Miksi kaikki kerhot on heti aamusta? Vai onko kaikki muut äidit ja lapset jo 9 lähdössä liikenteeseen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

shihtzu

Vieras
Äitini mulle totesi, että sun pitää alkaa käymään pojan kanssa vaikka seurakunnan kerhossa, mutta katsoin aikaa monelta ne on ja totesin, että minä en sitä pysty tekemään, vaan jonkun muun on mentävä, jos sinne menee. Ensinnäkin mä pääsen töistä aamulla klo 9.30-10 ja se kerho alkaa joka paikassa 9.30.
No vaikka mä en olisi töissä, niin eihän me koskaan päästä aamulla vielä noin aikaisin liikenteeseen, kun poitsu nukkuu sinne 8-9 ja sitten kun ollaan aamutoimet hoidettu ja rauhassa herätty, niin kello on vähintään 10 tai 11 kun päästään liikenteeseen.

Meillä mennään ajoissa nukkuun viimestään 19.30 yleensä aiemmin joten herätäänkin siinä seittemän maissa. Ysi on siis juuri passeli aika. Jos olis myöhemmin niin taitas olla aika monen päiväuniaikaan.

No käykää muualla.
meillä päin on yksi perhekahvila auki kolmeen asti silloin kun on. Pienillä paikkakunnilla valikoima on varmaan suppea.

Kai ne on aamusta eikä illasta, kun iltatyö on kalliimpaa.

Voithan hankkia teille yhteisen ahrrastuksen, vaikka vanhepi-lapsi jumpan, ne on iltaisin.

No meillä ainakin ollaan. Meilläkin menee lapset nukkumaan 19 aikaan, ja herää sitten ajoissa. Sopii meille paremmin kun sitten tosiaan päästään ajoissa liikkeellekin, musta olis kamalaa jos kotona menis puoleen päivään asti.

Ulos lähdetään n. klo 9 joka aamu. Meillä herätään seiskan pintaan. Klo 11 jälkeen on jo lounas ja sitten puolenpäivän jälkeen päikkärit, joten paljon myöhempään ei kerhoilu onnistuisikaan.

tuo on meilläkin ongelma, et kerho alkaa klo 9. meillä lapset mielellään nukkuu 8asti ja sit hirmu kiireellä aamutouhut ja eikun menoksi. ja kurja herätellä niitä :( ja joo, en itsekään ole aamuihmisiä.
puistoisakaan ei ole koskaan ketään sitten kun me´sinne selvitään siinä 10aikaan tai iltapäivällä 15jälkeen.

Mietin joskus ihan samaa. Meillä noustaan ylös vasta kahdeksan aikaan ja ei se tiukkaa tekisi olla puoli kymmenen jossain, mutta verkalleen mennään ja kerho on toistaiseksi jäänyt väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Olimme kotiäitivuosinani liikenteessä monesti jo ennen seitsemää.

Minne ihmeeseen te niin aikaisin jo menitte? Ajoissa mekin joka aamu ulkona ja kaupoilla muttei nyt sentäs seitsemältä, aamupalalla vasta silloin.

Ette ole ainut perhe joka ei noin aikaisin pääse lähtemään liikenteeseen. Meilläkin herätään siinä 8-9 joten ennen kymmentä on turha yrittää olla missään. Paitsi lääkärikäynnit on eri asia (meillä joka kolmas kuukausi) niin silloin on vaan laitettava herätyskello soimaan ja herätettävä poikakin.

Alkuperäinen kirjoittaja huhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Olimme kotiäitivuosinani liikenteessä monesti jo ennen seitsemää.

Minne ihmeeseen te niin aikaisin jo menitte? Ajoissa mekin joka aamu ulkona ja kaupoilla muttei nyt sentäs seitsemältä, aamupalalla vasta silloin.

Aamuvirkkuja koko sakki. Jos ollaan herätty viideltä, niin seiskalta ollaan jo täydellä tohinalla seuraamassa heräävää kaupunkia.

mä oon aina ihmetellyt sitä samaa. meillä lapset menee nukkuun 19-20 aikaan ja sillon kun olin kotona heräsivät klo 8-9 aikaan ikinä ei kerhoihin keritty!! me syötiin aamupalaa sillon kun muut jo oli tulossa takasin kerhoista.
nykyään kun herätään klo 6.30 ja nukkumaan menään klo 19-19.30 AIVAN kamala huuto ja tappelu aamuisin kun haluavat jäädä nukkumaan. meidän lapset siis aina olleet aamu unisia.

