Miksi jotkut ei vaan tajua että kaikki ei pidä eläimistä?

Ole pitämättä. Mäkään en pidä erityisesti vieraiden lapsista..liikaa melua, liikaa kuolaa, liikaa kerjäämistä, liikaa paskanhajuisia vaippoja, liikaa leluja, liikaa ärsyttäviä vanhempia...huoh.

näin siis näemme että ihminen on itsestään pitävä oman napansa ympärillä pyörivä olento. Oma sissi se paras on ja niin myös se oma nico-petteri. Muuthan ne haisee eivätkä osaa käyttäytyä.

en mäkään erityisemmin pidä koirista.musta ne on kauheita riesoja!mitä kivaa siinä voi muka olla kun 30 asteen pakkasella lähtee ulos...mieluummin juoksen kotona juoksumatolla ja ilman koiraa!!

Se on kyllä valitettava fakta, että kaikki koiranulkoiluttajat EI osaa pitää koiraansa kurissa. Eivät osaa, eivät pysty. Ja on edesvastuutonta antaa esim 10-vuotiaan lapsen ulkoiluttaa isoa koiraa. Ite pelkään vieraita koiria, ja liian usein on sattunut niin, että kadulla tulee vastaan koiranulkoiluttaja joka antaa koiransa innoissaan tulla hyppimään ja tunkemaan kuonoaan hanuriini. Myöskin, jos koira on mukana kauppareissulla, se on ikävää jos se on kytketty niin, että se on kaupan oven edessä tai melkein vieressä, josta se voi hyppiä melkein päälle kun haluaa kävellä sisään kauppaan. Mä pelkään koiria, en vihaa niitä. Itelleni en haluis koiraa, koska en kamalasti pidä niistä. En kuitenkaan vihaa koiria.

Lapsi meille on tulossa, ja siihen asiaan josta aikaisemmin joku mainitsi, että lasta ei voi viedä kylään kysymättä lupaa ihan kuin koiraakaan. Että siis? Lapsi pitäisi jättää kotiin koiran kanssa jos ei kylään kutsunut ihminen halua lasta kotiinsa sotkemaan? Onneksi minulla ei ole sellaisia ystäviä jotka tuolla tavalla ajattelevat. Ja varmaan jos joku kutsuu kylään, on tietoinen lapsista, ja varmasti kutsu koskee koko perhettä? Eri asia tietty illanistujaiset ym. Mutta tuskin kukaan raahaa lapsia aikuisten pippaloihin? Jos raahaa niin.... just.

Ite olin vielä muutama vuosi sitten sitä mieltä, että en halua ikinä lasta... ne vaan huutaa ja sotkee ja elämä pysähtyy siihen... Noh. Eiköhän tästä nyt kuitenkin vasta elämä ala, kun syyskuussa syntyy uusi ihminen meidän perheeseen. Eikä sinne kotiinkaan pakko ole jäädä jumittamaan lapsen kanssa :) Lapsen voi ottaa mukaan.

Koirat, kissat, marsut, puput.... Kaikki eläimet ovat kultaisia ja kallisarvoisia. Ei niitä vain ole kaikkien pakko haluta lemmikeiksi... Ja onneksi ei olekaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:
Se on kyllä valitettava fakta, että kaikki koiranulkoiluttajat EI osaa pitää koiraansa kurissa. Eivät osaa, eivät pysty. Ja on edesvastuutonta antaa esim 10-vuotiaan lapsen ulkoiluttaa isoa koiraa. Ite pelkään vieraita koiria, ja liian usein on sattunut niin, että kadulla tulee vastaan koiranulkoiluttaja joka antaa koiransa innoissaan tulla hyppimään ja tunkemaan kuonoaan hanuriini. Myöskin, jos koira on mukana kauppareissulla, se on ikävää jos se on kytketty niin, että se on kaupan oven edessä tai melkein vieressä, josta se voi hyppiä melkein päälle kun haluaa kävellä sisään kauppaan. Mä pelkään koiria, en vihaa niitä. Itelleni en haluis koiraa, koska en kamalasti pidä niistä. En kuitenkaan vihaa koiria.

Lapsi meille on tulossa, ja siihen asiaan josta aikaisemmin joku mainitsi, että lasta ei voi viedä kylään kysymättä lupaa ihan kuin koiraakaan. Että siis? Lapsi pitäisi jättää kotiin koiran kanssa jos ei kylään kutsunut ihminen halua lasta kotiinsa sotkemaan? Onneksi minulla ei ole sellaisia ystäviä jotka tuolla tavalla ajattelevat. Ja varmaan jos joku kutsuu kylään, on tietoinen lapsista, ja varmasti kutsu koskee koko perhettä? Eri asia tietty illanistujaiset ym. Mutta tuskin kukaan raahaa lapsia aikuisten pippaloihin? Jos raahaa niin.... just.

