tykkään siitä, ja jos se ei vaadi korkeakoulututkintoa niin voi kakka sentään.

Se nyt vaan on niin että eri töihin tarvitaan eri määrä koulutusta. Ja kaikkia niitä tarvitaan. Sivistyksen tai älykkyyden määrää se ei mittaa.

mä siivosin pari kesää porraskäytäviä, saunoja, laitosten käytäviä jne. ja mun kielenkäytössäni tuo työ on "paskaduunia", jota en haluaisi tehdä ellei ihan pakkotilannetta tule.

Paskaduunia siksi, että palkka ei päätä huimaa, työ on raskasta ja älyllisesti virikkeetöntä, ja tämä on vain kylmää faktaa, niinhän se on. Arvostan siltisitä siinä missä muitakin töitä. En enempää enkä vähempää.

Nyt kun olen saanut maisterin paperit kouraan,koulutustani vastaavia töitä ja parempaa palkkaa, niin arvostus paskaduuneja kohtaan on kasvanut. Itse en jaksaisi siivota porrashuoneita 8 tuntia päivässä, vuodesta toiseen. Hajoaisin kaikkeen siihen paskaan; mitättömään palkkaan, selkäkipuihin, virikkeettömyyteen jne. On kiva, kun rappukäytävä on puhdas aamulla (eikä mun tarvitse siivota sitä:D).

Ja joo, käytän siis sanaa "paskaduuni" toisinaan, mutta tokihan osaan käyttäytyä, enkä viljele sitä missä tahansa seurassa. Mulle paskaduuni-sanalla ei ole halventavaa merkitystä sinänsä, se tarkoittaa vain raskasta, tylsää työtä pienellä palkalla.

Yhteistyössä