MIKSI JOKAINEN ÄITI OLE YHTÄ ARVOKAS

  • Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti
kysyn vaan
Miksi kotona rahoissa kiittuva kotiäiti on parempi kuin työssäkäyvä lapsenasa alta 3-v. hoitoon laittanut äiti?

Onko vain sellainen äiti hyvä, joka ei koskaan ole korottanut ääntään lapselle?

Entä mihin asteikkoon pääse se äiti, joka tekee itse kaikki ruoat?

Entä nouseeko äitiyden arvo, jos lapsella on Gessleinin vaunut ja lapsella Ticketin tai Reiman vermeet?

Miksei saa olla jokainen sellainen äiti kun on? Miksi me niin kovasti tuomitsemme toiset?

 
sockervadd
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Miksi kotona rahoissa kiittuva kotiäiti on parempi kuin työssäkäyvä lapsenasa alta 3-v. hoitoon laittanut äiti?

- Asiantuntijat eivät suosittele laittamaan ainakaan alle 3v hoitoon.


Onko vain sellainen äiti hyvä, joka ei koskaan ole korottanut ääntään lapselle?

- Minulle on korotettu paljon ääntä ja koin ettei se ole hyvä juttu.


Entä mihin asteikkoon pääse se äiti, joka tekee itse kaikki ruoat?

- Eines/valmis/mäkkiruoka ei ole niin terveellistä ja se voi kasvattaa perheen ruokalaskua.


Entä nouseeko äitiyden arvo, jos lapsella on Gessleinin vaunut ja lapsella Ticketin tai Reiman vermeet?

- Ei nouse. Toisaalta kuka tahansa voi käyttäää niitä, jos saa kaverilta ilmaiseksi tai ostaa kirpparilta.


Miksei saa olla jokainen sellainen äiti kun on? Miksi me niin kovasti tuomitsemme toiset?

- Jokainen saa olla sellainen kun haluaa. Mutta mielestäni lapset pitäisi laittaa kuitenkin etusijalla, että lapsella on hyvä olla, kasvaa ja kehittyä ja siihen liittyy miljoonayksi asiaa mitä ei aina edes tajua, että se ja sekin asia vaikuttaa lapseen.

 
Jokainen on yhtä arvokas, mutta mietin miten ap on valinnut nämä vastakkainasettelut... negatiiviset ja positiiviset arvot ja asiat. Moni voisi esittää nuokin päinvastaisessa järjestyksessä.
Asiana tietty on hyvä pohtia, mikä on ihmisen arvo... ja miksi pitäisi tuomita, vaikka kokisi toisen vähemmän arvokkaaksi.
 
No poikkeuksia lukuunottamatta yleensä äiti on lapselleen maailman paras mahdollinen äiti.

Oli kyse sitten äitiyestä tai mistä tahansa, aina löytyy joku jolla on tarve päteä.

Mulle ainakin riittää se että olen kaikkeni antanut ja eipä tuo vaavi enempää osaa vaatiakaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 5xäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Mä ihmettelen myös sitä, minkälainen äiti on se, joka katsoo oikeudekseen ryöstää isältä mahdollisuuden täysipainoiseen vanhemmuuteen ja samalla nääntyy itse taakkansa alle.
Tämä on hyvä.
Tähän munkin allekirjoitus. Vanhemmat lapset omalla tavallani riistin isältä ja isä omalla tavallaan samalla hylkäsi lapsensa. On ollut toki viime vuosina taas lastensa elämässä, mikä on hyvä, mutta ei korvaa lapsuuden poissoloa. En luottanut isän kykyyn hoitaa ja isä ei sittemmin edes halunnut hoitaa.

Uusimman tulokkaan kohdalle en halua tehdä samaa virhettä ja isä onkin ollut alusta asti samanarvoinen hoitaja minun kanssani. Merkkitavaroita ostan jos halvalla niitä saan, mutta ne eivät ole itseisarvo. Kotona saisi vauvakin olla vaikka 18-vuotiaaksi jos taloudellinen tilanne sen kestäisi. Tai äidin pää. Mutta kun tiedän, että ei kestä, joten vauva menee hoitoon kun sen aika on. Ruokaa laitan itse mahdollisimman paljon, mutta aina ei kiinnosta/huvita, joten einekset ovat helppoja. Korotan taatusti lapsille ääntäni jos eivät muuten ota kuuleviin korviinsa. Mulle on ihan sama mitä naapurin mamma tekee lastensa kanssa jos heistä kuitenkin tulee yhteiskuntakelpoisia. Ei siis vois vähempää hänen metodinsa kiinnostaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kysyn vaan:
Miksi kotona rahoissa kiittuva kotiäiti on parempi kuin työssäkäyvä lapsenasa alta 3-v. hoitoon laittanut äiti?

Onko vain sellainen äiti hyvä, joka ei koskaan ole korottanut ääntään lapselle?

Entä mihin asteikkoon pääse se äiti, joka tekee itse kaikki ruoat?

Entä nouseeko äitiyden arvo, jos lapsella on Gessleinin vaunut ja lapsella Ticketin tai Reiman vermeet?

Miksei saa olla jokainen sellainen äiti kun on? Miksi me niin kovasti tuomitsemme toiset?
Lisätään vielä listaan onko syntynyt alakautta vai leikkauksella niin saadaan tämän palstan ikuisuuskysymykset saman otsikon alle.

 

Yhteistyössä