Miksi Jumala on epäoikeudenmukainen tekemällä toisista rumia ja kauniit saavat kaiken?

  • Viestiketjun aloittaja "Pettynyt"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Moni kakku päältä kaunis, en minä ainakaan haluaisi olla mikään missi, hyvin tyytyväinen olen elämääni. Pitäisikö sinun miettiä elämääsi joltain muulta kantilta kuin ulkonäöllisesti.
 
"fairy"
siitä jumalasta mä en tiiä, mutta muuten olen miettiny että miksi joillakin on kaikki helppoa syntymästä vanhuuteen ja toisia potkitaan päähän melkeen sieltä synnäriltä lähtien.
 
"vieras"
Sinuna harmittelisin enemmin jumalalle huonoa omatuntoa. Voithan kokeilla kauneuleikkauksia ja stailaajalla käyntiä, voin melkein taata että yksin se ei takaa sinulle onnea.
Mistä tässä nyt pitäisi olla huono omatunto?
Vai sekoitetaanko tässä taas iloisesti itsetunto ja omatunto?
Onko se välttämättä aina huonoa itsetuntoa, että toteaa olevansa ruma tai ei-niin-kaunis?
Jospa se onkin vain rehellisyyttä itseään kohtaan?
 
mikä jumala
Eiköhän se oo paljolti geenien ja ympäristön tulosta, miltä näyttää, toki voi yrittää itsekin kohentaa ulkonäköään. Raha-asiat ja varallisuus voi olla toki tuuristakin kiinni, jos syntyy kultalusikka persieessä tai voittaa vaikka lotossa, mutta myös uutteruudella ja asettamalla itselleen tavoitteita elämässä, voi asiaan vaikuttaa.

Mitään taivaallisia satuolentoja asioista on turha ryhtyä syyttämään.
 
Ehkäpä sen mystisen jumalan ym. sijaan voisit syyttää ihan geenejä, laiskuutta ja tuuria. Raha ikävä kyllä tällaisessa kapitalistimaailmassa menee rahan luokse, kouluttautumalla oikealle alalle asiaa voi jonkin verran auttaa, lopullisen eron tekee ahkeruus, sijoitustaidot ja tuuri. Ulkonäöllä asian kanssa on sen verran tekoa, että hyvännäköisenä on helpompi lähteä hakemaan sitä salarakas-seiskajulkkis-uraa.
 
kaikesta oppii
[QUOTE="fairy";28964502]siitä jumalasta mä en tiiä, mutta muuten olen miettiny että miksi joillakin on kaikki helppoa syntymästä vanhuuteen ja toisia potkitaan päähän melkeen sieltä synnäriltä lähtien.[/QUOTE]

No suhteellista tämäkin. Olen saannut elämältä turpiin kerran ja toisenkin, ihan urakasi asti. Mutta vaan päättänyt jatkaa ja tarpoa ja yrittää. Mulla on asiat hyvin, vaikka useaan kertaa alusta ollaan liikkeelle lähdetty.

Että osa näennäisesti kultalusikka hanurissa syntyneistä onkin ehkä kaltaisiani puurtajia jotka vaan uudestaan ja uudestaan kasaa elämää pirstaleista. Lisää kakkaa tulee varmasto mun tuurilla tulevaisuudessakin, mutta tällänen tää mun elämä nyt on.
 
hömm
[QUOTE="fairy";28964502]siitä jumalasta mä en tiiä, mutta muuten olen miettiny että miksi joillakin on kaikki helppoa syntymästä vanhuuteen ja toisia potkitaan päähän melkeen sieltä synnäriltä lähtien.[/QUOTE]

Harvalla on oikeasti helppo elämä syntymästä hautaan. Toisiin vertaaminen on typerää, mistä sen tietää, missä angstissa joku kaunis/rikas ihminen elämänsä viettää. Eikä se mun, persaukisen mopsinaaman elämää hetkauta suuntaan eikä toiseen, onko joku muu rikas/köyhä, ruma/kaunis tai onneton/onnellinen.
Jumalten osuutta en turhaan pohtisi, aika mielivaltaista heillä tuo toiminta muutenkin, jos ajatellaan vaikka luonnonkatastrofeja ja nälänhätää. Jos olisin uskovainen, miettisin noita epäkohtia enkä sitä, miksi jollekin on annettu pottunokka ja toiselle ei.
 
[QUOTE="fairy";28964502]siitä jumalasta mä en tiiä, mutta muuten olen miettiny että miksi joillakin on kaikki helppoa syntymästä vanhuuteen ja toisia potkitaan päähän melkeen sieltä synnäriltä lähtien.[/QUOTE]

Minusta taas huomattavasti mielenkiintoisempi kysymys on se, miksi jotkut näistä päähänpotkituista silti onnistuvat olemaan elämäänsä melko tyytyväisiä ja toiset jäävät vellomaan katkeruudessa?
 
"martha"
[QUOTE="Pettynyt";28964444]:'( Rumat köyhtyvät ja kärsivät kun taas kauniille aukeaa kaikki ovet noin vain itsestään.[/QUOTE]
En usko, että Jumalan suosiossa olevat ovat materiaalisesti rikkaampia tai ulkonäöltään komeampia kuin muut. En usko että me ihmiset edes voimme erottaa Jumalan "suosikkeja" joukostamme.
Olisin todella pettynyt jos kävisi ilmi että Jumala on niin turhamainen. Eiköhän se siunaus ja lahja ole aivan muussa muodossa.
 
Pelastettu rumilus
Juuri ymmärsin hiljaittain raamattua lukemalla jotta rumuus oli (vanhassa testamentissa) myös siunaus!! Kaunis Saara joutui valehtelemaan jotta aviomiehensä olisi hänen veljensä jottei miestä tapettaisi kateuden takia. Mietitääs nyt vaikka jotain raiskauksiakin? Kauniita ja meneviä huumataan varmasti paareissa enemmän kuin rumia. Mielestäni rumuus on siis myös siunaus! Ja mitä köyhyyteen tulee niin sanotaanhan raamatussa jotta jos sinulla on hetkellinen onni maailmassa mutta et ota Jeesusta vastaan eli pelastu niin kyllähän on kurja IÄISYYS.. taas jos oot köyhä ja niin mikä onni ja autuus sulla on taivaissa. Sitäpaitsi köyhä ottaa toivon eli Jeesuksen elämäänsä vastaan helpommin kuin rikas joka luulee jottei tarvitse elämäänsä mitään. Köyhänä uskovaisena voin todeta jotta kyllä se sisäinen rauha lohduttaa kummasti kun elämä riepoo. Mielummin köyhä ja ruma jos kerran Herran työ matka päätyy :)
 
Itsevarmuutta ja sisäistä kauneutta voi olla ihmisellä joka ei ulos ole se missein yksilö. Hymy ja ystävälliset silmät tekevät usein paljon enemmän kuin kaunis naama ja hoikka uuma.

Ulkoisesti kaunis ihminen voi olla täydellistä paskaa sisältä. Itsekeskeinen ja itsekäs. Mikään ei ole rumempaa.

Näihin vaikuttaa ihan ihminen itse, sillä ei ole mitään tekoa jumalien kanssa.
 

Yhteistyössä