Miksi jotkut äidit katsovat toisia pitkin nenänvarttaan puistossa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ilmis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ilmis

Vieras
Olen vähän aikaa sitten aloittanut puistoilun esikoiseni kanssa ja olen törmännyt todella outoon ilmiöön. Puistossa jotkut äidit katselevat pitkin nenänvarttaan toisia, eivätkä ota mitään kontaktia, jos esim. tulee viereen leikkimään ja yrittää alkaa jutella.

Meillä ainakin puistossa tuntuu tällaisia olevan muutamia. Eräskin äiti pukee lapsensa päästä varpaisiin merkkivaatteisiin, mieluiten vaaleanpunaisiin ja ilmeisesti dissaa niitä jotka eivät käytä merkkivaatteita... itse on lähinnä tuulipukukansaa, vaikka tuulipukunsa onkin kallista merkkiä. Nainen itse on pullukka eikä mikään kaunotar muuten, mutta rahaa ilmeisesti kyllä löytyy.

Ihmettelen vain tällaisten tyyppien ylimielisyyttä toisia kohtaan. Itse puen lapseni nätteihin vaatteisiin, en välitä merkistä vaan etsin oikeasti kaunista. Esim. ulkovaatteita on todella vaikea löytää kauniita, selkeän värisiä ilman typeriä kuviointeja, esim. Reima ja Ticket minusta yleensä rumia. Joitain kivoja olen löytänyt mm. Polarn o. pyretiltä, NameIt:iltä, H&M:ltä ja Minymolta, mutta en tosiaankaan katso merkkiä vaan sitä, onko vaate kivan näköinen. (ja tietenkin käytännöllinen pihaleikeissä).

Ei silti tulisi mieleenkään katsoa nenänvarttaan pitkin esim. Ticketiin, reimaan tai Burberryyn pukeneita, en nyt itse pidä ko. vaatteita nätteinä, mutta ihan sama mihin toiset pukeutuvat. Hiekkiksellä olisi kiva jutella ja lasten leikkiä yhdessä, joten ihmettelen joidenkin äitien tympeää asennetta.

No, minen enää käy puistoissa, koska muutettiin maalle. Silloin harvoin, kun käyn, ei vois vähempää kiinnostaa muut äidit. On kavereita ihan muuten. Kunhan sullakin on muutama lapsi enemmän, lakkaat välittämästä. Vaatejuttua en lähde edes kommentoimaan - se oli niin typerää.

Joillekin se hetki puistossa voi olla ainoa aika päivästä, kun saa olla ihan rauhassa ja miettiä omia juttujaan. Ei siihen silloin kaipaa ketään vierasta jutustelemaan säästä tai vaippamerkeistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Joillekin se hetki puistossa voi olla ainoa aika päivästä, kun saa olla ihan rauhassa ja miettiä omia juttujaan. Ei siihen silloin kaipaa ketään vierasta jutustelemaan säästä tai vaippamerkeistä.

Suurimmalle osalle kotiäitejä puistoilu on ainut aika päivästä kun tapaa muita aikuisia ihmisiä =) sinä olet muumio väärältä vuosituhannelta ja pikkulapsi hommat hieman jo homeessa =)

jaa-a. en tiiä, mutta ap:n tekstistä kyllä saa käsityksen että itse ainakin on kovin tietoinen ja kiinnostunut muiden muksujen vaatemerkeistä sun muista.
mä en juttele kellekään puistoissa , mut se ei johdu siitä onko jonkun muksulla tickettiä vai lassiajalottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja viersa:
Suurimmalle osalle kotiäitejä puistoilu on ainut aika päivästä kun tapaa muita aikuisia ihmisiä =) sinä olet muumio väärältä vuosituhannelta ja pikkulapsi hommat hieman jo homeessa =)
Mutta jos nämä äidit sattuvat olemaan just niitä, joilla klo 17 alkaa spinning, huomenna on tulossa ystävä lapsineen päiväkahville jne? Ei kaikki kotiäidit katsele nenenänvarttaan pitkin eikä kaikki kotiäidit ole yksinäisiä.

No katsot sinäkin vähän nenänvartta pitkin. Pullukalla ei ole ole oikeutta pukea lasta merkkivaatteisiin?

Itse olen ujo ja hiljainen, musta voi hyvin saada kuvan, että katson nenänvartta. Mutku en osaa/jaksa väkisin vääntää juttua lapsista.

Ihmisillä on oikeus valita ystävänsä ja seuransa. Ehkä seisot niiden varpailla ja siksi joutuvat katsomaan alaspäin. Ihmisillä on oikeus olla höpöttämättä muiden ylisosiaalisten kanssa.

Huomasin aikoinaan saman. Meidänkin puistosta löytyi muutamia tämmöisiä äitejä. Onneksi ei kaikki kuitenkaan moiseen sortuneet. Jossain kohti huomasin olevani auttamatta 10 vuotta nuorempi kun nämä mulkoilijat. En tiedä olisiko sillä ollut osuutta asiaan...voi tosin olla että tää juttu oli vaan omassa päässä.

Meiän puistoon voi pukea mitä vaan lapselle päälle ku siellä ei koskaan ole ketään, joka kattelisi nenän vartta pitkin... Voi kun siellä edes JOSKUS olisi joku...

mä en ees oo tiennyt olla nolona reimateceistä tai ihailla tickettiä tai kauhistella naapurin mamman tuulipukua leikkarilla - ennenku tulin tälle palstalle . voitte muuten uskoa, että sattuneesta syystä esikoisen vauva- ja taaperoaika oli paaaaaljon helpompaa :laugh:

Mä en koskaan tykännyt leikkipuistoista... Toisten pennut töni ja kirkui ja niiden nenät oli räkäisiä. Mammat katsoi nenänvartta pitkin. Menin aina eri aikaan, kuin muut naiset. Eihän mulle ois muuten riittänyt ees keinua.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Mä en koskaan tykännyt leikkipuistoista... Toisten pennut töni ja kirkui ja niiden nenät oli räkäisiä. Mammat katsoi nenänvartta pitkin. Menin aina eri aikaan, kuin muut naiset. Eihän mulle ois muuten riittänyt ees keinua.

ups, epäkorrekti ilmaisu :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

ups, epäkorrekti ilmaisu :saint:

Joo. :D Totta kai mun omatkin pennut nokkaansa valuttaa, mutta ei se haittaa sillä tavalla. ;)

Yhteistyössä