Miksi jotkut naiset kutsuu miestään ISIksi?

No kun se vaan on meidän isi... En mä tiiä miksi mä sitä isiksi sanon, mutta sanonpa kuitenkin =)

Muoks. kyllä meidän mummi ja pappakin mummitteli ja papatteli, isitteli ja äiditteli toisiaan... Ei musta mitenkään outoa..

Minuakin se tapa oudoksuttaa, tai oikeastaan ärsyttää ainakin joittenkin ihmisten puheissa.
Samoin se että omasta miehestä puhataan tyyliin meidän Jarmo.

Minä en ikinä haluaisi olla mieheni puheissa meidän Ultramariini tai meidän äiti- äipästä puhumattakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minuakin se tapa oudoksuttaa, tai oikeastaan ärsyttää ainakin joittenkin ihmisten puheissa.
Samoin se että omasta miehestä puhataan tyyliin meidän Jarmo.

Minä en ikinä haluaisi olla mieheni puheissa meidän Ultramariini tai meidän äiti- äipästä puhumattakaan.

Ymmärrän toki jos lapselle puhuu lapsen isästä isinä jne, mutta kun kertoo asioista aikuisille ihmisille.. vaikka työkavereilleen.

tavallinen äiti
Ei se vielä mitään että sanotaan isiksi tai äidiksi, vaan olisittepa kuulleet sen n. viisikymppisen miehen, joka puhui vaimostaan emona. Siis EMO, voi että mulla särähti korvaan sillä kohtaa ja pahasti.

vapaa
maa miten kutsuu mut en kyl ite sanoisi miestäni isäksi. anoppi sanoo miestään iskäksi vaikka lapset ovat asunee parikymmentä vuotta jo pois kotoa. luulis et tapa ois jääny poies aikaa sitten jos onki kutsunu lapsillee isäksi. iskä tule kahville, syömään ...yöks.

Rukoilijasirkka
Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Ei se vielä mitään että sanotaan isiksi tai äidiksi, vaan olisittepa kuulleet sen n. viisikymppisen miehen, joka puhui vaimostaan emona. Siis EMO, voi että mulla särähti korvaan sillä kohtaa ja pahasti.
hyh. :x

lapsille puhun esim että isi menee kauppaan yms, sellaisissa tilanteissa käytän miehestäni nimitystä isi, kahden kun olemme tai jos hänelle vain puhun käytän hänen etunimeään.
Eikö ole lasten hyvä oppia sanomaan isäänsä isiksi eikä etunimellä, näitäkin kuulee ja minusta ainakin tuntuisi pahalta jos omat lapseni kutsuisivat minua ja miestäni etunimillä..

Lapsille puhuessani käytän heidän nimitystään isästään. Mutta puhuessani itse miehelleni kutsun häntä kyllä etunimellä. Samoin jos puhun hänestä käytän yleensä hänen nimeään, vieraammille puhuttaessa ehkä ilmaisua mies/mieheni.

IhanaValo
Mie sanon miestä isiksi vaan lasten paikalla ollessa.Silloinkin tulee joskus kututtua nimellä.
Joskus sit,kun mies jostain marmattaa miulle,sanon ;kyllä isi!Mut se menee usein sit semmoiseks "who's your daddy"-jutuksi,nii ei siitä sit sen enempää.. :whistle:

Iskä meillä
Isiksi tai iskäksi usein puhuttelen etenkin lapsen kuullen. Meidän PERHEEN iskä hän kuitenkin on :) Samasta syystä juhlimme isänpäivää oman perheen kesken, minä siis ostan lahjan.

Yhteistyössä