Miksi kaikki isot laskut kippaantuu kerralla ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SuklaaMousse
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SuklaaMousse

Aktiivinen jäsen
26.05.2004
8 646
0
36
vakuutus (puoleksi maksettu ja eräpäivää siirretty eli siirtää ei enää voi)
aujoneuvo vero
sähkölasku (vajaa 100e)
miehen pyörä (vanha levis tarvittiin uus ajaa kumminkin päivittäin 10km)

ja nyt sit tuli tieto että anteeksi...kaksi viikkoa aikaa kasata 500e ja maksaa tili pois kaupasta...
ens kuun alussa tulee rahaa 7pv mutta ku ei voi..1pv se pitää kaikilla olla tyhjä... |O |O

Eli mistä mä revin rahaa...
ja kuten huutis pinosta huomaatta...me ollaan myymässä melko paljon tavaraa jo et vähän saatais ees kasaan sitä rahaa...

meillä kasaantuu joka 4kk kaikki laskut.. ku tulee noi auton vakuutusmaksut, likan vakuutus ja kotivakuutus.. sit on sähkö, netti ym...

nii ja autoon on kans ny menny jonkun verran.. huomenna menee taas väh. 160e

Niillä laskuilla on siellä bittimaailmassa semmonen vainu että aina kun yksi iso lasku päättää lähteä tietyyn osoitteeseen niin kaverit haluu mukaan. Ne haluaa kimpassa kuulla manausta siitä kun ovat niin isoja, yksin niille tulis pahamieli ja seurassahan on aina mukavampaa.
En minä ainakaan ole muuta keksinyt koska meillä on sama homma. Kun tulee auton vakuutukset niin sitten päättää tulla moni muukin. Vaikka kuinka yrittäs siirrellä laskujen eräpäivä niin silloinkin ne tulee kimpassa.
Tai sit meille tulee ihan liikaa laskuja.....

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Niillä laskuilla on siellä biitmaailmassa semmonen vainu että aina kun yksi iso lasku päättää lähteä tietyyn osoitteeseen niin kaverit haluu mukaan. Ne haluaa kimpassa kuulla manausta siitä kun ovat niin isoja, yksin niille tulis pahamieli ja seurassahan on aina mukavampaa.
En minä ainakaan ole muuta keksinyt koska meillä on sama homma. Kun tulee auton vakuutukset niin sitten päättää tulla moni muukin. Vaikka kuinka yrittäs siirrellä laskujen eräpäivä niin silloinkin ne tulee kimpassa.
Tai sit meille tulee ihan liikaa laskuja.....

sitä se on...
ja miten mä tähän pompsiin osannu varautua...
yleensä muka on aina säästössä..
varmaan johtuu toi tili mikä pitää tyhjentää..
rahat ei riitä...ei mitenkään päin...

:headwall: :headwall:

Niinhän se tahtoo olla. Mulle tuli yli 300?:n opintomaksu enkä aloittaessani edes tienny että se maksaa jotakin! Sitten tietty ne sähkölaskut, puhelinlasku (just joku uudistus ja lasku oli 80?... normaalisti maks 30?. Eli uudistuksessa alettiin laskuttaan eri tavalla), lääkärikäyntejä ollu mulla monta kuukauden aikana ja kertalaaki on 22?.

Joo, veronpalautuksia odotellessa:) Tosin miehellä saman verran mätkyjä, mutta saapahan ne kuitattua kumminkin.

Meillä tulee kaks kertaa vuodessa isompi laskurysäys: vakuutukset, autoverot, kiinteistövero, tonttivuokra, sähkölasku, polttopuut...

Meillä asia on ratkaistu niin, että joka kuukausi laitetaan taloustilille 400 ? ja sieltä sitten maksetaan laskut.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
meille tulee aina just joulukuussa kauhee pinkka laskuja,mutta onneksi yleensä tulee veronpalautuksiakin,että se on sit +-0 kun palautuksilla on maksanut laskut

Oletteko tulleet ajatelleeksi että kun suurinosa kuitenkin maksaa liian isolla prosentilla ja siten tietää saavansa palautuksia siirtää niitä laskuja sinne joulukuun alkuun. Tämä siis vain esimerkkinä. Toinen esimerkki kesä. Tiedetään että tulee lomarahat jolloin taas ehkä tiedostamatta niitä laskujen eräpäiviä hinataan sinne.

Tätä vois verrata siihen, että miks meillä loppuu aina samanaikaisesti astianpesukoneen pesutabletit, pyykinpesujauhe, talouspaperi, vessaparei, saippua, shampoo |O Tää on niin vakio! :kieh: Ja sitten seuraavassa kuussa kasaantuu laskut... |O

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
meille tulee aina just joulukuussa kauhee pinkka laskuja,mutta onneksi yleensä tulee veronpalautuksiakin,että se on sit +-0 kun palautuksilla on maksanut laskut

Oletteko tulleet ajatelleeksi että kun suurinosa kuitenkin maksaa liian isolla prosentilla ja siten tietää saavansa palautuksia siirtää niitä laskuja sinne joulukuun alkuun. Tämä siis vain esimerkkinä. Toinen esimerkki kesä. Tiedetään että tulee lomarahat jolloin taas ehkä tiedostamatta niitä laskujen eräpäiviä hinataan sinne.

ei me ainakaan silleen tehdä,niitä vain sattuu aina kerääntymään silleen,vuokra,vesilaskun tasauslasku,sähkö,tv-lupa,autonvakuutus jne jne

Tuutu tunne viime kuukausilta, aina Helmikuu ja alkusyksy on aikaa jolloin kaikki kasautuu, nyt siihin osaa jo varautua etukäteen.Mutta heti kun tulee jotain odottamatonta, kuten esim meille äskettäin pakollinen auton korjauslasku (useamman sata euroa) menee asiat sekaisin. Töihin on kuitenkin päästävä, jotta palkka kolahtaa tilille.

Meille kans,onneksi kaikki loput osamaksut loppuu tammikuussa,tietokone loppuu tässä kuussa ja vaatetilit joulukuussa,jää sit rahaa vähän muuhunkin kun nuihin pelkkiin osamaksuihin on mennyt kuussa n.400e :(

Me vaihdettiin mun puhelin liittymä prepait:iin säästetään joka kuukausi 70e :D yleensä pelkästään mun puh laskut oli n.90euron pintaan, nyt lataan sillöin tällöin 20e ja riittää tosi hyvin ;)

Yhteistyössä