Miksi ihmiset eivät osaa olla omia itsejään?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Miksi se muoti on niin tärkeetä? Jatkuvasti pitää matkia toisiaan, kukaan melkein ei ole oma itsensä enää. Kopioidaan kaikki vaatetyylit, tukkatyylit, puhetyylit jne.. ihmiset voisivat vain olla normaaleja itsejään, pukeutua siististi. Tietääkö ihmiset miltä näyttävät ne kammottavat tukkatyylit tai muotirillit päässä? Joillekkin sopii, mutta ei läheskään kaikille.
 
vierailija
Mistäs sinä tiedät, mikä on kenekin se oma tyyli?
Mistä tiedät, etteikö se sinun mielestäsi "kammottava" hiustyyli ole juuri kantajansa omasta mielestä itselleen oikea?
Miksi kuvittelet, että joku perus-suoriin housuihin ja collegepaitaan ja tukka nätisti polkkatukaksi leikattu tms. olisi sellainen perustyyli? Ja jos kaiiki pukeutuisivat siten, eivätkö he sitten matkisi toisiaan?
 
Pin
No osa varmaan nirpistelee kovasti toisten tyyleille ja ajattelee, että ihmisten pitäisi näyttää tietynlaiselta - aivan kuten sinä ap selkeästi ajattelet.
Mikä tyyli muuten ilmentää sellaista omana itsenä pysymistä? Se, että yrittää väkisin pukeutua uniikisti vai mikä?
 
Pukeutumalla massan mukaan pääsee helpolla. Mä valitsen taisteluni, ja siksi mulla on tavallinen farkku-casual-tyyli. En erotu mitenkään.

Mutta jos mun pitäis kaikista kulttuureista ja tyyleistä valita oikeesti kauneimmat, niin valitsisin

-norjalais/islantilaisneuleet
-kreikkalaiset kirjaillut paidat
-intialaiset sarit.
-käyttäisim viittoja. Älyttömän käteviä hartioilla, mutta eivät ole liian kuumia. Miksei niitä käytetä enää?

Nää on juhlasareja, mutta arkisarikin on kätevä: t-paitamainen yläosa, johon saa viileellä kelillä laittaa vaikka mitä loimea.

 
Itse pukeudun tilanteen mukaan. Valitsen mukavimmat, enkä enää joka päivä sipsuttele vähintään 10 cm koroissa.😁

Kun tulin raskaaksi niin ensimmäisiä kertoja kävelin, urheilun ulkopuolella, matalapohjaiset kengät jalassa.😬

Muuten pukeudun varmaan samalla tavoin kuin aina. Klassinen tyyli miellyttää.
Talvella villakangastakkia, pitkää nahkasaapasta jne.
Kesällä ei oikein mitään, kuhan nyt tupsun saa piiloon ni hyvä.🥴
 
Tässä taas "jos uskaltaisin pukeutua vapaasti." Eli viitta. Maailmankaikkeuden käytännöllisin vaate. :)

Tästä ois siis naisen versio.
En tykänny jostain halloween-sivustoista tai inkvisitio-huppupyövelin vermeistä, mutta tässä on keskiaikaisen tyypin arkivermeet.

Mä huomaan usein arjessa, että mulla on t-paita, jonka päälle hartioille laitan viltin tai fleece-takin. Kainalot ei hikoa ja on ilmavasti, mutta lämpö pysyy kropan ympärillä viitan ansiosta.
Ja jos palelee niin tuon viitan voi kietoa tiukemmin ympärille.

Tuo mies ois komeempi jos huppu ois alhaalla...
 

Yhteistyössä