Miksi joku ei käy iltaisin lasten kanssa ulkona?

• Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti
Siis mitä tarkoitat iltaisin? Siis mitä kellonaikaa? :D Miksi pitää just illalla olla ulkona? Ja miksi sen pitää olla juuri äiti? :whistle: Jos me ollaan aamupäivällä pitkään ulkona, niin ei me sitten illalla enää mennä, se riittää kun muutaman tunnin juoksee ja pyöräilee.

Mä just äsken totesin että lapset on sen verran väsyneitä, ettei niitä kannata lähteä ulkoiluttamaan. Nyt nuorin on kylvyssä ja seuraavaksi pesue suuntaa iltapalalle ja nukkumaan.

Mä saattaisin ehkä kysyä, miksi ketään kiinnostaa se käykö joku toinen vielä iltaisin ulkona lasten kanssa vai ei :LOL:

Riippuu siitäkin ovatko lapset koti- vai päivähoidossa ja siitä onko kesä vai talvi. Talvella/syksyllä ulkona on illalla pimeää. Ja hoitopäivän jälkeen on paljon muutakin tekemistä kuin seistä lasten kanssa pihalla.

ninnu
No me käydään ainoastaan iltaisin.. Aamupäivät menee niin nopeeti ettei ehi tehä juur mitään, ei todella keretä eikä jakseta ulos.. Sit onki jo ruoka ja päiväunet ja välipala ja sit taas jotain touhua kun on kohta taas ruoka ja sen jälkeen selviydytään ulos.. Yleensä ulkoillaan 18-20 aikaan ja musta se on loistava aika kun puistossa ei tuolloin ole muuta porukkaa :)

Meillä käydään aamulla tai päivällä. Kuuden aikaan illalla lapset käy jo kylvyssä ja klo 19-20 menevät nukkumaan.
Jos olisin töissä, en usko että useinkaan iltaisin kävisin. Ei sen takia ettenkö jaksaisi vaan siksi, että meillä on iltaisin paljon muutakin puuhaa ja lapset olisivat luultavasti siinä tilanteessa jo olleet tarhapäivän aikana pihalla monta tuntia.

vieras
Miksi pitäisi jaksaa ulkoilla lasten kanssa iltaisin? Me ollaan kaikki oltu ulkona päivän aikaan 2-3h, lapset hoidossa ja minä omalla työpaikalla. Kotona voi tehdä yhdessä muutakin kivaa kuin ulkoilla. No, näin kesäisin mennään ja tullaan omalle pihalle, syödään välistä ruoatkin siinä, mutta esim tänään emme ole ulkoilleet lasten kanssa yhdessä pihalla, lapsilla hyvä leikki keskenään ja minä teen kotitöitä ja naputan välistä tässä koneella, kohta iltapala ja sitten nukkumaan.

meillä
poika ulkoilee silloin kun sitä huvittaa. 4v ikää ja viimeset pari vuotta ollut ulkona silloin kun niin haluaa, tänäänkin oikeastaan koko päivän, syömässä on käynyt vaan sisällä ja päiväunilla. Nyt meni isänsä kanssa pihahommiin, päivällä oli yksin kun mie siivosin sisällä ja tein ruokaa.

Ja tämä oli jo silloin kun asuttiin rivarissa, nyt asutaan omakotitalossa.

vieras
Lapset ulkoilee tarhassa 2x päivässä joten talviaikaan ei yleensä ole sitten enää lähdetty ulos kun on pimeää. Kesällä käydään puistossa tai tuossa pihalla leikitään käytännössä joka ilta.

Siis miten jollain on aikaa kytätä ja kiinnostua toisten ulkoiluajoista? Pitäiskö tällaisesta ihmisestä huolestua?

En mä katso kelloa, kun me mennään ulos. Ja tähän aikaan vuodesta/hyvillä keleillä noi kersat juoksee ulos ja sisään ihan mielensä mukaan, ei mun niiden kanssa siellä mitenkään tartte varta vasten ulkoilla. Joskin vietän kyllä itsekin kesäisin varmaan yli puolet päivästä pihalla.

Mutta mitä väliä, ja miksi se kenellekään kuuluu, koska ja kuinka paljon jonkun muun mukelot ulkoilee?
Ja jos ne päivät on päiväkodissa (kuten oletan, jos kerran eivät päiväsaikaan ulkoile?), niin siellähän rampataan pihalla ainakin pari kertaa/päivä, miksi pitäisi vielä illallakin hinata hanurinsa pihalle jos ei huvita?

Me ulkoillaan yleensä aamupäivisin, ja illalla sitten uudelleen, jos aikaa jää. Mutta iltoihin tuppaa kasaantumaan niin paljon muutakin puuhaa, ettei aina vain ehdi.

Millä perusteella, ap, kuvittelet kyseessä olevan nimenomaan väsymyksen?

oisko eri rytmi
Jokaisessa perheessä on omanlainen päivärytmi, riippen lasten iästä, lukumäärästä jne. ei ulos voi meillä ainakaan lähteä just tiettyyn aikaan. Päivä pitää organisoida niin, että kaikki sujuu parhaiten. Varsinkin pikkulapsiperheissä rytmistä kiinni pitäminen on todella tärkeää. Illalla kuuluu mun mielestä jo rauhoittua, kun vaan päivällä on purettu energiat jo ulos. ;) Niin paljon eri tapoja kun on perheitäkin.

Mä oon vasta klo 17 himassa joten pimeenä aikana mua ei oikein hudeta enää ulos lähtee.
Nyt valoisalla saatetaan olla ulkona; tai lähinnä käydään esim. pyöräilemässä.
Lapset voi olla pihalla keskenäänkin.

Lapset on ulkona päivällä.
Esikoinen lähes koko iltapäivän koulun jälkeen ( ja tietty välkät ) ja kuopuksen päiväkodissa ulkoillaan useimmin sekä aamu- että iltapäivällä.

no
Meidän 2-vuotias ulkoilee runsaasti päiväkodissa ja tahtoo olla illat kotosalla sisällä. Leikkii autoilla jne. jaloissamme kun minä ja mies puuhaamme kotitöiden ym. parissa.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
no tietenkin : ulkoilu häiritsee palstailua - riittää että jo aamulla joutuu eroon koneesta. Daa!
;) Mä makaan just riippumatossa pihalla... =)
Ja lapset ulkoilee vissiin jossain ei niitä sisälläkään näkyny

Yhteistyössä