Alkuperäinen kirjoittaja misse:
No käykää muualla.
meillä päin on yksi perhekahvila auki kolmeen asti silloin kun on. Pienillä paikkakunnilla valikoima on varmaan suppea.

Voithan hankkia teille yhteisen ahrrastuksen, vaikka vanhepi-lapsi jumpan, ne on iltaisin.

No miksi pitää olla noin aikaisin, miksi ei 10.30-13 välisenä aikana. Ai niin kaikilla on silloin ruoka-aika, meillä se on vasta n. 13-14 ja sitten lapsi käy päikyille.

me ollaan lasten kanssa oltu jo ennen kahdeksaa odottelemassa kaupan aukeamista :whistle:
nykyään ei enää ennen kymmentä päästä lähtemään minnekkään. Lapset herää 8 - 9 ja aamupalat + pukemiset yms. vie yllättävän paljon aikaa.

te sitten töihin ikinä ajattelitte mennä, jos ette jaksa herätä? Meillä herätään aamuisin klo 5 koko sakki ja lapset menevät hoitoon ja minä töihin. Kyllähän se nukuttais tietty.

no kyllä meillä ainakin töihin herätään koko porukka. lapset huudon kanssa ja me aikuiset ihan normi väsyneenä ja nuutuneena..
se on eri jos on mahdollisuus nukkua niin en todellakaan ala heräämään ja lapsia herättämään huvinvuoksi. ei me viikonloppusinkaan herätä huvikseen aikasin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja misse:
No käykää muualla.

No miksi pitää olla noin aikaisin, miksi ei 10.30-13 välisenä aikana. Ai niin kaikilla on silloin ruoka-aika, meillä se on vasta n. 13-14 ja sitten lapsi käy päikyille.

Päiväuniaika. Silloin kerhoissa ei käy oiekastaan kukaan. Tiedän ihan työn puolesta.

Meillä ollaan myös aamuvirkkuja ja todellakin kotiäitivuosina oltiin usein kaupan oven takana odottamassa aukeamista. Ysi oli jo myöhä siinä mielessä, että tavallisesti kirmattiin leikkipuistoon kahdeksan jälkeen, samoin ruokakaupoilla käytiin heti kasilta.

Itsekin olen aamuvirkku ja nautin hirveästi siitä, että aloitetaan päivä ajoissa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
No meillä ainakin ollaan. Meilläkin menee lapset nukkumaan 19 aikaan, ja herää sitten ajoissa. Sopii meille paremmin kun sitten tosiaan päästään ajoissa liikkeellekin, musta olis kamalaa jos kotona menis puoleen päivään asti.

Just näin! Musta tuntuis, etten sais mitään tehdyksi.
Mä olen aamuihminen ja onneksi ovat lapsetkin.
Meilläkin nukahdetaan 19 pintaan, esikoinen 6v valvoo n.20 asti.

Alkuperäinen kirjoittaja mites:
te sitten töihin ikinä ajattelitte mennä, jos ette jaksa herätä? Meillä herätään aamuisin klo 5 koko sakki ja lapset menevät hoitoon ja minä töihin. Kyllähän se nukuttais tietty.

No minä itse herään joka aamu 5.30, mutta lapsi nukkuu sinne 8-9, kun ei vielä ole hoidossa. Sitten kun sen aika tulee, niin asia on eri, mutta tiedän että niistä aamuista tulee hankalia, kun tuo on ihan älyttömän aamu-uninen tapaus, ei millään tahdo saada hereille, jos on aikaseen herättävä.

Alkuperäinen kirjoittaja mites:

Olen ajatellut niin että nyt kun kerran kotona ollaan niin nautitaan siitä ajasta. Elokuussa olisi tarkoitus palata takaisin töihin joten heinäkuussa aletaan muokkailemaan rytmiä aikaisemmaksi.

Yhteistyössä