vierailija
"16:19 Ja mine annan sinulle Taiuan waldakunnan Awaimet/ Ja caiki quin sine maan päle sidhot/ pite sidhottun oleman Taiuaisza/ Ja caiki quin sine pästet maan päle/ ne pite mös pästetyt oleman Taiuaisza.
Eikun jokuhan siinä ajanlaskussa täytyi olla pielessä, kun alusta piti aloittaaKristinusko on syntynyt uskonnoksi. Filosofiaksi. Islam on syntynyt konkreettiseksi poliittiseksi opiksi. Siinä on lähtökohtaisesti ero.
Niin, mut oliko ne rypäleet itsepölytteisiäTätähän kannattaisi jakaa kaikkiin mahdollisiin paikkoihin urakalla!
Taitaisi jäädä usea itsemurhaiskunuori kotiin kun tarjolla ei olekaan typyjä vaan rypäleitä. Ojasta allikkoon, oman käden varassa iäti.![]()
https://www.paivamies.fi/uutiset/3885/No samasta vanhasta "Aabrahamin uskostahan" noi lähtöisin ovat. Anteeksi, ilmaisin epätarkasti.
Kaikki maailman jihadistiäijät on taistelleet turhaan.Tätähän kannattaisi jakaa kaikkiin mahdollisiin paikkoihin urakalla!
Taitaisi jäädä usea itsemurhaiskunuori kotiin kun tarjolla ei olekaan typyjä vaan rypäleitä. Ojasta allikkoon, oman käden varassa iäti.![]()
Ennen Jeesusta ei ollut Kristinuskoa eikä islamia, ennen Muhammedia ei ollut islamia. Aikajana noista siis-> ensin juutalaisuus - sitten Jeesuksen myötä kristinusko - islamilaisuus. Aikaerot satoja - tuhansia vuosia. Juutalaisuus n. 600 ekr, kristinusko Jeesuksen kuoleman jälkeen eli n. 30 jkr, islamilaisuus n. 610 jkr.Ennen Jeesusta (käännä toinenkin poski) ja Muhammedia (joka lupasi uskonsodassa kuolleille seitsemän neitsyttä ja...) ne -tai siis juutalaisuus ja islam- olivat hyvinkin samanlaiset.
Aabrahamilla oli 2 poikaa, oman muijan Saaran kans ja Haagar- orjattaren kans tehty.No samasta vanhasta "Aabrahamin uskostahan" noi lähtöisin ovat. Anteeksi, ilmaisin epätarkasti.
Mä taas olen sitä mieltä, että ei arabit ole rotuna meitä tyhmempi. Mutta islam on pilannut hienon arabikulttuurin.Ei vika ole uskoissa, vaan sen pilaamissa ihmisissä, ja kuinka sitä opetetaan. Jostain kumman syystä maanosat, joissa tutkitusti alemmalla älykkyydentasolla varustetut kansalaiset on huomattavasti helpompi aivopestä vääriinkin oppeihin, kuten islam.
Harhaopilla ja alemmilla kulttuureilla vain ohjataan alempirotuisia ihmisiä hallittavaksi massaksi ja historia on osoittanut parhaaksi hallintakeinoksi yhteisen vihollisen osoittamisen, koska sodat aina yhdistävät kansan.
Lisään vielä, kun luin Wikipediaa. Ismaelia kuvataan enkelin toimesta aika osuvasti.Aabrahamilla oli 2 poikaa, oman muijan Saaran kans ja Haagar- orjattaren kans tehty.
Jumala oli luvannu vanhalle Aabrahamille lapsen. Mut ku Saarakin oli vanha, niin Aabraham meni hätiköimään ja teki paniikissa muksun nuoremman orjattarensa kans, ja syntyi Ismael.
No, sit tuli Saarakin raskaaksi, Jumalan tekemän ihmeen kautta, ja synnytti luvatun lapsen eli Iisakin.
Saara sit ei jaksanu katella Haagaria ja sitä Ismaelia heidän talossa, suuttui Haagariin ja ajoi tämän sekä Ismael-pojan erämaahan.
Mutta Jumala katsoi perimysjärjestyksessä vain lapseen jonka oli luvannut, ja Iisakista jatkui siunattu isälinja.
Jumala sanoo usein "Minä olen Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin (Iisakin poika) Jumala." Heistä polveutui aikanaan Jeesus.
Hän ei sano "minä olen Aabrahamin ja Ismaelin jumala."
Mutta Jumala sääli Haagaria siellä erämaassa, ja sanoi "teen Ismaelistakin suuren kansan". Ja muslimeja on aikas paljon.
Mutta sitä linjaa seuraamalla ei pelastu.
Höm. Ensiksi lapsuudenmuiston siitä kun kerättiin seurakunnan tapahtumissa rahaa kummipoika Vernerille (vai olikohan se Ernesti).https://www.paivamies.fi/uutiset/3885/
Mitäs tuo tuo sulle mieleen?
