Miksi joillakin on niin vahva "äitivietti"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lakaisukone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26678968]Joo, sehän olisikin hyvä jos varakkaiden maiden ihmiset lopettaisivat lasten teon, ja keskityttäisi sitten vain hoitelemaan niitä keittyvien maiden lapsia...Maalima pelastuisi!![/QUOTE]

Kyllä mun mielestä lastenhankinnan voisi ulkoistaa johonkin köyhiin maihin. Rikkaiden maiden naiset eivät olisi raskausvaivojen vuoksi poissa töistä ja tuottaisivat veroja kotona loisimisen sijaan.

Kehittyvien maiden naisten olot paranisivat kun tänne tuotettavien lasten "laatu" pitäisi taata. Lapset eivät jäisi köyhiin maihin kärsimään ja elintasosairauksilla itsensä lapsettomiksi saaneet länsimaiset pääsisivät kokemaan vanhemmuutta.

Mikä loistava yhtälö.

Joillain se varmaan on vain sellainen ajatus, että lapsia kuuluu olla. Itse en tiedä miten olisin selvinnyt jos en olisikaan saanut lapsia. Minulla se oli ajatuksena jo hyvin nuorena tyttönä. Miestä en olisi välttämättä tarvinnut kunhan saisin monta lasta. Elämä onneksi heitti eteeni hyvän miehenkin. Ja lapset ovat elämäni pääsisältö. Se nyt vaan on niin. Ihmiset ovat erilaisia, minä olen tälläinen. Ja onnellinen.

Kyllä mun mielestä lastenhankinnan voisi ulkoistaa johonkin köyhiin maihin. Rikkaiden maiden naiset eivät olisi raskausvaivojen vuoksi poissa töistä ja tuottaisivat veroja kotona loisimisen sijaan.

Kehittyvien maiden naisten olot paranisivat kun tänne tuotettavien lasten "laatu" pitäisi taata. Lapset eivät jäisi köyhiin maihin kärsimään ja elintasosairauksilla itsensä lapsettomiksi saaneet länsimaiset pääsisivät kokemaan vanhemmuutta.

Mikä loistava yhtälö.

Niin, ja lasten biologisista vanhemmista viis :).

Useasti tuntuukin että äitivietti on vahvimmillaan niillä naisilla, jotka eivät ole "löytäneet" itseään, vaan ovat iana näytelleet kilttiä tyttöä ja miellyttäneet muita. Kun ei oikein tiedä mistä itse tykkää ja minkä tekemisestä nauttii, niin siinä on kai helppo kohdistaa se passaamisensa lapsiinsa (ja mieheen) ja elää niiden saavutusten ja onnistumisten kautta.

• Tykkää
Reactions: lakaisukone
En lukenut muitten vastauksia... Mutta oma mielipiteeni on että mitä muuta tarkoitusta meillä täällä on kun lisääntyä? Kyllä kait suurin osa ihmisistä haluaa oman jälkeläisen, joka on sitten sitä omaa verta ja lihaa.

En ota kantaa ylikansoittumiseen, ja ihmisten maapalloa muutenkin tuhoavaan käyttäytymiseen. Vaan koen että lisääntymisvietti on hyvinkin luonnollinen asia...

Alkuperäinen kirjoittaja en tiedä;26678944:
Nykyihminen on kasvatettu väärin. Länsimainen ihminen. Hänellä on vain oikeuksia eikä velvollisuuksia.

Joka päivä lapsia kuolee nälkään ja janoon, miljoonittain, niitä tapetaan kuin kärpäsiä Naton ja USA:n toimesta, koska meille pitää olla halpaa ja puoli-ilmaista öljyä ja muita raaka-aineita.

Lapsia kuolee miljoonittain koska me dumppaamme meidän jätteet toisten maaperään ja koska tavaran valmistuksesta ja ravinnon kasvattamisesta meille tulee myrkkyjä heidän vesistöön ja maaperään.

Eli ihmisoikeudet eivät toteudu maapallolla. Ja joku märisee, että "mulla on oikeus saada kersa kun elviirallakin on kersa!"

selkäsauna tuollaisille keskenkasvuisille. Kenelläkään ei ole mitään oikeuksia mihinkään. Jos jotain oikeuksia on niin, se pitäisi olla vettä ja joku suoja säältä ja oikeus tehdä työtä ja kasvattaa itselleen ravintoa. Ei muuta.

En ymmärrä miten ihmiset ovat niin itsekkäitä. Mihinkään lapseen kenelläkään ei ole mitään oikeuksia.

ja sitten kun niitä tulee niin niitä ei jakseta. Niitä ei jakseta koska ne ovat samaa itsekästä meluavaa törkykasaa mitä vanhempansa. Kurittomia, itsekkäitä ahneita.

Aika pitkälle samaa mieltä.

Uskon, että et pysty samaistumaan sellaiseen joka ei voi saada lapsia - koska sinulla on lapsi. Se on hyvä jo lapsen saaneena sanoa, että kyllä minä olisin pärjännyt. Vasta kun asian kohtaa joutuu sitä OIKEASTI miettimään. Minulla on rakas pieni 1v4kk lapsi joka tekee minusta niin onnellisen, minusta on ihanaa olla äiti. Se olisi ollut valtava suru, jos sydämeeni olisi jäänyt se tyhjä paikka. Tyttäremme on lapsettomuushoitojen tulos. Erittäin toivottu ja rakastettu. Minä ennemmin ihmettelen miksi niitä lapsia pitää tehdä, jos sitä ns. äitiviettiä ei ole.

En ole koskaan osannut ajatella, että elämäni tarkoitus olisi lisääntyä. Onkohan minulla sitten heikko äitivietti? Mikä se sellainenkin on?
Itse tulin äidiksi vanhana ja olin sitä ennen asennoitunut elämääni lapsettomana, helposti pystyin kuvittelemaan elämääni ilman lasta. Elämä olisi toisenlaista, voisin olla onnellisempi tai onnettomampi, lapsella ei siihen ole vaikutusta.

Ihmiset on erilaasia, ei pitääsi olla mikää yllätys aikuuselle ihmiselle.

Mä olisin järjettömän katkera jos mulla ei olisi lasta. Jonkin verran katkera ja surullinen olen nytkin ku näyttää siltä, että lapsiluku jää yhteen. Eikä yhtää auta irvistelyt siitä, että onhan mulla jo lapsi eikö se riitä ja enkö rakasta häntä. Se, että mulla on rakas lapsi ei poista sitä kaipuuta, että oon halunnu jo teini-ikääsestä asti ison perheen. Mä en tajua miksi ei saisi surra sitä, että lisää lapsia ei oo tullu eikä pakosta tuukaa. Ei se vähennä rakkautta sitä olemas olevaa lasta kohtaan, ei tietenkää! :stick:

Mulla oli kyllä tosi vahva "äitivietti" vai mikälie, ihan fyysisesti tuntui pahalta joskus kun kaipasin lasta niin kovin.
Ei elämäni totaalisen pilalle olisi mennyt, mutta asian läpikäyminen olisi varmasti ollut tosi pitkä juttu.

Ei tässä mun mielestä ole mitään ihmeellistä, olemme erilaisia WOOOW. :D

Yhteistyössä