Miksi jotkut ihmiset vetävät muita ihmisiä ihan "yliluonnollisesti" puoleensa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enkeleitäjademoneita
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

enkeleitäjademoneita

Vieras
Miksi jotkut ihmiset vetävät muita ihmisiä puoleensa niinkuin sokeri kärpäsiä? Esim. baarissa näiden ihmisten ympärillä pörrää koko illan ihmisiä, ja joillain ihmisillä on ihan haltioitunut katse, kun pääsevät hetkeksi keskustelemaan tämän ihmisen kanssa. Kun nämä ihmiset liikkuvat jossain, niin heitä katsellaan, ja monesti ihan vieraat ihmisetkin lähestyvät heitä muutamalla sanalla. Mikä näistä ihmisistä tekee erilaisen? Miksi näiden ihmisten seuraa janotaan?

En ole edes huomannut, että he olisivat ulkonäöllisesti mitenkään poikkeavia. Tai että he pukeutuisivatkaan yleensä mitenkään erikoisesti. Ovat he tietenkin yleisesti ottaen ihan nättejä tai hyvännäköisiä, mutta tämä ei jotenkin tunnu liittyvän edes ulkonäköön lainkaan.

Mikä ihme sen tekee? Se on jotenkin karismaattinen juttu? Mutta mistä se karisma tulee? Ehkä jos tällainen ihminen pitäisi julkkistaivaalta nimetä, niin sellainen ihminen on esim. Vesku Loiri.

Minä olen tuollainen jonka luokse "kaikki" tunkevat. Enkä todellakaan ole mitenkään erityisen viehättävän näköinen, tälläinen tavallinen suomalainen eukko.

Olin muutama vuosi sitten esikoispoikani kanssa Lontoossa ja poikaa huvitti kun kaikkialla aina tuli joku juttelemaan kanssani. Poika naureskeli että "sun pääs päällä taitaa olla sellainen mainoskyltti jossa sanotaan Ready for smalltalk ".

No onhan se kiva ettei tarvitse koskaan olla yksin missään mutta kun ei saa edes lukea kirjaa rauhassa vaikka tahtoisi jossain niin tehdä, vaikkapa junaa odottaessa. Aina tulee joku juttelemaan eivätkä nuo luokseni tulijat todellakaan ole mitään huumehemmoja tai laitapuolen kulkijoita vaan ihan tavallisia ihmisiä.

Meillä on täällä peräkylillä sellainen nainen. Hän oli viikonloppunakin baarissa, ja hänen ympärillään pyöri koko illan miehiä ja naisia virtana. Hän ei kuitenkaan ole epämiellyttävä millään lailla, jotenkin hän vain huokuu sellaista jotain yliluonnollista, että tulee ihan pakottava tarve katsoa tarkemmin, ja monet uskaltautuvat juttelemaankin. Hän on ihan nätti joo, mutta ei nyt mitenkään häkellyttävän kaunis. Häntä taas vkl seurasin, ja mietin, että MIKÄ se on, mikä hänessä vetää puoleensa. Tästä tämä pohdinta oikeastaan lähti. Hän kyllä hymyilee paljon, ja saa jokaisen ihmisen huulille hymyn, joka häntä käy tervehtimässä. En tiedä, ihme juttu.

• Tykkää
Reactions: Lex
Ihmisen karisma on selittämätön juttu. Joidenkin ihmisen lähellä tuntee olevansa kuin sähköisessä kehässä, vaikka ihminen olisi sinulle vieraskin.

Esimerkkinä voisin mainita, että suurin karisma johon olen koskaan törmännyt, on James Hetfieldillä. Pystyin fyysisesti tuntemaan sen jo ennen kuin edes näin hänen tulevan kulman takaa.

Ja tämä ei ole todellakaan mikään fanitusjuttu, inhoan Metallicaa ja olen tavannut (itselleni) paljon suurempiakin "staroja", mutta koskaan en ole vastaavaan karismaan törmännyt.

• Tykkää
Reactions: niukinnaukin
Minä olen tuollainen jonka luokse "kaikki" tunkevat. Enkä todellakaan ole mitenkään erityisen viehättävän näköinen, tälläinen tavallinen suomalainen eukko.

Olin muutama vuosi sitten esikoispoikani kanssa Lontoossa ja poikaa huvitti kun kaikkialla aina tuli joku juttelemaan kanssani. Poika naureskeli että "sun pääs päällä taitaa olla sellainen mainoskyltti jossa sanotaan Ready for smalltalk ".

No onhan se kiva ettei tarvitse koskaan olla yksin missään mutta kun ei saa edes lukea kirjaa rauhassa vaikka tahtoisi jossain niin tehdä, vaikkapa junaa odottaessa. Aina tulee joku juttelemaan eivätkä nuo luokseni tulijat todellakaan ole mitään huumehemmoja tai laitapuolen kulkijoita vaan ihan tavallisia ihmisiä.

Sama juttu. Pitää mennä vessaan piiloon, jos haluaa olla rauhassa.

mitä Data tarkoitat? Niinkuin vähän perusteellisemmin :D

Kehonkieli viestii asenteen ja sen millainen ihminen on. Ensivaikutelma on hyvin tärkeä ja se jää elämään pitkään. Luulen että tuollaiset ihmiset antavat itsestään lämpimän, itsevarman ja hyväksyvän vaikutelman. Eleet, miten istuu, kävelee ja katsoo kertovat myös ihmisen asemasta toisiin nähden. Olen katsonut pari videota aiheesta, mutta lähinnä tv-esiintymisiä koskien. Jopa äänenkorkeus ja tempo vaikuttavat, ikävä kyllä puheen sisällöllä on vähemmän vaikutusta kuin minusta pitäisi.

http://youtu.be/AQENwD-QlRA

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Meillä on täällä peräkylillä sellainen nainen. Hän oli viikonloppunakin baarissa, ja hänen ympärillään pyöri koko illan miehiä ja naisia virtana. Hän ei kuitenkaan ole epämiellyttävä millään lailla, jotenkin hän vain huokuu sellaista jotain yliluonnollista, että tulee ihan pakottava tarve katsoa tarkemmin, ja monet uskaltautuvat juttelemaankin. Hän on ihan nätti joo, mutta ei nyt mitenkään häkellyttävän kaunis. Häntä taas vkl seurasin, ja mietin, että MIKÄ se on, mikä hänessä vetää puoleensa. Tästä tämä pohdinta oikeastaan lähti. Hän kyllä hymyilee paljon, ja saa jokaisen ihmisen huulille hymyn, joka häntä käy tervehtimässä. En tiedä, ihme juttu.

Jospa hänellä vaan on iso tuttava piiri ja baareissa kun yleensä moikkaillaan sellaisiakin melkein vaan naamalta tuttuja. Pieni alkomahooli tekee höveliksi ja tuttavalliseksi.
Itseenikin moikkailee sellaiset joitten kanssa en muuten ole puheissa.
Jos vielä on sellainen työ jossa näkee paljon ihmisiä.

Yhteistyössä