Miksi jotkut vanhemmat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja no kertokaahan mammalle
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

no kertokaahan mammalle

Vieras
yrittävät säästää lapsen vaatteissa ihan väärästä paikasta?
Katselin erästä aiempaa ketjua ja pohdin,
miksi ihmeessä joku ostaa lapselle kesässä esim. kahet huonot halvat kengät jotka kuluu puhki eivätkä tue oikein,
kun sillä hintaa saisi jo ihan kunnollisetkin?
Entäs lasten ulkovaatteet?
Minkä ikäiselle minkäkin laiset kengät ovat oikeanlaiset?

Tuttavapiirissäni eräs vanhempi käytti lapsellaan toppatossuja vielä silloinkin,
kun lapsi oli jo oppinut kävelemään, miksi?-siksi, koska lapsi ei kävele vielä ulkona :headwall: niin ei kävele, ei.
Eräs toinen vanhempi ostaa alennuksesta nipinnapin sopivia tai liian pieniäkin vaatteita, miksi?-siksi, koska tulee halvemmaks.. :headwall: justiinsa juu..

Oikeasti, ei pitäs tuijotella muita vanhempia mut..

Sanoppa se. Sit on se toinen ääripää et ostetaan ihan liian isoja vaatteita periaaatteella et menee pidempään. Käännetään hihat kaks kertaa ja lahkeissa sama homma. Ja lapsella epämukava olo kun on hihat rullattuna ja reilusti liian isot vaatteet päällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoppa se. Sit on se toinen ääripää et ostetaan ihan liian isoja vaatteita periaaatteella et menee pidempään. Käännetään hihat kaks kertaa ja lahkeissa sama homma. Ja lapsella epämukava olo kun on hihat rullattuna ja reilusti liian isot vaatteet päällä.

No näinpä.
Tokihan on hyvä, jos lapsella kuitenkin on puhdasta ja ehjää vaatetta yllään, mutta kyllä se sopivuuskin on ihan lapsen edun mukaista.

Alkuperäinen kirjoittaja meillä on ihan sama minkähintaiset kengät ostetaan:
Villeillä poikanuijilla ei kestä mitkään kengät kahta viikkoa kauempaa.

ihanko oot sen jälkeen kokeillu jotain kalliitakin,
kun oot huomannu menevän 2vk välein halpiksien rikki..? :D

Alkuperäinen kirjoittaja karkkih:
ehk joillekkin halpa on kallis kaikki ei oo rikkait kaikilla ei oo varaa ja sen takii joutuu noit halpiksii ostaa.

Mä ymmärrän kyl ainakin oikein hyvin, jos ei oikeasti ole varaa..
sen sijaan mä EN ymmärrä, et on varaa kaikkeen muuhun paitsi lapsen vaatteisiin, nähty on.
mun mielest on väärin sanoo, ettei ole varaa esim. jos äiti itse just käynyt kampaajalla, tai ostaneet vaikka uuden tv tms..

Ehkä kaikilla ei ole varaa niihin kaikista kalliimpiin vaatteisiin ja kenkiin. Itse en taas ymmärrä miksi pitäisi ostaa lapselle yli 100? haalari, jos 50? saa ihan yhtä hyvän vastaavan? Toki jos tilillä on rahaa kuin roskaa, niin varmaan itsekin ostaisin sen kalleimmain.
Nyt kun sitä rahaa ei ole niin meillä ainakin ostetaan edullisia kenkiä, vaatteita ja haalareita. Juuri ostin pojalle yhtä kokoa isomman haalarin, jotta menisi vähän pidempään eikä siinä kyllä silti tarvi puntteja ja hihoja käännellä. Oli vielä hyvässä tarjouksessa ja maksoi 25? (välikausihaalari). Siihen ostokseen oon kyllä edelleen tyytyväinen.

Paljain jaloin oleminen on lapsillekin parasta ja ihan parhaat kengät olisikin jotkut feelmaxit, mitkä sitä simuloi. Kehittyy jalkojen omat lihakset, eikä nilkka nyrjähdä kun ensimmäistä kertaa juoksee pihalla ilman supertukevia kenkiä..

Yhteistyössä