miksi jätätte päiväunet pois jo 2-vuotiailta?

• Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti
No sun pitäis kysyä sitä suoraan lapsilta. MIKSi he lopettivat päikkärit jo 2 vuotiaina? Itse olisin ollut enemmän kun tyytyväinen jos lapset ois nukkuneet päikkäreitä vaikka 5 vuotiaiksi. Olis ollut edes yksi rauhallinen hetki päivässä :snotty:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja jääenkeli:
No sun pitäis kysyä sitä suoraan lapsilta. MIKSi he lopettivat päikkärit jo 2 vuotiaina? Itse olisin ollut enemmän kun tyytyväinen jos lapset ois nukkuneet päikkäreitä vaikka 5 vuotiaiksi. Olis ollut edes yksi rauhallinen hetki päivässä :snotty:
voi taivas... "lopetti päikkärit 2-vuotiaana"... :headwall: teilläkö 2-vuotias saa itse päättää koska nukkuu?

En jättäisi mutta ku jättävät itse. Siis molemmilla on käynyt niin ettei vaan kertakaikkiaan saa millää konstei jokapv pv unia nukkumaan ja ne si vaan vähenee huomaamattakin ja yleensä 3 vuotiaana harvinaista herkkua päivällä nukkuminen tai ovat kipeinä tai huono yö takana ja tällöin nukkuvat päivällä.
Milläs sä väkisin lapsen nukutat?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
voi taivas... "lopetti päikkärit 2-vuotiaana"... :headwall: teilläkö 2-vuotias saa itse päättää koska nukkuu?
Just sama vastaus kuin jääenkelillä. Ja siinä mielessä meillä tosiaan 2-vuotias sai itse päättää, koska nukkuu, ettei päiväunille pakotettu eikä pakoteta, jos ei niitä halua.

juudas
juu muaki kiinnostas että millä sinä laitat väkisin lapsesi nukkumaan...unilääkkeilläkö? on se jännä jos et ole sattunut tajuamaan että lapsissakin on eroja!!!!!!

ap
kertokaas millaset päikkärisysteemit teillä on ollu, joiden 2-vuotiaat on "ite" jättäneet ne unet pois? kun kas kummaa ei päiväkodeista löydy yhtäkään tuon ikäistä joka ei sen 2,5 tunnin lepohetken aikana sinne nukahtaisi, ennenmmin tai myöhemmin.

Nautitko sie jotenkin siitä, että siulla on valtaa lasten yli ja voit pakottaa ne tekemään niinkun haluat, koska olet aikuinen? Jos lasta ei silminnähden väsytä, eikä niin miksi ihmeessä sen pitää nukkua? Koska äiti päättää niin?

Kerrohan sinä miten ne lapset ois saaneet nukkumaan 2 vuotiaina jos niitä ei ole väsyttänyt? Mielusti ottaisin viisaita neuvoja vastaan. Kun itse ne ole saanut lapsiani väkisin nukutettua. Toki voin huudattaa lasta 2 tuntia vuoteessa ( sitäkin on kokeiltu ).

kertokaas millaset päikkärisysteemit teillä on ollu, joiden 2-vuotiaat on "ite" jättäneet ne unet pois? kun kas kummaa ei päiväkodeista löydy yhtäkään tuon ikäistä joka ei sen 2,5 tunnin lepohetken aikana sinne nukahtaisi, ennenmmin tai myöhemmin.
No mua taas ei kiinosta miten päiväkodissa lapset nukkuvat.

meillä on noilta nyt 3v ja 4v jäänyt hieman yli 2v päiväunet pois.
Hyvin ovat pärjänneet kokopäivän ilmankin.

Yhteistyössä