Ite olin vielä muutama vuosi sitten sitä mieltä, että en halua ikinä lasta... ne vaan huutaa ja sotkee ja elämä pysähtyy siihen... Noh. Eiköhän tästä nyt kuitenkin vasta elämä ala, kun syyskuussa syntyy uusi ihminen meidän perheeseen. Eikä sinne kotiinkaan pakko ole jäädä jumittamaan lapsen kanssa :) Lapsen voi ottaa mukaan.

Koirat, kissat, marsut, puput.... Kaikki eläimet ovat kultaisia ja kallisarvoisia. Ei niitä vain ole kaikkien pakko haluta lemmikeiksi... Ja onneksi ei olekaan.

Minäkään en anna pienen vauvan tulla meille...jos haluan sen nähdä menen kylään itse.

Boogyman. Näin juuri! Meinaan, että ymmärrettävää jos ei halua koiria tai lapsia kylään... Mutta siis ei varmaan kannata kutsua jos ei halua... Niin just, että kylään sitten sinne lapsiperheeseen jos ei omaan kotiin halua lapsia. En minäkään omaan kotiini halua koiria - ja kyllä sen kaverit tietää, joilla koiria on... että jättävät ne kotiin. Enkä kyllä mitään jättikatrasta lapsiakaan haluaisi, varsinkaan sen ikäisiä jotka hajottais kaikki paikat... ja menis rähmimään mun koriste-esineitä ja kasveja ym.... Tässä just mietin, että kun eräs kaverini kauempaa tulee kylään kummityttöni kanssa, pitää varmaan sen vklp ajaksi kerätä kaikki tavarat jonnekin yläkaappeihin :D

Alkuperäinen kirjoittaja no niin:
näin siis näemme että ihminen on itsestään pitävä oman napansa ympärillä pyörivä olento. Oma sissi se paras on ja niin myös se oma nico-petteri. Muuthan ne haisee eivätkä osaa käyttäytyä.

Niinhän se on, mutta mitä sitten?

Mutta mä en ainakaan väitä kenellekään, että mun kakarat tai elukat on hyvinkäyttäytyviä ja tuoksuu ruusuille.
Ihan tavallisia lapsia ja eläimiä ne on, mutta rakastan niitä, koska ne on minun.

En ole silti erityisen lapsirakas, vaikka kolme ollaan saatu. Omistani enimmäkseen tykkään, monet vieraat on mukavia, jotkut siedettäviä, toisia ei jaksa sitten millään.

En myöskään ole erityisen eläinrakas. Ja vaikka eläimiä on kotona puolen korkeasaaren verran, en saa hellyyskohtausta nähdessäni koiranpennun tai kanin, eikä kaikki hevoset ole ihania.
Omat on rakkaita, tyyppejä ja persoonia. Loput on vaan eläimiä siihen asti, että tutustutaan, ja sitten joko tykkään tai en.

Alkuperäinen kirjoittaja Roona82:

Ei tulkisi mieleen tunkea koiran kanssa kyläpaikkaan mihin koira ei ole kutsuttu.

Mutta toisaalta en tunge lapsenkaan kanssa paikkaan johon lapsi ei ole tervetullut. On muutamia kavereita jotka ei välitä lapsista, varsinkaan tällaisista leikki-ikäisistä mitä meillä on. Heillä saattaa asunnot olla pieniä ja täynnä lapsille sopimatonta tavaraa eli olo olisi muutenkin kuin norsulla posliinikaupassa jos siinä joutuisi lapsia väkisin istuttamaan paikoilaan muutamankin tunnin... :whistle:

Siksi silloin siis mielummin kyläilen silloin kun mies on kotona ja hoitaa lapsia. =) Vaikka minulle lapseni on kaikki kaikessa, ymmärrän hyvin etteivät he ole sitä kaikille muille ja joku voi todella kaivata sitä vierailua ilman lapsia.

Sitten taas jos meidät kutsutaan molemmat aikuiset niin silloin yleensä kutsu koskee lapsiakin. Jos ei niin tilanteen mukaan sitten menee toinen yksin tai jätetään koko kyläily väliin.

