miksi kädet ihan jäiset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja näin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

näin

Vieras
miksi mulla kädet ihan jääkylmät koko ajan? välillä niin kohmeessa kädet että sormet liikkuu ihan tönkösti. kun pidän kämmekkäitä niin kädet ei ihan niin jäätävät, mutta jos unohdan laittaa kädet menee ihan jäisiksi.
aikasempina talvina ei tätä ongelmaa ole ollut, vasta tänä talvena. muuten mua ei kyllä palele.

huono ääreisverenkierto. Mä ainakin oon oppinut, että mulla pitää olla ihan eri kaliiperin käsineet ja rukkaset kuin muilla ja en yritä verrata itseäni heihin. Kädet pysyy kyllä lämpimänä, kun on oikeat varusteet. Mutta ne varusteet eivät ole samat kuin yleensä muilla.

[QUOTE="hhh";22842920]Mulla on aina noin. Mies ihmetteleekin, miten mun kädet voi olla kylmemmät kun sisäilma. En tiedä miksi niin on. Hiukkasen ikäväähän se on.[/QUOTE]

miestä eilen nauratti että kylmä vesi lasikin taitas vain lämmittää mun käsiä. ovat oikeasti ihan jäätävät. kämmekkäät vähän helpottavat.

huono ääreisverenkierto. Mä ainakin oon oppinut, että mulla pitää olla ihan eri kaliiperin käsineet ja rukkaset kuin muilla ja en yritä verrata itseäni heihin. Kädet pysyy kyllä lämpimänä, kun on oikeat varusteet. Mutta ne varusteet eivät ole samat kuin yleensä muilla.

joo, ulkona mulla angora sormikkaat ja niiden päällä vielä topatut tekoturkis rukkaset jotka tuulen pitävät.
ongelma onkin sisällä ollessa, kun sisällä kädet ihan jääkalikat. ei sisällä viiti olla rukkaset kädessä.

Mulla lämpenee sormet lenkillä nii että joudun ottamaan hanskoja poiski toisinaan. Sormet tuntuu hieman turvonneilta ku niin veri pakkautunu sinne. Ukolla taas aina jäässä sormet, varsinki jos esim töissä joutuu jotain kevyestikään puristamaan/painamaan.

[QUOTE="a p";22842986]joo, ulkona mulla angora sormikkaat ja niiden päällä vielä topatut tekoturkis rukkaset jotka tuulen pitävät.
ongelma onkin sisällä ollessa, kun sisällä kädet ihan jääkalikat. ei sisällä viiti olla rukkaset kädessä.[/QUOTE]

mä käytän myös paljon villapaitoja sisällä :) Mutta jotenkin oon tottunut kylmiin käsiin - lämpimät kädet olisivat outoa. Mutta harvemmin ne kohmeessa ovat sisällä, vain kylmät.

syy on siinä, että ap on lääkäri! Mä oon udellu niiltä ja ne väittää ettei niillä ole jääpala-astiaa kaapissa johon ne kastaa näppinsä ennen kuin potilas tulee sisään. Joten alalle täytyy valikoitua synnynnäisiä lahjakkuuksia!

Yhteistyössä