Miksi jotkut luulevat, että Jeesus oli länsimainen valkoinen pitkähiuksinen mies?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Hänhän syntyi jossain Lähi-Idän, Palestiinan alueella.

The current dominant opinion among historians and scientists is that he was most likely a Galilean Jew and thus would have features which resemble modern-day persons of Middle Eastern descent.

kristitty
Oon nähnyt tän kuvan ennenkin, mutta mun mielessä Jeesus on paljon, paljon lempeämmän näköinen :) en kyllä ymmärrä miten joku voisi kuvitella palestiinalaissyntyistä länsimaalaisen näköiseksi - mihin perustat tämän?

"vieras"
Oon nähnyt tän kuvan ennenkin, mutta mun mielessä Jeesus on paljon, paljon lempeämmän näköinen :) en kyllä ymmärrä miten joku voisi kuvitella palestiinalaissyntyistä länsimaalaisen näköiseksi - mihin perustat tämän?
No esimerkiksi kaikkiin Suomessa ja länsimaisissa kirjoissa ja kuvissa esiintyy länsimaisen näköinen kultakutri.

Kuten tässä:

Ihminen loi Jumalan omaksi kuvakseen, sen vuoksi. Kun mustat amerikkalaiset lapset kuvittelivat Jumalan mustaksi vanhaksi herrasmieheksi ja siitä tehtiin elokuva, niin täällä elokuvaa syytettiin jumalanpilkasta.

Nalle ja napa
Jeesus on jumala sille kelle on, ja oman kansan näköinen, jotta häneen voi samaistua. Itse uskoisin ennemmin Jeesuksen olleen tällainen kuin vaaleatukkainen, jos faktojen kautta miettii.

Best Regards
Olen lukenut erään aikalaiskuvauksen Jeesuksesta, en muista enää asiasta kirjoittaneen historioitsijan nimeä. Kuvaus kuului jotenkin näin: Jeesus oli rumin kaikista. Hän oli kyttyräselkäinen, hänellä oli harva parta ja hiukset.

"Horuksen silmä"
Miksi jotkut edes luulevat että Jeesus edes oli? Saati että Jeesus olisi ollut se miksi häntä väitetään?
Vai moniko aikuinen uskoo Joulupukkiin?
Sadut on tarinoita, joten niihin uskominen on kyllä aikamoista itsepetosta.

äiti 44 v
Eiköhän Jeesus ollut about saman näköinen mitä nykyisin Lähi-Idässä elävät ihmiset ovat? Juutalainen oli myös.

Ja kyllä nämä ihmiset olivat silloin ja ovat nyktäänkin "valkoista rotua". Vaikka ihon perussävy pohjoismaalaista tummempi onkin.

JesusCkristSuperStar
Miksi jotkut luulee, että joulupukki on valkohapsinen punaisiin pukeutunut paksumahainen ukkeli? Kyseinen imago on aikoinaan Coca-ColaCompanyn lanseeraama hahmo. Suomalainen perinnepukki pukeutuu täysin erilailla!

äiti 44 v
[QUOTE="Horuksen silmä";22537710]Miksi jotkut edes luulevat että Jeesus edes oli? Saati että Jeesus olisi ollut se miksi häntä väitetään?
Vai moniko aikuinen uskoo Joulupukkiin?
Sadut on tarinoita, joten niihin uskominen on kyllä aikamoista itsepetosta.[/QUOTE]

Tiedetään, että Jeesus oli. Sinä et tosin näköjään tiedä. Mutta Jeesus on historiallinen henkilö joka todistettavasti on elänyt noin 2000v sitten. Tästä seikasta vakavasti otettavat tutkijatkaan eivät nykyisin enää kiistele.

Ainoastaan se loppu stoorista on uskon asia. Mutta ei se osa että onko hän ollut olemassa. On ollut.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22537757:
Tiedetään, että Jeesus oli. Sinä et tosin näköjään tiedä. Mutta Jeesus on historiallinen henkilö joka todistettavasti on elänyt noin 2000v sitten. Tästä seikasta vakavasti otettavat tutkijatkaan eivät nykyisin enää kiistele.

Ainoastaan se loppu stoorista on uskon asia. Mutta ei se osa että onko hän ollut olemassa. On ollut.
Juuri näin.

Yhteistyössä