Ennen Jeesusta ei ollut Kristinuskoa eikä islamia, ennen Muhammedia ei ollut islamia. Aikajana noista siis-> ensin juutalaisuus - sitten Jeesuksen myötä kristinusko - islamilaisuus. Aikaerot satoja - tuhansia vuosia. Juutalaisuus n. 600 ekr, kristinusko Jeesuksen kuoleman jälkeen eli n. 30 jkr, islamilaisuus n. 610 jkr.
Väitteesi ei siis pidä millään tavalla paikkaansa.
Rautalangasta: Ennen Jeesusta ja Muhammedia juutalaisuus ja islam eivät voineet olla samanlaisia koska islamia ei vielä silloin ollut.
Eiköhän ne ole saaneet oikeata palkkaakin siellä, mut miksi silti on pitänyt kerätä rahaa suomalaisilta?Höm. Ensiksi lapsuudenmuiston siitä kun kerättiin seurakunnan tapahtumissa rahaa kummipoika Vernerille (vai olikohan se Ernesti).
Ja sen, että noille, joille uskonsanoma on viety lähetysvoimin, usko on iloinen asia. Salliva, rakastava, myötäelävä. Ihan toista kuin vaikka Echon sääntöjänoudattava ja ahdasmielinen usko.
Ehkä se on tän ajan anekauppaa? Kun itse ei pysty (viitsi, osaa, uskalla) täyttää lähetyskäskyä niin annetaan rahaa jotta joku muu tekisi niin.Eiköhän ne ole saaneet oikeata palkkaakin siellä, mut miksi silti on pitänyt kerätä rahaa suomalaisilta?
MUTTA kun niiden olisi pitänyt opettaa siellä kompostoinnit ym, eikä viedä sinne tätä kadehdittavaa elämäntapaa, jossa kaikki työt teetetään muilla, ei itse ei tarvitse sotkea käsiään. Ylistämällä alistettuja naisia varmasti on osattu käyttää hyväksi kaikkialla.Ehkä se on tän ajan anekauppaa? Kun itse ei pysty (viitsi, osaa, uskalla) täyttää lähetyskäskyä niin annetaan rahaa jotta joku muu tekisi niin.
Mutta hyvässä hengessä ne mummot ja muut silloinmuinoin ainakin leipoivat ja kutoivat sukkia ja sit ostivat toistensa luomuksia ja rahat lähtivät lyhentämättömänä sinne kummipojalle. Niille tuli hyvä mieli kun saivat auttaa. Eikö se riitä?
Mutta kun se käsky on ihan vaan väärinymmärryksen tulosta, kielen käännöstä ja jopa tiettyen sanojen puutteesta johtuvaa...!Ehkä se on tän ajan anekauppaa? Kun itse ei pysty (viitsi, osaa, uskalla) täyttää lähetyskäskyä niin annetaan rahaa jotta joku muu tekisi niin.
"– Jos seurakunnat laajenevat ja lisääntyvät Jumalan varjeluksen alla niin kuin tähän asti, varmaan näitä leirejä on tulevaisuudessakin! Tahkola sanoo.https://www.paivamies.fi/uutiset/3885/
Mitäs tuo tuo sulle mieleen?
Tuon tekstin varmaan ymmärtää kaikki.Ne jotka eivät Briatannian systeemiin sopeutuneet, lähetettiin muualle, esimerkiksi Afrikkaan tuossa tositapahtumiin perustuvassa elokuvassa:
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2273961/Ireland-says-sorry-10-000-women-slaves-Catholic-workhouses-locked-brutalised-nuns.html
https://www.theguardian.com/film/2003/feb/16/features.review1Mutta kun se käsky on ihan vaan väärinymmärryksen tulosta, kielen käännöstä ja jopa tiettyen sanojen puutteesta johtuvaa...!
Internetix-sivulta tämä:
"Keskiajan loppuun mennessä kristinuskon sanoma tunnettiin koko Euroopassa. Kristinuskon leviäminen Euroopan ulkopuolelle alkoi maailmankuvan avartumisen ja muiden maanosien löytymisen myötä 1500-luvulla. Tuolloin kristinusko levitettiin katolisten valtioiden, kuten Espanjan ja Portugalin, toimesta varsinkin Amerikan mantereelle, etenkin eteläisiin osiin.
--- 1800-lukua on kirkkohistoriassa sanottu ”lähetystyön vuosisadaksi”, koska varsinkin tuolloin kristinuskoa vietiin Etelä- ja Keski-Afrikkaan sekä Britannian imperiumin siirtomaihin. Perustettiin lukuisia lähetystyökke omistautuneita seuroja, mm. Suomen Lähetysseura vuonna 1859."
"1 Moos 16:12 Hän tule tylyxi miehexi/
ja hänen kätens jocaista wastan/
ja jocaidzen käsi händä wastan/
ja hän on asuwa caickein weljeins edes."
http://www.finbible.fi/jakeittain/VT/1Moos_16.htm
Kaupallinen yhteistyö: Semper
Voiko lapselle tarjota mausteista ruokaa? Testaa tietämyksesi ja voita Scoot & Ride -potkupyörä!