Miksi ihmiset päästävät itsensä sairaanloisen...

Alkuperäinen kirjoittaja Markiisi Skandaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Välitätkö sä ap oikeesti jonkun sulle tuntemattoman ylikiloista? Oletko oikeasti huolissaan, kestääkö sen nivelet tai pumppu? Mä en usko sun säälivän, en pätkääkään. Kyllä mä veikkaan että sua ällöttää ja tympii ja haluat vaan osoittaa sormella -en mä toki uskokaan että sä sitä myöntäisit, et tietenkään, mutta näinhän se kuitenkin on.

Kyllä mua oikeesti rupes säälittää kun on oikeesti niin iso.Ei mua läskit haittaa vaan se että ei tee mitään ja päästää itsensä sinne 200kg.se mua ihmetyttää.
sä voit veikata mitä sä haluat.

Ei haittaa läskit? Sähän olet täällä moneen kertaan kirjoottanut vähemmän kauniisti ylipainoosista... :whistle:

Mä jo ihmettelinkin missä sä oot kun et tähän ketjuun oo eksyny :hug:
mä sanon pahasti kun mulle auotaan päätä.Sä taas sitä yrität vai?
mua haittaa edelleen lihavat vaan siinä tapauksessa että märistään ja mitään ei tehdä ja sitten hoidetaan yhteiskunnan varoilla.

Kyllä sä olet ihan mainiosti aukonut päätäs ylipainosta ilman, että sulle on kukaan aukonut päätään.

Mä saan osallistua just niihin ketjuuhin mihin mä haluan enkä sulta lupia kysele. Mä en muuten edes ole tuollaanen mitä alootuksessa kuvaalet. Kestä se.

Välitätkö sä ap oikeesti jonkun sulle tuntemattoman ylikiloista? Oletko oikeasti huolissaan, kestääkö sen nivelet tai pumppu? Mä en usko sun säälivän, en pätkääkään. Kyllä mä veikkaan että sua ällöttää ja tympii ja haluat vaan osoittaa sormella -en mä toki uskokaan että sä sitä myöntäisit, et tietenkään, mutta näinhän se kuitenkin on.

Kyllä mua oikeesti rupes säälittää kun on oikeesti niin iso.Ei mua läskit haittaa vaan se että ei tee mitään ja päästää itsensä sinne 200kg.se mua ihmetyttää.
sä voit veikata mitä sä haluat.

Ei haittaa läskit? Sähän olet täällä moneen kertaan kirjoottanut vähemmän kauniisti ylipainoosista... :whistle:

Mä jo ihmettelinkin missä sä oot kun et tähän ketjuun oo eksyny :hug:
mä sanon pahasti kun mulle auotaan päätä.Sä taas sitä yrität vai?
mua haittaa edelleen lihavat vaan siinä tapauksessa että märistään ja mitään ei tehdä ja sitten hoidetaan yhteiskunnan varoilla.

Kyllä sä olet ihan mainiosti aukonut päätäs ylipainosta ilman, että sulle on kukaan aukonut päätään.

Mä saan osallistua just niihin ketjuuhin mihin mä haluan enkä sulta lupia kysele. Mä en muuten edes ole tuollaanen mitä alootuksessa kuvaalet. Kestä se.

jep jep..Ja oonko väittäny hä???
elämä sun kanssa

Miksi ihmiset pilaa terveytensä liiallisella alkoholilla , huumeilla, tupakalla tai syömisellä.
Yleensä nää on jonkin asian korvikkeita :( niillä paikataan huonoa oloa .

Alkuperäinen kirjoittaja toiveikas:
Minulla on sairaus, ahmimishäiriö. Se sai nimen vasta vähän aikaa sitten kun painoni kohosi yli sataan kiloon ja lääkärit alkoivat ottaa vakavasti puheeni suklaan "ylettömästä" syömisestä. Ahmimishäiriön syntymiseen on vaikuttanut paitsi lapsuudesta opittu tapa syödä sekä suruun että iloon, mutta myös oma huono olo ja kontrollin puute omaan elämään (mm. huostaanotto nuorena, raiskausyritys, vastuuttomat vanhemmat jne.). Masennus ei ole helpottanut asiaa.

Tahdon tässä vaan sanoa että vaikka itsekurilla laihdutetaan, sen puute ei varmaan ole "pääongelma" isoilla ihmisillä. Olen käynyt pohjalla ja nyt, neljä vuotta lihavuudesta kärsineenä, kun vihdoin ymmärrän syömiseni syyt, voin alkaa parantua.

