Miksi kaikki täällä valittaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Elämää vain..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Elämää vain..

Vieras
.... Kun lapset tappelee ja nahistelee eikä tottele yhtään mitään....??? Eikö asian kuulu olla noin sisarusten välillä? Ja yleensä johtuu siitä, että on jäänyt jostakin paitsi.. Minä enm oo nähny yhtään sisarusta jotka ei tappelis tai lapsia jotka tottelis joka ikistä sanaa minkä vanhemmat sanoo. Itse voin sisarussarjan nuorimpana sanoa, että lapset tappelee ja joskus melko verisesti ( minä ja sisareni ) mutta se myös loppuu aikanaan.

Eikö lapsuuteen kuulu se, että koetellaan omia rajoja ja siinä sivussa muiden ja erityisesti vanhempien kärsivällisyyttä? Mulla ois ainakin tylsää jos omat muksut ( 4 ja 2 vee ) ois aina ku paita ja peppu ja tekis kaiken just niinku minä sanon.

En tiiä mistä se johtuu, mutta minä uskallan päästää lapseni keskenään ulos omalle pihalle tai naapuriin. Tai siis luotan siihen että pysyvät pihalla. Totta kai tarkistan tasaisin väliajoin, että molemmat ovat tallessa ja mitä tekevät. Ja molemmat potävät toisistaan huolta silloin kun ovat siellä keskenään, koska olen aina välillä seurannut heidän tekemisiään. Ja naapuritkin ovat tuttuja ja tietävät kenen lapsista on kyse ja esikko myös yleensä muistaa kertoa mistä talosta ovat. Itse oon saanu lapsena vapaasti juosta ulkona ja ihan kelvollinen eläjä on tullut ja saman haluan myös tarjota omille lapsilleni. Ja tämä johtuu pelkästään siitä, että asutaan pienellä paikkakunnalla ja talon vieressä ei hirveästi liikennettä ole. Eli jos kaupungissa olisimme niin vahtisin kyllä koko ajan vieressä ettei mitään satu.

Pointti tässä on se, että antakaa lasten olla lapsia. Siihen kuuluu tappelua ja muuta, mutta miten muuten sitä elämässä pärjää jos ei ikinä oo oppinu pitämään puoliaan ja vaatimaan sitä mikä itselle kuuluu.

Yhteistyössä