Miksi, jumala, miksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Timppa

Aktiivinen jäsen
17.11.2007
28 889
2
36
Miksi jumala lähetti ainokaisen poikansa juuri pari tuhatta vuotta sitten maan päälle? Miksi hän ei laittanut jälkikasvuaan vaikkapa 200000 vuotta aikaisemmin, silloinhan viettettiin vielä jumalattomampaa elämää maan päällä? Ja miksi hän ei lähettänyt uutta kaveria Jessen kuoleman jälkeen jos hänen tehtävänsä oli niin tärkeä?

No se katsoi siihen ajankohtaan, että nyt on mennyt liian kauan liian hyvin, ja on parasta lähettää Jesse alas. Jesse kun kuoli, kosti Jumala sen ikuisella kirouksella. Kiroukset jotka tuntuvat osuvan viattomiin, ei oikeasti ole niin. Vaan viaton on usein sijaiskärsijä. Jos lapsi esim. sairastuu vakavasti, se on kosto jollekin lähiomaiselleen, ei sille viattomalle pienokaiselle.

[QUOTE="Sirkkeli";26031804]Jos lapsi esim. sairastuu vakavasti, se on kosto jollekin lähiomaiselleen, ei sille viattomalle pienokaiselle.[/QUOTE]

Tätähän se vanha kansakin aina kyseli, jos jonkun lapsi sairastui vakavasti: mitähän syntiä ne ovat tehneet...? Kyllä kansa tietää...

Miksi jumala lähetti ainokaisen poikansa juuri pari tuhatta vuotta sitten maan päälle? Miksi hän ei laittanut jälkikasvuaan vaikkapa 200000 vuotta aikaisemmin, silloinhan viettettiin vielä jumalattomampaa elämää maan päällä? Ja miksi hän ei lähettänyt uutta kaveria Jessen kuoleman jälkeen jos hänen tehtävänsä oli niin tärkeä?

On se tulossa? Raamatun mukaan! Siihen se valitus ja voivotus perustuu!
Jospa se otti oppii viime kerrrasta ja auttaa nyt täällä ihmisiä muiden ihmisten kautta? Se osaa ihme voimia eikös se pystys siihenkin?

[QUOTE="Sirkkeli";26031849]No oikeasti on vain kostaja. Sen tiiät, että saat trpilasti paskaa niskaan, jos erehdyt pahoja edes ajattelemaan :)[/QUOTE]

Kaikki ihmiset on tasa-arvosia, ja jos teit jotain mitä et ymmärtänyt niin se ohjaa sinut
polulle missä opit tekemään oikein. Kaikki jumalan lapset on saman arvosia ja jos joku
harhautuu sitä on autettava. Ja näin joka ei ole hihhuli! ja opittu koulussa.
No itse pidän jumalaa sellasena ja jeesusta. Ihmisellä on oma tahto ja sinä päätät loppujen lopuks.

Jeesus lupasi ennen ylösnousemustaan opetuslapsille, tulee toinen ja Hän tuli, Pyhä Henki. Mutta te ette tunne häntä, kun ette tunne Jeesustakaan omana vapahtajananne. Pyhä Henki on persoona ja vaikuttaa täällä yhä.

[QUOTE="mmmm";26031788]Luotan siihen, että Jumala on viisaampi kuin ihmiset ja tietää mitä tekee.
Me ollaan vain luotuja ja Jumala on luoja.[/QUOTE]

Joo-o, oishan se kivaa, jos vois kuitata kaiken, mitä ei maailmassa ymmärrä tuolla "Jumala on viisaampi, ei minun tarvitse vaivata päätäni näin vaikeilla asioilla..."

Luulen, että se jonkinlainen defenssi.

Missä tämä persoona vaikuttaa? Näissä kouluampujissa, itsemrhapommittajissa, pikkupoikia raiskaavissa kirkonmiehissä...?

Uskovissa, aidon oikeessa uskossa olevissa ihmisissä, heissä, joilla on henkilökohtainen suhde Jeesukseen, joka on pyytänyt Jeesusta elämäänsä ja luvannut seurata Häntä. Joka uskoo raamatun sanaan Jumalan sanana. Ja se sana avautuu Pyhän Hengen ohjaamana. Jos menet kirkkoon, seurakuntaan, jolla on todellinen yhteys Jumalaan, tunnet sen lämpönä, lähinnä herkistävänä. Tai jos sinua vedetään parannukseen, tarkoittaa sitä, että pyytäisit syntejäsi anteeksi. Sillä on synti jo se, että on erossa Jumalasta. Hän tarkoitti ihmisen yhteyteensä, paratiisissa se yhteys katosi. Siksi tuli Jeesus, sillaksi ihmisen ja Jumalan välille, sovittamaan sen kuilun eli synnin, joka pitää ihmiset erossa Hänestä.