:hug:

Minä 158 cm / 100 kiloa. Ja helposti olen tähän kuntoon "päässyt" Ei se tarkoita sitä, että syö koko ajan valtavia määriä, kyllä se riittää kun joka päivä vetää herkkuja ja muutaman kerran viikossa iltapalaksi kaiken muun lisäksi pizzaa tms

varmasti tohon joo--mut pistä tohon vielä 80kg lisää :/ sitä tässä haetaan.

Ei ole kuin muutama kilo siihen, että olen SAIRAALLOISEN lihava. vi

Pakko vielä kysyä, että kuka on niin tyhmä, että kuvittelee yhdenkään sairaalloisesti ylipainoisen pitävän olostaan itse tai ulkomuodostaan?
Ei kukaan ole vapaaehtoisesti 200 kilonen.. siihen on aina joku syy.. Ja se syy tuskin on pelkkä laiskuus...
Herätkää nyt jo ihmiset, jotka ihannoitte liikaa laihuutta ja tuijotatte pelkkää ulkonäköä...
Terve pyöreys on aina parempi,kuin langan laihuus.. Sairaus se on liika laihuuskin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja fu*k the fitness:
Pakko vielä kysyä, että kuka on niin tyhmä, että kuvittelee yhdenkään sairaalloisesti ylipainoisen pitävän olostaan itse tai ulkomuodostaan?
Ei kukaan ole vapaaehtoisesti 200 kilonen.. siihen on aina joku syy.. Ja se syy tuskin on pelkkä laiskuus...
Herätkää nyt jo ihmiset, jotka ihannoitte liikaa laihuutta ja tuijotatte pelkkää ulkonäköä...
Terve pyöreys on aina parempi,kuin langan laihuus.. Sairaus se on liika laihuuskin ;)

kyllä monikin on vapaaehtoisesti todella lihava. Ei todellakaan aina ole syy jossain sairaudessa tms. Tosin se lihavuus tuo niitä sairauksia joten kiloista on varmasti vaikeampi päästä.

Ap puhui tässä nyt jostain 150 kilosista. Onko se tervettä pyöreyttä? Ite en ainakaan ulkonäön takia välttele ylipainoa ja ihmettele muiden ylipainoa, vaan terveyden. On hullua että ihminen vapaaehtoisesti pilaa terveytensä sokerilla, transrasvoilla yms. kuralla.

Ja myöhemmin itketään. Lapsetkin päästetän samaan jamaan. Ja sitä itketään myös vasta sitten joskus kun alkaa olla myöhäistä. Mutta kai se tulee jotenkin hiipien. Kyllä mäkin huomasin yhtäkkiä painavani 10 kiloo enemmän ku ennen lapsia, en ois huomannu ellen ois sattunu käymään vaa'alla. Mutta mä puutuin asiaan heti.

Uutta tutkimusta aiheesta: iso prosentti väestöstä oli lihavuusgeenisiä, joskin elintavoilla voi kuitenkin itse vaikuttaa. En muista mistä tätä luin.

Ja Sonderssonin kommenttiin: on myös olemassa ranskanperuna-tyyppinen lihavuus. Ulospäin näyttää ihan norm.painoiselta mutta maksa on pahoin rasvoittunut ja vaarallinen rasva on sisäelinten ympärillä.

Ja tulevaisuus on toivoa täynnä, muitakin hoitoja varmaan tulossa kuin leikkaukset. Uskon, että kannattaa syömisessä ajatella "mitä hyvää, ravintoaineita ym. kroppani taas saakaan", oli lihava tai ei. Olisi syötävä riittävästi, urheilevan ja myös sohvaperunan.

Meillä syödään terveellisesti, kotiruokaa, kasviksia ja hedelmiä. Mä pidän tästä tavasta ja lapsetkin kasvatan samalla tavalla.

Jos mä en liikkuis ja tekis perusvalintoja terveellisesti, olisin takuuvarmasti läski.
Kyllä meilläkin herkutellaan, mutta ei päivittäin.

Jokaisella aterialla on vihanneksia, salaattia yms. valmiiksi sokeroituja tuotteita (jogurtit mm.) ei nautiskella, vaan teen itse maustamattomasta jugurtista ja marjoista/hedelmistä välipalat :)

Mä syön paljon, töissäkin sitä ihmetellään. Mutta monikaan ei hämmästellessään kiinnitä lainkaan huomiotasiihen, että mun lautasella on aina valtavan paljon salaattia. Perusvalinnoista se lähtee, tarvittaessa sitten voi herkutellakkin,