Miksi joitakin ihmisiä kiinnostaa naapurien elämä???

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Asun rivitalossa, täällä on aivan omanlaisensa ja uskomaton kyttäysmeininki. Jos oisin tiennyt asian etukäteen, en oisi koskaan muuttanut tänne.

Naapurien kommentteja/juorupuheina kuultuna minusta:

- Talvella en käynyt missään, mutta sitten (oli kevättä) olen alkanut käydä jossakin..

- "Siivoushullu" ja mahtaa vesilaskut olla kovat, kumma ettei isännöitsijä ole ottanut yhteyttä näistä "kovista" vesilaskuista...

- Mutta ei minulla kuitenkaan niin siistiä kuulemma ole ....(siivoan joka päivä noin 20 min perussiivouksen, suuremmat siivoukset harvemmin/tai jaettuna esim että joka päivä teen esim eri kaapin siivouksen, menee yhteensä aikaa silloin n 30 min? Ja päivisin pyykinpesu välillä)...

Eli normaali siisteystaso mielestäni, tuon jälkeen ostin pimennysverhot ikkunaan, sillä sisään oli siis kyttäilty ja arvosteltu kotiani, huoh..

Ja tuossa vain aivan muutama esimerkki.
Elän rauhallisesti, ei lapsia, bileitä tai lemmikkejä, öisin olen hiljaa eikä valituksia ole tullut.

En vain käsitä MIKSI minun elämäni kiinnostaa osaa naapureita näin(kin) paljon? Pidemmän päälle on todella rasittavaa - itseäni ei naapurien touhut hetkauta, jos kyse ei ole oikeasti jostain häiriköinnistä/liity minuun kuten tämä kyttäys ja juoruilu..

Uusi asunto etsinnässä, ehkä joku osaa antaa vinkkejä/vertaistukea kestää tätä rivitalon juoruporukkaa siihen asti?
 
vierailija
Ei kannattaisi kuunnella muiden juttuja. Mitä se haittaa jos juoruilevat pihalla? Tervehdi vaan iloisesti, ehkä voisit joskus pysähtyä juttelemaan jollekulle. Mun yksinäinen naapuri ainakin ilahtuu aina
 
Asun rivitalossa, täällä on aivan omanlaisensa ja uskomaton kyttäysmeininki. Jos oisin tiennyt asian etukäteen, en oisi koskaan muuttanut tänne.

Naapurien kommentteja/juorupuheina kuultuna minusta:

- Talvella en käynyt missään, mutta sitten (oli kevättä) olen alkanut käydä jossakin..

- "Siivoushullu" ja mahtaa vesilaskut olla kovat, kumma ettei isännöitsijä ole ottanut yhteyttä näistä "kovista" vesilaskuista...

- Mutta ei minulla kuitenkaan niin siistiä kuulemma ole ....(siivoan joka päivä noin 20 min perussiivouksen, suuremmat siivoukset harvemmin/tai jaettuna esim että joka päivä teen esim eri kaapin siivouksen, menee yhteensä aikaa silloin n 30 min? Ja päivisin pyykinpesu välillä)...

Eli normaali siisteystaso mielestäni, tuon jälkeen ostin pimennysverhot ikkunaan, sillä sisään oli siis kyttäilty ja arvosteltu kotiani, huoh..

Ja tuossa vain aivan muutama esimerkki.
Elän rauhallisesti, ei lapsia, bileitä tai lemmikkejä, öisin olen hiljaa eikä valituksia ole tullut.

En vain käsitä MIKSI minun elämäni kiinnostaa osaa naapureita näin(kin) paljon? Pidemmän päälle on todella rasittavaa - itseäni ei naapurien touhut hetkauta, jos kyse ei ole oikeasti jostain häiriköinnistä/liity minuun kuten tämä kyttäys ja juoruilu..

Uusi asunto etsinnässä, ehkä joku osaa antaa vinkkejä/vertaistukea kestää tätä rivitalon juoruporukkaa siihen asti?
"Naapurien kommentteja/juorupuheina kuultuna minusta" kertoo, että sinua kiinnostaa naapurien elämä tai ainakin se, mitä he sinusta sanovat. Miksi?

Suomalaisten enemmistöllä ei henkinen kapasiteetti ilmeisesti riitä muuhun kuin naapurien elämän kadehtimiseen, ihailuun tai päivittelyyn. Sen kertoo hyvin television ohjelmatarjonta, yli puolet ohjelmistosta on naapurien elämän tarkkailua eri muodoissaan: kytätään BB-talon asukkaita, seurataan parinmuodostusta tai "selviytymistä" jollakin saarella. Mitä vuosikausia pyörinyt Salatut elämät on, jollei käsikirjoitettua kuvitteellisten naapurien elämän vahtimista? Some on täynnä tee-se-itse-julkkiksia, jotka ansaitsevat sillä, että tyhmät jaksavat heidän elämästään kiinnostua.
 

Yhteistyössä