miksi jotkut ihmiset eivät puhu pahasta olosta/tarpeistaan puolisolle, sit paukattavat eropaperit puun takaa

  • Viestiketjun aloittaja "ruusunnuppu"
  • Ensimmäinen viesti
"ruusunnuppu"
oma mies teki näin koskaan ei kertaakaan sanonut että hänestä tuntuu pahalta,että hän tarvitsisi jotain, hauto vaan omassa päässään asioita siihe asti ettei enään kestänyt, ero aikeet sain tietää ku käräjä-oikeudesta tuli lausumapyyntö avioero asiassa :O

aika törkeä temppu kaikkien vuosien jälkeen.

siis syy miksi miehellä oli pahaolla oli se että koki olevansa mun vihollinen.
 
"ruusunnuppu"
no vo ijeesus ja muutahan tapaa ratkaista ongelmia ei ole? mies toimii siis mielestäsi ihan oikein? ei ole puhunut koskaan omista tunteista/tarpeista ja kun en nyt sattuneesta syystä osaa lukea hänen ajatuksiaan niin minuthan sopii sitte jättää sill äettä laittaa eron vireille,puhumatta koskaan siitä että on edes miettinyt asiaa.

jos aikuinen ei osaa kertoa että jokin tuntuu pahalta, niin minusta on silloin ihsn hänen itsensä syytä että on joutunut kestämään pahaaoloa.

sitäpaitsi kun on kokenut olevansa mun vihollinen,niin kyllä mä luulen että tuo ajatus kumpuaa hänen mt ongelmista,eikä niinkään meidän suhteesta.
 
Tää on aika yleistä. Olen itse siihen myös syyllistynyt, jotenkin ei se puhuminen oikeasti auta asiaa millään tavalla. Eroihin on monia syitä ja yleensä ihminen käy asian läpi itsekseen ja kun on saanut prosessin valmiiksi niin ilmoitus tulee puolisolle. Tässä vaiheessa on jo itse asian kanssa sujut ja toinen on kuin katujyrän alle jääneenä. Kai se on raukkamaista, mutta loppujen lopuksi sitä toimii miten itselle on helpointa.
 
"viiraska"
Jotkut ovat kyvyttömiä puhumaan vaikeista asioista. Siinähän he ovat myös vastuuttomia, eivät kanna omaa, heille kuuluvaa vastuutaan parisuhteen luottamuksesta ja avoimuudesta. Siinäpä onkin sarkaa auttaa tällaista puolisoa avautumaan.

Itse luulin, että mieheni on näitä kyvyttömiä. Kunnes parisuhdekurssilla tajusin, että hänellä kestää useita tunteja (ja kevyempiä keskusteluharjoituksia) päästä sellaiseen avoimuuden tilaan, että hän pystyy puhumaan asioista. Kurssit on kyllä tosi hyviä siinä suhteessa, että siellä on rajatut keskustelukysymykset, joiden kautta voi sitten päästä hyvän keskustelun alkuun. Siellä on myös aikaa arjesta irrallaan paneutua parisuhdeasioihin. Millä miehet saisi ymmärtämään asian tärkeyden?
 
"Sirkkeli"
Aika usein toinen puhuu, mutta puoliso ei ota kuuleviin korviinsa tai vähätttelee. Ja pitää niin erinomaisena itseään, että luulee ettei toinen ota ikinä hatkoja.
 
Mulla taas on aivan toisenlainen tilanne. Itse haluaisin puhua suhteemme ongelmista (seksi) mutta vaimo ei puhu eikä pukahda. Suuttuu vain koska kuulemma jankkaan ja analysoin aina ja kaikkea.

Siksi puhun (kännissä) kavereilleni ja pelkään tämä lähtee pian lapasesta...
 
"mies"
Kannattaa hommata kumppani, jonka kanssa kommunikaatio sujuu. Eikö tuo nyt ole aika selkeää? Minä en edes voi suhdetta perustaa, jos vuorovaikutuksesta ei oikein tule mitään. Ihmetyttää joidenkin suhteet. Onko kyseessä edes suhde, jos siinä ei voi näyttää, miltä tuntuu?
 
näin kävi minullekin
Seitsemän vuoden yhteiselo päättyi kin seinään. Oli tavannut toisen ja aloittanut suhteen, tämän suhteen kautta tajusi että hänen oli ollut minun kanssani hirvittävän paha olla jo vuosia.
Oltiin juuri muutettu ensimmäiseen yhteiseen kotiin ( pankkilaina 20v), lapsi kaksi vuotias.
Uusi Suhde oli kestänyt kuusi viikkoa.
 
