Miksi jotkut käyttää vieläkin rannekelloa, vaikka ajan näkee myös puhelimesta?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onhan se nyt vain niin, että on mukavampaa katsoa kellonaika monen tonnin laatukellosta, kuin kaivaa se jumittava android puhelin taskusta ja yrittää tihrustaa auringonvalossa sitä kellonaikaa.
 
vierailija
Rannekellosta on just hyvä katsoa aika.
Itse en edes kanna puhelinta aina mukanani ja siks julkisilla paikoilla onkin kelloja.
Parempi kysymys aloitukseen voisi mielestäni olla miksi ihmiset kantavat aina sitä älyluuria mukanaan?
 
vierailija
Rakastan kelloja ja yritän aina tilaisuuden tullen vilkuilla minkälainen kello miehellä tai naisella on kyllä. Mun silmissä ihmisen pisteet nousee heti kun ranteessa on hieno automaattikello.
 
vierailija
Alkuperäinen kirjoittaja vieraajoittaista t: 34186711:
Kaikilla sivistyneillä ihmisillä on aina kello. Joillekin se rikkinäinen android puhelin riittää ajan katsomiseen.
Jos on hyvin ajoittanut päivänsä ennakkoon, ei tarvi kumpaakaan🍃🌸🍃
 
vierailija
Miehille se on nykyään lähes pelkästään koru, kun oikein muita koruja ei miehille ole tarjolla. Miesten kellon kuuluu olla iso, metallirannekkeinen ja totta kai kallis.

Naisilla ei juurikaan perinteisiä rannekelloja ole. Sen sijaan hyvin monilla naisilla on älykello joka on käytännössä rannetietokone ja jossa itse kellotoiminto näyttelee vain sivuroolia.
 
vierailija
Just kätevä kapistus. Pitäis hankkia itsekkin. Osaatteko ehdottaa jotain hyvää rannekelloa alle 500 euron budjetilla?
Itselläni vastaavassa budjetissa valinta on kohdistunut Seikon automaattikelloon. Automaattikoneisto sen takia, että se on ensinnäkin makea asia olla olemassa jo itsessään. Aitoa hienomekaniikkaa vs. tylsä kvartsikoneisto. Ja sitten toisaalta sekin on ihan kiva, että automaattikellon paristoa ei tarvitse vaihtaa. Kvartsikello on aina vähän tarkempi (puhutaan siis parista sekunnista päivässä), mutta ne koneistot ovat pohjimmiltaan kaikki samoja halpoja koneistoja pakattuna eri kuoriin. Niissä ei ole mitään jännää.

Se on aika pitkälti makuasia millaisen kellon sitten valitsee. Sen takia on vaikea suositella mitään kelloa. Sen sijaan suosittelen katsomaan Keskisen kellon alennuksessa olevia malleja. Olen pari kelloa tuolta tilannut ja kokemus on ollut sellainen, että uskallan ko. kauppaa suositella.

 
vierailija
No kaikissa tilanteissa ei voi kaivaa kännykkää esille, esim asiakastilanteissa on helpompi tarkistaa aika rannekellosta kuin kaivaa puhelinta, monissa paikoissa ei ole seinäkelloja.
 
vierailija
On paljon sellaisia töitä joissa ajan katsominen on nopeampaa ja helpompaa rannekellosta.
Yökerhossakin on hyvä olla rannekello jotta erottuu köyhälistöstä. Vaatteista kun ei aina tiedä, kun rikkinäiset vaatteet ei sitä välttämättä kerro.
 
vierailija
Tää ois selkeästi mun kello. Kompassikin ja kaik!

Se ei tosin ole magneettinen kompassi. Mutta kunnon partiolainen osaa kyllä karkeasti suunnistaa sen avulla. Pohjoisella pallonpuoliskolla etelä sijaitsee tuntiviisarin ja klo 12 puolivälissä tuntiviisarin osoittaessa auringon suuntaan.
 
Se ei tosin ole magneettinen kompassi. Mutta kunnon partiolainen osaa kyllä karkeasti suunnistaa sen avulla. Pohjoisella pallonpuoliskolla etelä sijaitsee tuntiviisarin ja klo 12 puolivälissä tuntiviisarin osoittaessa auringon suuntaan.
No mut mitä järkeä siinä sit on. Tyhmä kello!

Miksei voisi olla kelloa jossa on ihan oikea kompassi? Tai vaikka kaulakorua.

Taidan ommella kompassin kiinni lippalakkiini. *hmp*
 
Josa mies on tekemässä jotakin, on ajan katsominen kellosta ainoa järkevä tapa. Puhelimen kaivaminen esiin verkkoja nostaessa, seinää maalatessa tai seksiä harrastettaessa ei ole kätevää eikä järkevää.

Suosittelen kellotaulun valokennosta virtansa saavia kelloja, ei patterin vaihtoja. Esim. Citizen Eco-Drive tai Seiko Solar.

Titaanirunko tekee kellosta kevyen.
 
vierailija
Kun minulla on töissä rannekello, niin minulta kaverit kysyy jatkuvasti paljonko kello on vaikka niillä on kännykät. Minä sitten sanoin onhan teillä kännykät. He vastas siihen noko sinun on helppo vilkaista ranteesta. Minä siihen menkää kelloliikkeeseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Mimerkki

Yhteistyössä