Alkuperäinen kirjoittaja ymmärrys:
Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme:
Koiraharrastajat varsinkin :headwall: Miksi joidenkin on niin kamalan vaikeaa hyväksyä sitä, että kaikkia ei kiinnosta koirat, tai että koirista ei pidetä? Miksi aletaan heti maalaamaan ihmisestä suunnilleen jotain luonnehäiriöistä hirviötä, jos joku erehtyy myöntämään että ei pidä eläimistä? Ei kaikkia vaan kiinnosta. Liikaa kuolaa, liikaa irtokarvoja, liikaa haukkumista ja liikaa innokasta leikkiin pyytäjää, siis karvaista sellaista. Voihan ne joskus olla söpöjäkin, pennut varsinkin, mutta enemmän niistä on minun mielestä vaivaa kuin hyötyä... En minäkään ala valittamaan, jos jotakuta ei kiinnosta minun harrasteet, enkä yritä väkisin mennä kaverin kotiin niitä harrastamaan. Miksi siis jotkut haluavat väkisin tuoda koiransa meille? Plääh.

Ihankun oikein inhoisit niitä. Ihminen joka ei pidä koirista on usein varsin epämiellyttävä myös ihmisille.
Huomaan että sinä et pidä koirista :laugh:

itse kyl ihan pidän eläimistä mutta en itelleni moista riesaa halua =)
Voin tähä kertoa et tapailin vähän aikaa yhtä miestä tos vuosi sitten, hän oli aivan täydellinen kaikipuolin ku vaan voi olla, kiinnostus loppu siihen ku hän piti 2 koiraansa ku pientä lasta, musta oli niin kuvottavaa et 2 ISOA koiraa nukku samas sängys omistajan kans :x
ja koirat sai olla sohvilla ym. se juttu loppu siihen koska tiesin et nää koirat on hänen lapsiaan ja ne menee kaiken etusijalle :|

Vieras vierailija: Sä et varmaan ois ollenkaan paniikissa ja huutais omistajalle jos sun koiran kimppuun hyökkäis saksanpaimenkoira taikka muu iso ja vihanen koira ja samassa rytäkässä sulta pääsis vaunut joissa nukkuu pieni vauva menemään alamäkeen??? Eikö tuntuis missään??? Antasit varmaan koiran kurmuuttaa omaas oikeen kunnolla,ehkä jopa vakavasti haavoittuneeks tai henki pois ja eikä senkään niin väliä vaikka vaunut kaatuis ojaan tai menis puuta päin?? sitten vaan toteisit kilttinä omistajalle et "ei se mitään,sitä sattuu"? :o Toi tapaus onkin ainoa jollonka mä olen ollut paniikissa ja mielestäni kyllä ihan syystäkin!

JääPrinsessa: Mä kyllä ymmärrän tota sun tapailemaasi miestä, en mäkään koiristani luopuis kenenkään ihastuksen takia. Eihän sitä tiedä jos se suhde vaikka ei sit onnistukkaan ja sit ois sentakia luopunu koirista, koirat nyt ei kuitenkaan jätä koskaan,niinkun ihmiset tekee. Ne on siinä vierellä niin kauan kun niissä henki pihisee. Vaikka siis teidän tapauksessa nyt et vaatinukkaan koirista lupumista, kai? mut kuitenkin,ymmärrän hyvin miestä ja toimisin samoin. Vaikka meillä nyt ei koirat sängyssä nukukkaan. :)

Miksi ihmeessä lapset sotketaan tähän ketjuun? Eikö edes lemmikeistä voi puhua ilman?

Taidan ymmärtää ap:ta. Tuttavaperheeseen on vastikään hankittu koira, ja nykyään koira tuntuu tulevan automaattisesti mukaan kylään. Huomaan itse "vieraantuneeni" eläimistä siinä määrin, etten ollenkaan kaipaisi meille sitä koiranhajua, mikä väistämättä mukana tulee. Meillä ei tosiaan mitään himosiivoojia olla, mutta melkein on lattiat pestävä koiran kyläilyn jälkeen. Siitä vaan jää omanlaisensa haju, johon ei ole totuttu. Enkä halua kesken syömisen tai kahvinjuonnin rapsutella koiraa.

suzyco: älä sekoita asioita. En ole puuttunut sun vaunut-lapsi-koira kohtaukseen vaan yleensä sun suhtautumiseen irtokoirien suhteen ja edellisiin kirjoituksiisi mitä niistä olet kirjoittanut!!! ÖÖ mistä olet lukenut, että antaisin minkään tai kenenkään kohdella eläintäni huonosti?? Päättelit sit ihan itse näin siittä kun totesin etten ole hankalissa tilanteissa ollut pääpunaisena karjuva, paikallaan hyppivä koiran omistaja. Ja juu on vastaan tullut sakemanneja ja muita isoja koiria hampaat irvessä ja minulla ollut lapset mukana ja niistäkin selvitty hyvin. Olemme jopa muutaman koiran palauttaneet omistajalle joten älä viitsi enään vastailla puuta heinää!!!!!! Sopiiko näin??

Yhteistyössä