Täällä
Minullakin oli hyvä suhde eikä ollut riitoja. Mies jätti yllättäen eikä missään vaiheessa suostunut sanomaan syytä erolleen. Hän täydellisesti kieltäytyi puhumasta asiasta kanssani. Koko sukuni kanssa yritimme miettiä syytä asiaan. Ei selvinnyt ikinä.
 
vier
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;29288569:
Mulla taas on aivan toisenlainen tilanne. Itse haluaisin puhua suhteemme ongelmista (seksi) mutta vaimo ei puhu eikä pukahda. Suuttuu vain koska kuulemma jankkaan ja analysoin aina ja kaikkea.

Siksi puhun (kännissä) kavereilleni ja pelkään tämä lähtee pian lapasesta...
En tarkoita nyt pahalla, mutta jos se ongelma on siinä että pitää sua jotenkin lapasena sängyssä, vaikka haluaisi sellaisen raffimman apinamiehen tulevan ja ottavan hänet kunnolla, sitten se vaan pahenee jos sä analysoit ja lässytät ja höpötät tunteista ja kysyt ja vaadit ja ja ja...

Mun mielestä seksiongelmat on hankalia siksi että ne pitää korjata yhtä paljon teoilla kuin puhumalla.

Mutta tämä on vain mun mielipide sellaisista aika perinteisistä parisuhteen väljähtynyt-seksielämäongelmista, jos on jotain vakavampaa taustalla tai vakavia syitä, niin eri keinot täytyy ottaa käyttöön.
 
En tarkoita nyt pahalla, mutta jos se ongelma on siinä että pitää sua jotenkin lapasena sängyssä, vaikka haluaisi sellaisen raffimman apinamiehen tulevan ja ottavan hänet kunnolla, sitten se vaan pahenee jos sä analysoit ja lässytät ja höpötät tunteista ja kysyt ja vaadit ja ja ja...

Mun mielestä seksiongelmat on hankalia siksi että ne pitää korjata yhtä paljon teoilla kuin puhumalla.

Mutta tämä on vain mun mielipide sellaisista aika perinteisistä parisuhteen väljähtynyt-seksielämäongelmista, jos on jotain vakavampaa taustalla tai vakavia syitä, niin eri keinot täytyy ottaa käyttöön.
Tietämättäsi taisit osua ongelman ytimeen!

Kun narautin hänet seksisuhteen ylläpitämisestä lukemalla hänen sähköpostiaan oli keskustelu tän toisen miehen kanssa hyvinkin tuollaista. Tai tämä toinen puhui tuolla tyylillä että kuinka "tungen kyrvän sun suuhun, panen pilluun ja lopuksi tuun sun rinnoille" :D

En itse oikein kehtaa puhua tai toimia tuolleen koska en ole ikinä tuollainen ollut.

Itse pidän rauhallisemmasta tyylistä johon kuuluisi naisen nautinnon maksimointi ennen varsinaista rynkytystä!

No joo, pitänee sitten vain aloittaa uhkailu jatkotoimista jos kaunis puhe ei tehoa!
 
"vieraana"
Itse tiedän miehiä, jotka eivät ole puhuneet, koska se ei olisi hyödyttänyt mitään. Tarkoitan sitä, ettei toinen olisi voinut muuttaa esim. toimintatapojaan, koska kyse oli persoonasta. Vai pitäisikö miehen haukkua vaimoaan, ja sen seurauksena vaimo yrittäisi olla jotain, mitä ei ole. Kyllä nämä jutut ovat kuitenkin esille tulleet, toinen ei ole ehkä vain ottanut niitä niin tosissaan.
 
vier
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;29289022:
Tietämättäsi taisit osua ongelman ytimeen!

