P
-pingviini-
Vieras
Meillä on nyt 1v7kk ikäinen tyttö ja hän on ollut koko ikänsä takertuvainen. Koko ajan pitäisi touhuta hänen kanssaan tai olla ainakin näköpiirissä. Ei leiki ollenkaan yksin. No, ei siinä mitään, mutta kun minun pitää olla se tuki ja turva koko ajan, isä ei tahdo kelvata. On tietysti hetkiä, jolloin lapsemme leikkii myös iskän kanssa ja kun minä en ole läsnä niin ei ole mitään hätää. Mutta heti kun tulen kotiin esim. kaupasta alkaa hän hakea huomiota minulta. En saa rauhassa tyhjentää kauppakasseja, siivota, laittaa pyykkiä, katsoa telkkaria... Nykyään tuntuu, että aina vain pahemmaksi menee. Nukuttaminen onnistuu vain jos minä menen nukuttamaan, muuten alkaa ihan hirveä huuto ja kiljuminen. Lapsi tuo minulle kirjan luettavaksi, ei isälle. Jos isä ottaa kirjan, että lukisi sitä lapselle alkaa huuto. Isä on ollut alusta asti hyvin huolehtivainen ja ollut mukana vauvan hoidossa. Joka päivä leikkivät ja touhuavat yhteisiä juttuja. Mutta mikä ihme on, että toisinaan saa ihan hirveän raivarin kun isä yrittää ottaa tytön syliin? Tuntuu niin pahalta kun isän puolesta kun tyttö raivoaa hänelle pienistäkin asioita. Joskus tyttö työntää isää kauemmaksi kun isä yrittää koskettaa tai halata tätä. Voi milloin tämä loppuu? Onko muilla ollut samanlaista? Onko tämä nyt sitä kuuluisaa uhmaa?