Miksi karppaavat ihmiset saa aikaan negatiivisa tunteita muissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja melkein karppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Anne";24719635]Mutta ei siihen nyt tarvitse kiteytyä, se oli vain ihmetys mainostuksen määrään.[/QUOTE]

Oletettavasti rahalla on ollut osuutta asiaan..?

No se onkin vain malli, esimerkki ja ehkä kannustinkin. Toteutus on toinen juttu.
Ja kotona se toteutus on vanhempien vastuulla. Jos ei vanhemmat - yleensä äiti - laita ruuan kanssa mitään kasviksia tai kasviksia on vähän, niin eipä siinä lapsen lautasmalli toteudu. Mun lapsuudessani 60-luvulla syötiin todella paljon viljoja, mutta se oli silloisten säilytysmenetelmien ja kotimaisen elintarviketuotannon vuoksi aika ymmärrettävää: monia kasviksia ei saanut satokauden ulkopuolella ja kesän sadosta ei saatu mitään pakkaseen, kun ei ollut perheissä pakastimia. Mitä säilöttiin, säilöttiin etikkaan tai sokeriin. Juureksia sai ja muistan, että meilläkin oli kerrostalossa kylmäkellarit, joissa puulaatikoissa hiekan ja mullan seassa säilytettiin syksyllä isovanhemmilta saatuja juureksia. Sitä mukaa, kun kauppojen kasvisvalikoimat paranivat, äitini alkoi tarjota yhä enenevässä määrin kasviksia. 70-luvun puolivälissä meillä taisi jo lautasmalli toteutua, vaikkei lautasmallista vielä silloin mitään puhuttukaan.

Kiitos näistä selventävistä vastauksista!

Nyt ymmärrän hyvin, miksi minuunki suhtaudutaan välillä niin kuin suhtaudutaan.
En itse tuputa ruokavaliotani muille, enkä arvostele muiden syömisiä millään lailla. Kai ihmiset automaattisesti olettaa, että olen karppi vain" karppaamisen ilosta". Jos niin nyt voi sanoa.
Ehkä pitäisi rueta joka kerta selittämään ihmisille, miksi näin syön. Jospa se suhtautuminen ruokavaliooni muuttuisi? Vaikka, mitäpä se muille kuuluu, miksi syön niinkuin syön.

Ja minä tällä hetkellä valitettavasti olen mielummin nälissäni, kuin syön sen leipäviipaleen. Jo se yksi ainoa leipäpala saa mahani todella kipeäksi.

Ja minulle kyllä saa esittää kysymyksiä ruokavaliostani. Vastaan kyllä mielelläni, eikä tyhmiä kysymyksiä ole :)

Yhteistyössä