Miksi ihmiset puhuvat aina Buranasta - ihan sama kun käyttää kaikista colajuomista CocaCola nimeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Vieras";28054489]Ongelma on minulle pieni, mutta yhteiskunnallisella tasolla erittäin iso ongelma. Buranaa ostetaan enemmän kun sitä jokainen ilmaiseksi "markkinoi". Sen takia Burana on kalliimpaa kuin Ibusal, vaikka se on ihan saman lääketehtaan sama lääkevalmiste, mutta pakataan eri pakkaukseen....[/QUOTE]

Kyllä suurin osa ostajista katsoo sitä pakkauksen hintaa ja valitsee halvimman. Tosin pojalle tuli osteltua burana 200, mutta siitä syystä, että se oli sopivan vahvaa hänelle silloin, ei tarvinnut puolitella ja kokokin oli hyvä. Puolitettu tahtoo maistua suussa pahemmalle.

Yritin juuri tässä eläinlääkärille kertoa, että koira on syönyt niin ja niin monta milligrammaa sitä ja tätä lääkeainetta (siis tyyliin 200 mg ibuprofeenia ja 750 mg parasetamolia), mutta lääkäri ei halunnut kuulla vaan kysyi vain, että minkä nimistä tablettia ja kuinka monta. Samoin lääkärit ovat minun käskeneet syödä x määrän sen ja sen vahvuisia Buranoita. Onko se nyt mikään ihme, että tavikset puhuvat lääkkeistä niiden kauppanimillä, kun kerran lääkäritkin?

[QUOTE="Vieras";28054470]Kyllä se on aika iso murhe kun joudun verorahoistani maksamaan niiden tulehduskipulääkkeiden turhan köyhän aiheuttamia sairauksia. Esim. hyvin suuri osa mahahaavapotilaista ovat itse itselleen mahahaavan aiheuttanut ainaisella "Buranan" popsimisella! Kun eivät TIEDÄ mitä se Burana sisältää kun onhan se vanha kunnon Burana! :([/QUOTE]

No mut jos otan vaikka kerran kuussa buraa,niin mitä hemmetin väliä sillä on lukeeko purkissa burana vaiko ibusal? Burana on monelle yleisnimi tietyille lääkeaineille kuten panadolikin. Luki paketissa pamol tai panadol. Sä sekotat nyt tässä kaksi asiaa ja mä kommentoin lähinnä sitä että sua ärsyttää kun ihmiset ei erittele tuotenimiä.

[QUOTE="Veera";28054540]Niin, että jos puhuu buranasta niin syö sitä kuin leipää. Sä et ap kyllä anna itsestäsi mitenkään fiksua kuvaa vaikka niin luuletkin.[/QUOTE].

Ei näin. Kerroin että useat puhuvat Buranasta, mutta JOTKUT eivät edes tiedä mitä sen sisältämä lääkeaine on ja vaikka tietävät, niin eivät tiedä tai halua tiedostaa turhan tai liian pitkän käytön riskejä, joista me muut maksamme kovan hinnan hoitojen muodossa. Myös lääkärit kirjoittavat reseptejä miten sattuu. Mm. ystäväni mahasyöpäkipuun lääkäri kirjoitti 600mg Buranaa ja ibuprofeeni ja muut NSAID-lääkkeet ovat viimeisiä lääkkeitä, joita mahahaava- saati mahasyöpäpotilas saisi syödä!

[QUOTE="vieras";28054727]Yritin juuri tässä eläinlääkärille kertoa, että koira on syönyt niin ja niin monta milligrammaa sitä ja tätä lääkeainetta (siis tyyliin 200 mg ibuprofeenia ja 750 mg parasetamolia), mutta lääkäri ei halunnut kuulla vaan kysyi vain, että minkä nimistä tablettia ja kuinka monta. Samoin lääkärit ovat minun käskeneet syödä x määrän sen ja sen vahvuisia Buranoita. Onko se nyt mikään ihme, että tavikset puhuvat lääkkeistä niiden kauppanimillä, kun kerran lääkäritkin?[/QUOTE]

Koiralle ei saa antaa ibuprofeenia

[QUOTE="vieras";28054727]Yritin juuri tässä eläinlääkärille kertoa, että koira on syönyt niin ja niin monta milligrammaa sitä ja tätä lääkeainetta (siis tyyliin 200 mg ibuprofeenia ja 750 mg parasetamolia), mutta lääkäri ei halunnut kuulla vaan kysyi vain, että minkä nimistä tablettia ja kuinka monta. Samoin lääkärit ovat minun käskeneet syödä x määrän sen ja sen vahvuisia Buranoita. Onko se nyt mikään ihme, että tavikset puhuvat lääkkeistä niiden kauppanimillä, kun kerran lääkäritkin?[/QUOTE]

No tietenkin se lääkäri kysyy mitä olet sille syöttänyt, tarkasti! Ei kai se nyt voi ammattilaisena luottaa sinun laskutaitoihin ja lääkesisältötietoon kun lääkkeistä on kyse, en minä ainakaan luottaisi vaan kysyisin mitä sille on annettu ja laskisin siitä itse.

Toiseksi, ehkäpä se eläinlääkäri tiesi lääkkeestä jotain mitä sinä et tiennyt, esim. joissain lääkkeissä on ainesosia jotka sopivat tietynrotuisille koirille huonosti.

Mä syön Buranaa ja Panadolia, kovin harvoin, meillä juodaan Coca Colaa joka perjantai. Puhun ihan oikeilla nimillä. Ja kyllä todellakin tiedän, mitä nuo lääkkeet ovat!
Burana ja Panadol reseptillä, ovat paljon halvempia kuin halpisversiot! :D
Ja Cokis nyt vaan on mun mielestä paras colajuoma.

Mä syön Buranaa ja Panadolia, kovin harvoin, meillä juodaan Coca Colaa joka perjantai. Puhun ihan oikeilla nimillä. Ja kyllä todellakin tiedän, mitä nuo lääkkeet ovat!
Burana ja Panadol reseptillä, ovat paljon halvempia kuin halpisversiot! :D
Ja Cokis nyt vaan on mun mielestä paras colajuoma.

Kyllä niitä halpisversioitakin saa reseptillä ja vielä halvemmalla

Toivottavasti aloittaja muistaa puhua polystyreenistä eikä tuotemerkki Styroxista. Niin kyprokkilevyt (valmistaja Gyproc) on sitten kipsilevyjä.

Ja Buranaa yleisempi on tuo Hyla kun tarkoitetaan vähälaktoosisia tuotteita.

Yhteistyössä