Miksi joissakin perheissä mies ei saa mennä poikien lomille etelään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihmettelen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Jopi";29993239]Nii'in. Miksiköhän.

Miksi miestä kiinnostaa pelata jalkapalloa miesten kanssa? Miksi miestä kiinnostaa käydä kalassa kavereiden kanssa? Miksi miestä kiinnostaa räplätä autoja poikien kanssa? Hei ainahan vois tehdä noita perheen kanssa, olis kivempaa sillee!!1

Miksi miestä voisi kiinnostaa käydä valokuvaamassa, retkeilemässä tai futisotteluissa eteläreissulla poikien kanssa? En vaan tajua, siis aivan outoa jos mies HALUAISI tuollaista?? Ei normaali mies voi haluta olla poikien kanssa reissussa, halvan oluen maissa ja auringon alla! Onhan hänellä vaimo jonka kanssa se olisi niin vaan paljon kivempaa![/QUOTE]

No mun mies ei halua kattoo jalkapalloo tai formuloita (ja vaikka haluaiskin niin taloudesta löytyy sen verran monta telkkaria että taatusti saa katsoa jos haluaa), ei halua käydä kalassa tai metillä. Joskus harvoin käy kavereiden kans mökillä tai laskettelureissulla, joskus rassaa autoja kaverillaan. Olutta saa juoda ihan mun läsnäollessakin. Perseitä ei tykkää vetää olalle, on kuulemma nuorempana kärsiny krapulakiintiönsä jo täyteen. Mies käy jopa mielellään ostoksilla toisinaan mun kans. Tosin että yleensä jakaannutaan sen verran että minä oon siellä naistenvaateosastolla ja mies elektroniikkaosastolla. Hyvin kumpikin viihtyy.

No en mä vaan pysty olemaan hiljaa jos näen upean naisen jossain, kehun miehelle että siinäpä nätti/tyylikäs nainen jne. Mies ei paljoa siitä kommentoi ettei mua paljon loukkaisi, mutta nyt on viime vuosina rohkaistunut kehumaan jotain naista kun olen kehunut ensin.
Ei meillä kaikki ole sukupuolisidonnaista, kauniita/komeita kasvoja tai kivaa tyyliä tai luonnetta saa ihastella ääneen ilman lähmäisiä ajatuksia tai pelkoa pettämisestä.

No okei, on vähän toinen juttu kehua toista mukavaksi tai sanoo että olipas kauniisti pukeutunu tms. Mä ymmärsin alun perin, että nainen miehelleen sanoo että katsopas nyt tuonne kun on perhanan hyvännäkönen nainen että kuolaapas ihan kaikessa rauhassa, ei minua haittaa.

Toki näitä pirttihirmujakin on oikeesti, tunnenkin yhen. Silti mulla herää tämmösten keskustelujen kohalla kysymys, että jos joillakin miehillä kerran on niin rankkaa parisuhteessa niin miksi ei lähde? Vai onko kyse kuitenki siitä, että lapsellisesti haluttais vaan rusinat pullasta eikä siksi huvita se yksinkään eläminen. Että sais tehä töitä sen verran kun haluaa ja sillon kun haluaa, harrastaa mitä haluaa, käyttää rahat mihin haluaa, vetää perseet olalle millon haluaa ja vaikka panna työkaveria jos sattuu haluttamaan. Vaimo mieluusti kantais kyllä taloudellisesti kortensa kekoon, mutta hoitais lapset (mitkä toki mieskin haluaa että saa sitä omaa upeaa geneettistä perimäänsä jatkaa, kunhan vaan joutuis hoitamaan niitä mahollisimman vähän) ja talouden (tottahan kämppä pitää siivota ja ruoka olla pöydässä kun isäntä tulee kotiin) ja levittäis jalkansa aina kun mies sitä haluaa eikä ikinä sanois poikkipuolista sanaa mistään. Vaimo sais ulkonäöstäänkin pitää huolta, kunhan se ei maksa mitään tai vie aikaa kotitöiltä ja lastenhoidolta.

Onneks on myös niitä miehiä, jotka kasvaa aikuisiksi.

