Miksi jotkut okt-asujat ja kesämökkiläiset toivovat olkkariinsa tai keittiöönsä ilta-aurinkoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Echo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Echo

Tunnettu jäsen
01.09.2008
56 879
19 182
113
Aurinko paistaa matalalla ja suoraan silmiin, pakko laittaa sälekaihtimet. Telkkarin katsominen vaikeutuu ja keittiössä ei näe mitään.
Onks tää joku unelman toteutuminen? Mä olen kuullut että ilta-aurinko on.

En ole tullut ajatelleeksi. Meillä on enemmän ilta-auringon puoli just olohuoneeseen ja keittiöön, tykkäisin just toisinpäin, mutta tontti ei ole ihanteellinen ja talokin oli jo tässä näin kun ostettiin :D

Kesämökkiläisistä en tiedä mitään, mutta työssä käyvänä ihmisenä olen suurimman osan vuodesta viisi päivää seitsemästä pois kotoa aamu- ja päiväauringon aikaan, mutta ilta-auringosta nautin niinäkin päivinä usein kotona.

[QUOTE="Eee";28701449]Kesämökkiläisistä en tiedä mitään, mutta työssä käyvänä ihmisenä olen suurimman osan vuodesta viisi päivää seitsemästä pois kotoa aamu- ja päiväauringon aikaan, mutta ilta-auringosta nautin niinäkin päivinä usein kotona.[/QUOTE]

Hyvä pointti. Ja jos minulla olisi kesämökki, sen toivoisin kyllä olevan oleskelutiloiltaan ilta-aurinkoon päin mieluummin kuin aamuaurinkoon, usein ne kuistitkin on samalla puolella kuin olohuone, joten sekin on sitten aurinkoinen iltasella.

Aurinko paistaa matalalla ja suoraan silmiin, pakko laittaa sälekaihtimet. Telkkarin katsominen vaikeutuu ja keittiössä ei näe mitään.
Onks tää joku unelman toteutuminen? Mä olen kuullut että ilta-aurinko on.

Kaunis valo joka lankeaa kotiin auringonlaskusta pesee telkkarin 6-0. En todellakaan sulkisi sälekaihtimia jos nyt sellaisia edes olisi. Arkkitehdin kanssa suunnitelimme huolellisesti valon laadun eri vuorokauden ja vuodenaikoina kun taloamme tontille mallasimme.

Kotona pidän kaihtimet kiinni (kerrostalossa) iltaisin ettei aurinko paista liikaa mutta kesämökillämme olen vähän kateellinen vaatarannan mökkiläisille kun heillä on ilta-aurinko ja meillä paistaa aamulla.
Ensinnä siksi, että mökillä olen lomalla, enkä koskaan herää siellä niin aikaisin että nauttisin aamuauringiosta. Ilta olisi ihana viettää auringonlaskussa laiturilla.

no en toivos. Vuokramökillä paisto ilta-aurinko suoraan terassille ja sisään. Mökki paahtui aina todella kuumaksi ja terassilla kuuma olla. Täälä kotona paistaa aamulla keittiöön ja makkariin, pakko pitää säleet kiinni kun vastapäisen talon lasit vielä lisää sitä heijastusta.

Yhteistyössä