Kun narautin hänet seksisuhteen ylläpitämisestä lukemalla hänen sähköpostiaan oli keskustelu tän toisen miehen kanssa hyvinkin tuollaista. Tai tämä toinen puhui tuolla tyylillä että kuinka "tungen kyrvän sun suuhun, panen pilluun ja lopuksi tuun sun rinnoille" :D

En itse oikein kehtaa puhua tai toimia tuolleen koska en ole ikinä tuollainen ollut.

Itse pidän rauhallisemmasta tyylistä johon kuuluisi naisen nautinnon maksimointi ennen varsinaista rynkytystä!

No joo, pitänee sitten vain aloittaa uhkailu jatkotoimista jos kaunis puhe ei tehoa!
Oho, no niinpä sitten taisin, vaikka ystävilleni usein väitänkin etten kanssanaisia ymmärrä.

Mutta oikeastaanhan tuo on korjattavissa, sun vain täytyy välillä leikkiä kovakouraista apinamiestä. Seksissä se on juuri joskus hankalaa, että täytyy uskaltaa mennä sen mukavuusalueen yli, kokeilla jotain uutta silläkin riskillä että nolaa itsensä.

Enkä nyt tosiaan suosittele mitään uhkailuja vaan toimintaa.
Ehdotus: Halaa rouvaasi takaapäin, sano että sulla on ylläri, sido silmät vaikka huivilla tai kravaatilla, vie makkariin ja riisu vaatteet, heitä sängylle ja sido kädet, hyväilet jokapaikasta ja kyllä sä lopun tiiät....

Kuiskaat alussa että turvasana on "kissankello" ja se on ainoa sana jolla koko homma loppuu välittömästi, muutoin sä viet ja rouva vikisee.
 
  • Tykkää
Reactions: Metsäpeikko
Oho, no niinpä sitten taisin, vaikka ystävilleni usein väitänkin etten kanssanaisia ymmärrä.

Mutta oikeastaanhan tuo on korjattavissa, sun vain täytyy välillä leikkiä kovakouraista apinamiestä. Seksissä se on juuri joskus hankalaa, että täytyy uskaltaa mennä sen mukavuusalueen yli, kokeilla jotain uutta silläkin riskillä että nolaa itsensä.

Enkä nyt tosiaan suosittele mitään uhkailuja vaan toimintaa.
Ehdotus: Halaa rouvaasi takaapäin, sano että sulla on ylläri, sido silmät vaikka huivilla tai kravaatilla, vie makkariin ja riisu vaatteet, heitä sängylle ja sido kädet, hyväilet jokapaikasta ja kyllä sä lopun tiiät....

Kuiskaat alussa että turvasana on "kissankello" ja se on ainoa sana jolla koko homma loppuu välittömästi, muutoin sä viet ja rouva vikisee.
:LOL:

Yks ongelma taitaa olla myös siinä, että olen lopen kypsä tähän tilanteeseen ja olen mielessäni päättänyt että seuraava rakentava ehdotus tulee sitten vaimolta! Itse en tee enää mitään konkreettista. Ikävä kyllä se taitaa passata hänelle enemmän kuin hyvin. Tästä vuodesta ensimmäiset 8 kk meni ilman seksiä koska olin päättänyt että minä en enää anele mutta niinvain jouduin kiimoissani ehdottelemaan!

Kyllä uhkailu ja kiristys toimii muksuihinkin niin miksei tuppisuuvaomoonkin! :D
 
Minusta se on älyttömän väärin ainakin jos perheessä on lapsia. Esimerkiksi Toni ja Veera Nieminen, monta lässyn lässynlää -haastattelua annettiin ennen eroa ja Toni tuntui olevan täysin tietämätön kuinka huonosti vaimonsa voi siinä liitossa. Tarjottu yhtä sun toista, omaa lomaa ja parisuhdeviikonloppua eikä mikään kelvannut, joten väistämättä tuli mieleen eron olevan kirjan julkistamisen läheisyyteen ajoitettu julkisuustempaus.
 
NoJoo
Mun tilanne oli sellanen että pari vuotta yritin puhua miehelle siitä kuinka mun ei ollut hyvä olla parisuhteessa. Aina sain vastaukseksi "meillä on kaikki hyvin".
Yritä siinä sitten suhdetta parantaa. Lopulta en sietänyt edes nähdä miestä ja niinpä sitten ilmoitin ottavani eron ja laitoin erohakemuksen menemään.
Erosta on nyt jo kolmisen vuotta aikaa ja edelleen tuo mies haikailee perääni, vaikka minulla on uusi mies ollut pari vuotta.

