vieras
Miksi haluatte omasta lapsestanne mahd. nopeasti eroon? Eikö teille tule ikävä häntä? Kyllä minulle aikuiset lapseni ovat ihan yhtä rakkaita kuin pienemmätkin.
En mäkään muuta selitystä keksi. Itse en tosiaan haluaisi lukioikäistä pois kotoa ja myöhemminkin kodin ovet on kyllä auki.Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:Persaukiset haluaa. Lapsen tulot varmaan lasketaan mukaan, menee luusereilta tuet.
Mä halusin asua vanhempien kotona 20 vuotiaaksi siksi, että tunsin oloni siellä turvalliseksi, oli seuraa aina, sain minkä tarvitsin ja itsenäisyyttäni ei rajoitettu, vaikka minäkin 17 vuotiaasta asti olen seurustellut mieheni kanssa.Alkuperäinen kirjoittaja toinen näkökulma:Jaa. En sanois, että haluaisin lapsistani eroon sitten kun täyttää 18, toki saa asua pitempäänkin, jos siltä tuntuu. Tosin minua taas ihmetyttää asia toisinpäin näin 16-vuotiaana kotoa pois muuttaneena, että miksi kukaan nuori haluais itse asua vanhempiensa luona aikuisiällä? Mä ainakin olin jo 16-vuotiaana kypsä siihen, ettei asioista saanut päättää itse, vaika itsestä tuntui, että olin jo tarpeeksi aikuinen päättämään. Samoin ärsytti kotiintuloajat -- halusin tulla ja mennä miten sattuu enkä olla vanhempien määräysvallan alaisena, etenkin sen takia, koska jo 15-vuotiaasta lähtien seurustelin tulevan aviomieheni ja esikoiseni isän kanssa ja halusin itse päättää omasta itsestäni ja elämästäni.