[QUOTE="Hömelö";29995479]Toki näitä pirttihirmujakin on oikeesti, tunnenkin yhen. Silti mulla herää tämmösten keskustelujen kohalla kysymys, että jos joillakin miehillä kerran on niin rankkaa parisuhteessa niin miksi ei lähde? Vai onko kyse kuitenki siitä, että lapsellisesti haluttais vaan rusinat pullasta eikä siksi huvita se yksinkään eläminen. Että sais tehä töitä sen verran kun haluaa ja sillon kun haluaa, harrastaa mitä haluaa, käyttää rahat mihin haluaa, vetää perseet olalle millon haluaa ja vaikka panna työkaveria jos sattuu haluttamaan. Vaimo mieluusti kantais kyllä taloudellisesti kortensa kekoon, mutta hoitais lapset (mitkä toki mieskin haluaa että saa sitä omaa upeaa geneettistä perimäänsä jatkaa, kunhan vaan joutuis hoitamaan niitä mahollisimman vähän) ja talouden (tottahan kämppä pitää siivota ja ruoka olla pöydässä kun isäntä tulee kotiin) ja levittäis jalkansa aina kun mies sitä haluaa eikä ikinä sanois poikkipuolista sanaa mistään. Vaimo sais ulkonäöstäänkin pitää huolta, kunhan se ei maksa mitään tai vie aikaa kotitöiltä ja lastenhoidolta.

Onneks on myös niitä miehiä, jotka kasvaa aikuisiksi.[/QUOTE]

Olen mä noitakin perheitä nähnyt. Mikäs siinä, jos suhteen toinen osapuoli on ok sen suhteen, että sen yli kävellään mennentullen. Vaikka onhan mun myönnettävä, että munkaltaisen tasa- arvon kannattajan on aika vaikea suhtautua tuollaiseen neutraalisti.
Onneksi kuitenkin vaikuttaa sille, että suurin osa suomalaisista miehistä on kunnollisia ja ihania miehiä, kuten myös isejä.

En tiedä ootko koskaan kuullut sellaiseta, että rakastuneena sitä voi olla aika liimautuneena siihen rakkauden kohteeseen ja moni muu juttu jää siinä rytäkässä taka- alalle? Esim. ne "turhat" kaverit.
En ymmärtänyt, että tarkoitit tätä kiinnostukseni kohteen muuttumista.

Mutta silti, toi sun vänkäämisen tarve menee vähän överiksi. Se on ihan hienoa, että osaa tarttua epäkohtiin, muttei se silti oikein kanna hedelmää keskustelussa, jos sä tartut jokaiseen vähänkin väärin muotoiltuun sanomiseen tai siihen, että keskustelun toinen osapuoli ei ole huomannut eritellä jokaista yksityiskohtaa asiassaan, jota yrittää tuoda esiin.
Keskustelu jää aina tuohon junnaamiseen kanssasi, koska tuppaat väittää muiden sanoneen jotakin, mitä ne ei ole edes sanoneet. Sinun tarpeesi yrittää olla aina oikeassa (olematta kuitenkaan sitä) kääntyy aina sinua itseäsi vastaan.

Joo, tiedän, että olen äärimmäisen rasittava. Pointtini oli vain se, että kiinnostuksen äkillinen loppuminen kuulostaa vähän kummalliselta enkä ymmärrä miksi pitää sanoa jotain, mitä ei oikeasti tarkoitakaan, kun voi sanoa, että kyse on esim ajan riittämättömyydestä. Tuo kuulostaa vähän sellaiselta "happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista" -lausahdukselta. Enkä tarkoita nyt sinua vaan yleensä tässä keskustelussa tätä taivastelua.

[QUOTE="niin";29993433]no ei varmaa jos eivät mee tuommosiin reissuihi.[/QUOTE]

Yhden tapauksen tiedän missä vaimo ei lähtökohtasesti anna miehen mennä mihinkään ite enkä kyllä ymmärrä kuinka mies ees kattelee eukkoaan. Tosin en kyllä tiedä onko mies tehny joskus jotain semmosta ettei siihen oikeesti voi luottaa... Mutta muuten kyllä pääasiallisesti mun tutut saa kohtuudella tehdä välillä asioita ihan vaan kavereidensa kanssa. Mielenkiintonen ajatus, että osa vaimoista antaa miehensä mennä omiin menoihin ilman nalkutustakin, mutta vaikka antais kuinka paljon mennä, se on aina ihan liian vähän. Ja taas ne vaimot, jotka ei anna miehilleen lupaa ollenkaan, nalkuttaa sitte jälkikäteen. Miten ne voi nalkuttaa jälkikäteen jos lupaa ei tule alkujaankaan? Tai mistä mies voi tietää että eukko nalkuttaa jossain tilanteessa jos kyseistä tilannetta ei ole koskaan tullu? Jos on niin onneton että varuiksi jättää kysymättä, saa syyttää ihan vaan itseään.

Yhteistyössä