Miksi ihmiset ei voi vaan myöntää tehneensä väärin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jonkinsortin vakkari harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jonkinsortin vakkari harmaana

Vieras
Varsinkin kun asia on täysin selvä... :( Sitten asia olis loppuunkäsitelty ja elämä jatkuis.

Miksi aina pitää alkaa etsimään vastapuolesta vikoja (jotka kumoais tämän toisen osapuolen tekemään virheen), puhua paskaa seläntakana ympäri kaupunkia, uhkailla poliisilla jne.

Mä voin itse myöntää käsi raamatulla, että itse en tekisi noin. Mut on kasvatettu oppimaan virheistäni ja myös myöntämään ne reilusti.
Uskotte tai ette, ihan sama mulle.

Se on niin vaikeaa joskus se myöntäminen, mutta kun tarkemmin ajattelee, pääsee paljon helpommalla, kun myöntää, että oli erehtynyt, luuli väärin, teki väärin tai mitä nyt milloinkin, kuin että väenväkisin koittaa etsiä sitä syyllistä aina toisesta. Emmehän me pidä lapsissakaan siitä piirteestä, että aina osoitetaan toista ja sanotaan, että en se minä ollut,vaan tuo toinen.

Candide puhui 100% asiaa.
Mä olen joutunut äärimmäisen epämiellyttävään tilanteeseen, koska kehtasin "syyttää" täysin syyllistä lasta ja nyt tämän lapsen äiti on käyttänyt paljon mielikuvitustaan ja kertonut ympäriinsä "äiti-piireissä", että on nähnyt sitä ja nähnyt tätä ja olen niin kamala äiti.

Lasten kesken vielä ymmärrän, kun lapsia ollaan, mutta että AIKUISET ei osaa myöntää virheitään niin ei hyvää päivää!!!!!!

Varmaan se on sitä kasvojenmenetyksen pelkoa. Sekin helpottaa kyllä, kun kokeilee, että kyllä sitä jää eloon, vaikka myöntääkin olleensa väärässä. Sillä voi saada jopa myönteisen reaktionkin ihmisissä, he voivat ajatella, että tuopa oli rohkea, kun myönsi, eikä ajatella enää sitä virhettä tai erhettä.

Joskus on vain niin pirun vaikeeta itselleenkin myöntää olleensa väärässä, saati että se pitäisi vielä jollekin toiselle tunnustaa... Aika inhimillistä tällainen taitaa olla.

Mulle on kans sattunut joskus aikoinaan aika useastikin erään ihmisen kanssa noita samoja ongelmia että ei niinkuin myönnetä että itessä voisi olla syytä vaan etitään aina muista syyllisiä ja että lapsetkin vedetään aikuisten riitoihin mukaan, sitä en ymmärrä. Onneksi en enää ole kyseisen ihmisen kanssa missään tekemisissä mutta sanonpa vaan että kyllä niitä löytyy jotka eivät omia virheitään myönnä ja eräs naapuri oli myös tällainen kuten em ihminenkin, ei kuitenkaan ollut samasta ihmisestä kyse että munkin eteen on tuollaisia ihmisiä tupsahtanut tuosta vaan.

Vanha ketju mutta ihan sama, aihe on tuore aina...
Virheen tekeminen näyttäis olevan toisinaan hyvin vaikea asia myöntää, mutta anteeks pyytäminen tuntuu olevan toisille täysi mahdottomuus.

Muistakko, kun pyysin anteeksi muutama päivä sitten, mutta kukaan ei ottanut mun anteeksipyyntöä vastaan.

Miksi edes pyytää anteeksi, jos kukaan ei siitä välitä?
En muista?
Missä asiassa? Kyll mä anteeks pyyntöön reagoin antamalla (anteeks) jos toinen sitä oikeesti pyytää, eikä pelkästään höpöile.

Yhteistyössä