Uskovissa, aidon oikeessa uskossa olevissa ihmisissä, heissä, joilla on henkilökohtainen suhde Jeesukseen, joka on pyytänyt Jeesusta elämäänsä ja luvannut seurata Häntä. Joka uskoo raamatun sanaan Jumalan sanana. Ja se sana avautuu Pyhän Hengen ohjaamana. Jos menet kirkkoon, seurakuntaan, jolla on todellinen yhteys Jumalaan, tunnet sen lämpönä, lähinnä herkistävänä. Tai jos sinua vedetään parannukseen, tarkoittaa sitä, että pyytäisit syntejäsi anteeksi. Sillä on synti jo se, että on erossa Jumalasta. Hän tarkoitti ihmisen yhteyteensä, paratiisissa se yhteys katosi. Siksi tuli Jeesus, sillaksi ihmisen ja Jumalan välille, sovittamaan sen kuilun eli synnin, joka pitää ihmiset erossa Hänestä.

Kerrohan sitten, mitä tapahtuu tuomiopäivänä kaikille niille ihmisille, jotka ovat eläneet tällä pallolla jo kauan ennen kuin kristinuskosta tai Jeesuksesta oli tietoakaan? Ymmärtääkseni pelastukseen tarvitaan uskoa, mutta aika paha mennä uskomaan sellaiseen, josta ei ole koskaan kuullutkaan.

Joo-o, oishan se kivaa, jos vois kuitata kaiken, mitä ei maailmassa ymmärrä tuolla "Jumala on viisaampi, ei minun tarvitse vaivata päätäni näin vaikeilla asioilla..."

Luulen, että se jonkinlainen defenssi.
Yhtä hyvin sen voi kuitata myös sanomalla "minun ei sitä tarvitse tietää". En hyötydy mitään esim. tiedosta onko tulossa toista Jeesusta tai mitä tahansa, en myöskään siitä tiedosta miksi joku eli 2000 vuotta sitten eikä vasta nyt. Maailmassa on paljon turhia kysymyksiä joihin on vain ajanhukkaa etsiä vastauksia. Tietääkö niihin joku vastauksen vai ei on oikeastaa sekin ihan sama, minä keskityn miettimään niitä asioita joihin voin ja haluan omassa elämässä vaikuttaa.

Jeesus lupasi ennen ylösnousemustaan opetuslapsille, tulee toinen ja Hän tuli, Pyhä Henki. Mutta te ette tunne häntä, kun ette tunne Jeesustakaan omana vapahtajananne. Pyhä Henki on persoona ja vaikuttaa täällä yhä.

ei persoonana kun se vedetään ihmiseks, vaan hyvä henkenä. Henki jonka voi tuntea lämpimänä tunteena! Veikkaan että monelle ihmiselle on tullut joskus lämmin ja hyvä tunne kun on ajatellut joitakin asioita yksin!

Kun jesse on sovittanut synnit jo valmiiksi ja on siltana, niin miksi olla tekemättä syntiä? Mitä minä olen oppinut, niin kaikki synti kaikkein hauskinta!

Sä et tajua, koska sun silmät on peitetty totuudelta. Mikä ihaninta on elää puhdasta elämää ja Jeesuksen kanssa. Hän antaa paljon enemmän kuin kukaan uskosta osaton voi kuvitellakaan. Esim. asioita tietää mitä ei muuten tietäisi jne. Ne avautuu Raamatusta, kun Pyhä Henki ne avaa. Niin kauan kuin uskot tuohon mitä sanoit, ei sulle anneta tiedoksi, mitä muuta elämä voisi olla.

Jos haluaa uskoa eikä usko, voi sitä uskoa pyytää. Ja anova saa,.

Kukaan ihminen ei voi olla synnitön, ei kukaan itsessään, edes uskovaiset. Siksi tarvitaan Jeesusta.

Kerrohan sitten, mitä tapahtuu tuomiopäivänä kaikille niille ihmisille, jotka ovat eläneet tällä pallolla jo kauan ennen kuin kristinuskosta tai Jeesuksesta oli tietoakaan? Ymmärtääkseni pelastukseen tarvitaan uskoa, mutta aika paha mennä uskomaan sellaiseen, josta ei ole koskaan kuullutkaan.

No, sen tietää yksin Jeesus. Tai ainakaan mä en osaa sanoa, aavistus on, mutta sitä en sano, jos se onkin väärin. Tässäpä biisi tähän kysymykseen

HB - Tuomioni (Pääkallonpaikka Album HD) New Symphonic Metal 2010 - YouTube

Yhteistyössä