vastenmielisen yleistä
Miten te voitte edes viihtyä kun on niin sotkuista, eikä imuria käytetä kuin ehkä kerran kuussa?
IhanaAlkuperäinen kirjoittaja ekavekara3:ei meillä sentään sontaa lattioilla ole eikä heiniä pöydässä
Jos on lusikalla annettu niin... :xmas:Alkuperäinen kirjoittaja chef:No ne jotka elää läävässä joko a) viihtyy siellä, tai b) ei viihdy mutta ei jaksa väsymyksen/uupumuksen/masennuksen vuoksi siivota.
Mikä tuossa nyt on niin hankala ymmärtää?
Alkuperäinen kirjoittaja google:mun mies ilmeisesti haluaisi elää läävässä kun eilen suuttui mulle kun siivosin.
Näinhän se on...Mutta sille en voi mitään et itteenikin häiritsee muutama kyläpaikka jossa saa varoo mihin istuu tai koskee kun muksut on kulkenu pitkin kämppää leivät/suklaat/ruuat kourassa...Mutta onneks nää paikat on myös sit semmosia ettei mua katota vinoon vaikka haenkin sen rätin ja pyyhkäsen pintoja puhtaaks.Alkuperäinen kirjoittaja chef:No ne jotka elää läävässä joko a) viihtyy siellä, tai b) ei viihdy mutta ei jaksa väsymyksen/uupumuksen/masennuksen vuoksi siivota.
Meillä elätään "läävässä". Lattiat pestään huoneesta riippuen vähintään kerran viikossa. Mutta tavarat meillä on hujanhajan. Jokaista tahraa ei pestä välittömästi pois. Eli läävämme onkin siistimpi mitä teidän huusholli! Asiat kun on niin suhteellisia...Enkä kuitenkaan ihmettele miksi teillä ei pestä edes lattioita....Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Samaa ihmettelen. Ei meilläkään viikottain lattioita pestä, ja pölyäkin saattaa jostain löytyä aina, mutta tavarat ovat aina järjestyksessä (kaikille romuille oma paikkansa josta helppo sitten etsiä tarvitsemaansa) ja kaikki ruoka yms. tahrat pesen pois aina heti. Keittiö ja kylppäri on oltava aina puhtaat, muuten ei ole niin nöpönuukaa vaikka yksi villakoira soffan alla vilistäisikin...
Juu, tähän on pakko sanoa että eniten mua häiritsee just nimenomaan se, jos itse ei voi tuollaisessa paikassa ottaa sitä rättiä käteen... Näissä tapauksissa onkin yleensä kyse juuri niistä jotka haluaisivat elää siistissä ympäristössä mutta puhti ei riitä siivoamaan, sitten jos joku tulee ja ottaa rätin käteensä niin tälle joka ei ole jaksanut siivota, tulee entistä huonompi mieli kun ei ole itse jaksanut.Alkuperäinen kirjoittaja Maira:Näinhän se on...Mutta sille en voi mitään et itteenikin häiritsee muutama kyläpaikka jossa saa varoo mihin istuu tai koskee kun muksut on kulkenu pitkin kämppää leivät/suklaat/ruuat kourassa...Mutta onneks nää paikat on myös sit semmosia ettei mua katota vinoon vaikka haenkin sen rätin ja pyyhkäsen pintoja puhtaaks.Alkuperäinen kirjoittaja chef:No ne jotka elää läävässä joko a) viihtyy siellä, tai b) ei viihdy mutta ei jaksa väsymyksen/uupumuksen/masennuksen vuoksi siivota.
Äh, tuli ihan mun täti mieleen...Alkuperäinen kirjoittaja uih:Ei minua tavallinen sotku häiritse (siis esim. se, että leluja on lattioilla tai jotain papereita lojuu pöydillä), mutta lika on asia erikseen. Minua inhottaa vierailla paikoissa, jossa ruokapöytä on tahmea ja pöydänalusta täynnä viikkojen ruokajämiä, lattiaan tarttuu sukat kiinni ja joka puolella lojuu tiskeja ja roskia, puhtaat ja likaiset vaatteet sekaisin missä sattuu, vessa saastainen niin että kun kätensä pesee niin ei ole edes puhdasta käsipyyhettä johon ne pyyhkisi, tiskipöydät likaisia ja puhtaita tiskeja likaisten joukossa josta ne sitten likaisin käsin nostetaan siihen likaiselle pöydälle ja parhaimmillaan annetaan vielä lapsen "maistaa" jokaisesta kupista ennen kuin niihin kaadetaan tarjolle kahvi. Tulee inhottava olo ja kun pääsee kotiin, täytyy käydä suihkussa. Mitään ei tee mieli syödä. Peppupyyhkeet roikkuu samassa naulassa käsipyyhkeiden kanssa ja likaisella keittiörätillä pyyhitään epämääräiset tahrat lattialta ja edes välissä huuhtomatta sitten hinkataan pahin paskakerros pois ruokapöydästä.. *puistatus*