d
Eräs sukulaisnaiseni (jonka kanssa en juurikaan sattuneesta syystä ole yhteydessä) on juuri tällainen. Hänelle on hirveän tärkeää, että hänen lapsensa oppii asiat nopeasti ja mielellään ennen muita. Sitten hän patsastelee näitä asioita kertoen, miten HEILLÄ opittiin ajamaan ilman apupyöriä tms (ja sitä harjoiteltiin naamat irvessä ja polvet veressä koko kesä...lapsi itkien). Samoin hän opettaa 4vuotiastaan lukemaan, koska lapsensa on kuulemma niin fiksu, että sen on jo aikakin oppia lukemaan. Joka asiassa mun mielestä aivan hirveä vaatimustaso lapselle ja jos tämä ei heti osaa kun äiti tahtoisi, turhautuu äiti.
Minulla on samanikäinen lapsi kuin hänellä, enkä ole ottanut stressiä lapsen treenaamisesta. Kyllä, opettelemme ajamaan ilman appareita, luistelemaan, hiihtämään, mutta vähitellen ja lapsen tahdissa niin että se on mielekästä ja kivaa. Kaiken huipuu oli, kun tämä sukulaisnainen vielä (ilmeisesti vahingossa) yhdessä lauseessaan viittasi siihen, että pitää lastani jotenkin epänormaalina, ts hitaasti kehittyvänä =D (Ja tätä ennen hänelle oli ihan hirveä stressi se, kun lapseni osasi piirtää paremmin ja aiemmin kuin hänen oma lapsensa..)
Minulla on samanikäinen lapsi kuin hänellä, enkä ole ottanut stressiä lapsen treenaamisesta. Kyllä, opettelemme ajamaan ilman appareita, luistelemaan, hiihtämään, mutta vähitellen ja lapsen tahdissa niin että se on mielekästä ja kivaa. Kaiken huipuu oli, kun tämä sukulaisnainen vielä (ilmeisesti vahingossa) yhdessä lauseessaan viittasi siihen, että pitää lastani jotenkin epänormaalina, ts hitaasti kehittyvänä =D (Ja tätä ennen hänelle oli ihan hirveä stressi se, kun lapseni osasi piirtää paremmin ja aiemmin kuin hänen oma lapsensa..)