Miksi kaksosille samanlaiset vaatteet?

Ihmettelin kovasti eilen taas kerran kun näin perheen, jossa on kahdet kaksoset: miksi ihmeessä kaksoset pitää pukea samanlaisiin vaatteisiin? Tai lapset ylipäätään? Mikä idea siinä on?

Itselleni tulee mieleen aina, että vanhemmat haluaa - alitajuisesti? - kuvitella kaksi samanlaisiin vaatteisiin puettua lastaan yhdeksi...

 
tt
Itse taas näin tänään sisarukset, ikäero n. 3 vuotta puettuina täysin samanlaisiin vaatteisiin hattua myöten. Näytti jokseenkin huvittavalta. Äiskän olis kans viel pitäny pukeutua samoin :D sehän on trendikästä!
 
niin
Itse odotan kaksosia ja täytyy myöntää että on tullut ostettua parit samanlaiset bodyt. En kyllä tiedä miksi. Sitten luin oppaista että pitää tukea lasten identiteetin kehitystä pienestä pitäen eikä missään nimessä pukea samanlaisiin vaatteisiin ,tai puhua kaksosista jne...niin en enää ole ostellut samanlaisia. Äitiyspakkauksen sisältöön taasen ei voi itse vaikuttaa mutta voihan sitä pitää eri väristä vaatetta niistäkin valita aina kuin mitä toisella on.
 
heh
Mietin vaan että jos kaksosille on aamulla laitettu samanlaiset paidat päälle niin mitäs sitten kun toisen paita likaantuu, vaihdetaanko sille toisellekkin sit samalla uusi paita. Jotta heillä olisi taas samanlaiset paidat?
Minulla on kaksi poikaa (eivät ole kaksosia) ja heillä on muutamat samanlaist paidat. Emme toki pidä niitä välttämättä yhtä aikaa heidän päällään. Mut jos itse haluavat just samana aamuna laittaa traktoripaidat päälle niin kyllä he niin saavat tehdä.
 
Mä puen meidän 2 ja 3 veet usein samanlaisiin vaatteisiin.
Miksi, onkin jo vaikeampi kysymys. Se vaan mun mielestä näyttää kivalta. Se se varmaan on.
Enkä kyllä millään asteella kuvittele heitä yhdeksi samaksi lapseksi. Miksi muuten olisin kahta lasta tehnytkään, jos vaan yhtenä heitä ajattelisin?

Puhtaasti ulkonäön vuoksi.
:)
 
kaksosten äiti
Jos kaksoset ovat kaksi tyttöä tai kaksi poikaa, niin samanlaisiin pukeminen voi olla pelkkää laiskuutta! Eri sukupuolta olevia kaksosia ei sensijaan ihan yhtä helposti pueta samanlaisiin vaatteisiin. Olen kaksosten, tytön ja pojan, äiti. Omat kaksoseni ovat jo sen verran eri kokoisiakin, poika selvästi isompi tyttöä, ettei kävisi mielessä laittaa samanlaisia vaatteita.
 
Minä
Naapurin kaksoset 5v haluavat ite pukeutua samoihin vaatteisiin. Äiti puki eri vaatteisiin mutta isompana halusivat samoja vaatteita.

Ite pukisin eriväriset ainakin, jotta on puistossaki helpompi erottaa muillaki ku mulla. Ja luultavasti eri vaatteisiin muutenkin, paitsi jos ite haluaisivat samoin.

Meillä on tytöt 5v ja 3v ja he haluavat monesti samanlaiset vaatteet päälle. Jos on toisella mekko, niin toinenkin haluaa jne.
 
Varmasti sitä joitakin samanlaisia vaatteita tulee hankittua, ja senkin voin kuvitella, että apset haluavat välillä pukea ne yhtä aikaa päälleenkin, mutta jotenkin tulee mieleen, että eiköhän se ole ahdistavaa (ja identiteetin kannaltakin huono asia), jos toinen kaksonen näyttää aina tismalleen samalta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Mä puen meidän 2 ja 3 veet usein samanlaisiin vaatteisiin.
Miksi, onkin jo vaikeampi kysymys. Se vaan mun mielestä näyttää kivalta. Se se varmaan on.
Enkä kyllä millään asteella kuvittele heitä yhdeksi samaksi lapseksi. Miksi muuten olisin kahta lasta tehnytkään, jos vaan yhtenä heitä ajattelisin?

Puhtaasti ulkonäön vuoksi.
:)
Okei. Makuja on siis monia :).
 