Uskallanpa epäillä että tuo kyseisen exäni väittäisi etten ole kertonut voivani huonosti jos häneltä asiaa joku kysyisi.
 
Täydellisen epätäydellinen
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;29289022:
Tietämättäsi taisit osua ongelman ytimeen!

Kun narautin hänet seksisuhteen ylläpitämisestä lukemalla hänen sähköpostiaan oli keskustelu tän toisen miehen kanssa hyvinkin tuollaista. Tai tämä toinen puhui tuolla tyylillä että kuinka "tungen kyrvän sun suuhun, panen pilluun ja lopuksi tuun sun rinnoille" :D

En itse oikein kehtaa puhua tai toimia tuolleen koska en ole ikinä tuollainen ollut.

Itse pidän rauhallisemmasta tyylistä johon kuuluisi naisen nautinnon maksimointi ennen varsinaista rynkytystä!

No joo, pitänee sitten vain aloittaa uhkailu jatkotoimista jos kaunis puhe ei tehoa!
Tuota, jos nyt vain opettelisit ajattelemaan että vaimosi nautinnon maksimoi se että nappaat häntä vyötäröstä, kellistät, nakkaat vaatteet pois tieltä ja otat hänet?

Mieti jos vaimosi olisi sitä mieltä että kaikki miehet nauttivat siitä että heitä naidaan pesismailalla ahteriin kuivana puoli tuntia viikon ajan joka päivä ja sunnuntaina sitten saa sitten kaksi kertaa sisään-ulos naiseenkin, jouluna ja juhannuksena saa niin pitkään että laukeaa,? Suotuisitko vuodesta toiseen tuohon ja olisit innolla kymmenenkin vuoden jälkeen tuohon samaan kaavaan, et ikinä haluaisi mitään muuta, koska vaimosi mielestä tämä maksimoi miehen nautinnon?

Joo, yritän tässä potkia sinua munille takaa päin.
 
Keittiönoita
Kun syy pahaan oloon on siinä kuulijassa, asiasta puhumisesta seuraa yleensä vain riitaa. Moni ihminen, jolla on paha olla, ei halua sen lisäksi vielä alkaa riitelemään. Siksi ei puhuta.
 
viieeras
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;29289779:
Kun syy pahaan oloon on siinä kuulijassa, asiasta puhumisesta seuraa yleensä vain riitaa. Moni ihminen, jolla on paha olla, ei halua sen lisäksi vielä alkaa riitelemään. Siksi ei puhuta.
Milläs mitään asioita sitten koskaan voi selvittää, jos puhuminen on poissuljettu?
 
Milläs mitään asioita sitten koskaan voi selvittää, jos puhuminen on poissuljettu?
Ei varmaankaan puhuminen ole pois suljettu, vaan se asioiden esiin ottaminen on vaikeaa, varsinkin jos odotettavissa on keskustelun sijaan kiivastumista tai jääräpäistä ymmärtämättömyyttä. Musta on vähän hassua, että toinen voi elää parisuhteessa vuosiakin, näkemättä että toisella ei ole hyvä olla tai kaikki hyvin. Jos taasen huomaa toisen olevan vaisumpi tai etäisempi pikkuhiljaa, niin silloin voi itsekkin koittaa nostaa asioita esille ja avata keskustelua ja viestiä toiselle ettei aiheesta nouse riita tai mökötys vaikka toisen mielipiteet saattavatkin tuntua loukkaavilta. Mä näen parisuhteen niin että siinä ollaan kiinostuneita toisen mielipiteistä sekä toisen tarpeista (on ne tarpeet sitten enemmän unta tai omaa aikaa kuin toisella, enemmän/vähemmän seksiä yms..). Toisen mielipiteistä ja tarpeista kiinnostuminen ei toki tarkoita aina joustamista toisen hyväksi, mutta kiinnostumalla toisen asioista huomaa helpommin sen toisen huonon olon.
 

Yhteistyössä