3Xäiti
Tytöllä ja pojalla ikäeroa 1,5v ja tykkään pukea heitä samankuosisiin vaatteisiin =) Pojalla on vaan t-paitoja ja tytöllä tunikoja... Aluksi oli vaikeaa löytää, mutta meandi:lla se on helppoa!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Outo tyttö:
Alkuperäinen kirjoittaja papan mamma:
Mä puen meidän 2 ja 3 veet usein samanlaisiin vaatteisiin.
Miksi, onkin jo vaikeampi kysymys. Se vaan mun mielestä näyttää kivalta. Se se varmaan on.
Enkä kyllä millään asteella kuvittele heitä yhdeksi samaksi lapseksi. Miksi muuten olisin kahta lasta tehnytkään, jos vaan yhtenä heitä ajattelisin?

Puhtaasti ulkonäön vuoksi.
:)
Okei. Makuja on siis monia :).
Niinpä ja tästä samanlaisiin pukemisesta olen kyllä kuullut paljon kritiikkiä, mutten välitä siitä. Enhän mäkään arvostele muiden lasten vaatteita, vaikka iso osa niistä on mun mielestä tosi rumia ja huonosti yhteen sopivia. ;)

Niin ja siis meidän pojat on 2 ja 3 vuotiaat, ei kaksoset, jos huonosti ilmaisin itseäni.
=)

Annetaan kaikkien kukkien kukkia. :flower:
 
vieras
mulla on kahdet kaksoset, toiset tyttö ja poika eikä niiden kanssa ollut ongelmia mutta poika-poikaparilla on samanlaiset ulkoilupuvut kun muuten tappelevat niistä, muuten ei ole samanlaista. En itsekään pidä tavasta pukea kaksosia samanlaisiin.
 
vieras
Meillä on tyttö ja poika kaksoset ja isosisko 1,5 v ikäerolla niihin. Tytöt hyvin usein haluaa samanlaiset vaatteet päällensä, tai ainakin hameen jos toisellakin on ym. Kaksosille ostan usein samanlaiset, eriväriset, ulkopuvut ja haalarit. On kivan näköstä ku ovat samankaltaisissa :D

 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meille on tulossa kaksoset ja varmaankin puen niitä samanlaisiin ja erilaisiin vaatteisiin. Enkä varmasti ajattele niitä alitajuisesti yhdeksi.
Äläs vielä sano ;)

Tää on nyt taas näitä juttuja: Miksi ylipäänsä pitää häiriintyä siitä miten vieraat ihmiset pukee lapsena?

Ja kaksosten vanhemmilla toisilla on se linja, että samanlaiset vaatteet ja toisilla ei missään nimessä! Toiset korostaa ytheenkuuluvuutta ja toiset haluaa tehdä eron. Järjellä jos aattelen et perheessä on kahdet kaksoset... pienten kanssa kun ihmisten ilmoilla liikkuu, voi olla kätevää, että niillä on samat vaatteet. Näkee vähän matkan päästäkin missä liikkuvat.
 
Mun 3 v pojalla ja 5 v tytöllä on joitakin samanlaisia vaatteita. Joskus puen heille vaikka samanlaiset paidat ja molemmille farkut jalkaan (tai tytölle farkkuhame ja pojalle farkkushortsit samanlaisten paitojen kera). Jossain suurensuuressa leikkipuistossa tai lastentapahtumassa on helpompi pitää lapsia silmällä kun heillä on samanlaiset paidat :)

Nyt ovat pihassa, molemmilla samanlaiset etanapaidat päällä. Tyttö sen päälleen itse valitsi, ja poika sai raivarin kun äiti tarjosi ambulanssipaitaa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meille on tulossa kaksoset ja varmaankin puen niitä samanlaisiin ja erilaisiin vaatteisiin. Enkä varmasti ajattele niitä alitajuisesti yhdeksi.
Äläs vielä sano ;)

Tää on nyt taas näitä juttuja: Miksi ylipäänsä pitää häiriintyä siitä miten vieraat ihmiset pukee lapsena?

Ja kaksosten vanhemmilla toisilla on se linja, että samanlaiset vaatteet ja toisilla ei missään nimessä! Toiset korostaa ytheenkuuluvuutta ja toiset haluaa tehdä eron. Järjellä jos aattelen et perheessä on kahdet kaksoset... pienten kanssa kun ihmisten ilmoilla liikkuu, voi olla kätevää, että niillä on samat vaatteet. Näkee vähän matkan päästäkin missä liikkuvat.
En kutsuisi havaintojen tekemsitä häiriintymiseksi :).

 
niin.. :)
meillä on kaksoset mutta tyttö ja poika,kyl mä ne sillon vauvana puin samanlaisiin ehkä ekat 6kk mutta sittenpä se "jäi"
kyl mä nykyään puen ne iha erilaisiin vaatteisiin mutta ulkovaatteet on samanlaiset mutta eriväriset ja samantapaset ;)
 

Yhteistyössä