miksi ihmiset ei ajattele muita soittaessaan puhelimella

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
mua ärsyttää ihmiset, jotka ei ymmärrä antaa ihmisille ilta rauhaa näiden puhelimien kanssa. itse en iltaisin kahdeksan jälkeen soita mihinkään, täytyy olla tosi hätä ennen kuin soitan. tai sit sovittu näin.

mä, niin kotiäiti kuin nyt olenkin, joudun kuitenki joka aamu heräilee viiden nurkilla, niin mun on pakko päästä nukkumaan ajoissa, samoin lasten, ja muutenkin haluan viettää hieman aikaa rauhassa.

illalla kello 21 soi kännykkä, olin jo ihan unessa. mun ystävä soittaa, että sä 0lit varmaan jo nukkumassa, mutta tuli mieleen että soitan. tulin töistä kello 18 ja nukuin kello 20 saakka, että kuule hei mitä sinulle kuuluu ja plaa plaa.

nyt joku sanoo, että olisit laittanut äänettömälle, mutta kun en voi ikun mies ja lapset(täysi ikäiset sellaiset) ovat pellolla töissä, pakko olla puhelin toiminnassa, jos heillä on joku hätä siellä.

Ai onko jo kahdeksan jälkeen liian myöhä? Ite saan muksun nukkumaan vasta kahdeksan maissa ni sen jälkeen on hyvää aikaa soitella, kun saa rauhassa puhua eikä ole kukaan lahkeessa roikkumassa ja kitisemässä.

Kymmenen jälkeen on mun mielestä liian myöhä. Ja jos itse menet noin aikaisin nukkumaan, voit laittaa vaikka äänettömälle puhelimen nukkumaan mennessä niin ei häiritse.

Alkuperäinen kirjoittaja Milli Mehiläinen:
Ai onko jo kahdeksan jälkeen liian myöhä? Ite saan muksun nukkumaan vasta kahdeksan maissa ni sen jälkeen on hyvää aikaa soitella, kun saa rauhassa puhua eikä ole kukaan lahkeessa roikkumassa ja kitisemässä.

Kymmenen jälkeen on mun mielestä liian myöhä. Ja jos itse menet noin aikaisin nukkumaan, voit laittaa vaikka äänettömälle puhelimen nukkumaan mennessä niin ei häiritse.

Peesi, peesi ja peesi!

No hyvänen aika, infoa ystäviäsi jos on niin vaikeaa. Tai sitten ostat prepaid liittymän, ja annat numeron vain lapsillesi ja miehellesi. Näin voit laittaa sen ystäväpuhelimen kiinni.

Jos en halua puhua kenenkään kanssa puhelimessa, en vastaa puheluihin. Sit joskus muuna päivänä, kun on aikaa, niin saatan soittaa takaisin, että mitä asiaa oli.

Kotiäiti ja heräät kello 5?

Huh huh. Meillä herätään 8-11 välillä aamulla.

Seki on niin suhteellista, mikä on kenenkin mielestä aikaisin... Mä oon aina aatellu, et siinä ennen yheksää voi vielä soittaa, mut ei enää yheksän jälkeen. Kesällä oon ihan vahingoissa soittanut pari kertaa lähempänä kymmentä jo, kun on niin valosaa, ettei oikeen huomaa aina ajankulkua...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Tähdenlennon tavoittelija:
et olisi vastannut puhelimeen? :o

Mutta jos on nukkumassa, niin kyllähän se puhelimen soitto herättää (=herättää), vastasi siihen tai ei.

Ei herätä, jos tajuaa laittaa yöksi äänettömälle puhelimen. Jos pelkkään valoon herää, niin sitten on kait aika herkkäuninen (tosin tässä tapauksessa kannattaa kääntää puhelin väärin päin).

Mutta jos on nukkumassa, niin kyllähän se puhelimen soitto herättää (=herättää), vastasi siihen tai ei.

no sano kavereilles, ettei soittele sulle 20 jälkeen. mistä ne voi tietää, että meet niin aikaisin nukkumaan, etkä voi edes laittaa puhelinta äänettömälle.. :headwall:

Ei herätä, jos tajuaa laittaa yöksi äänettömälle puhelimen. Jos pelkkään valoon herää, niin sitten on kait aika herkkäuninen (tosin tässä tapauksessa kannattaa kääntää puhelin väärin päin).

Etkö lukenut aloitusta kunnolla? Siinä oli kerrottu syy, miksi puhelinta ei voi laittaa äänettömälle.

Etkö lukenut aloitusta kunnolla? Siinä oli kerrottu syy, miksi puhelinta ei voi laittaa äänettömälle.

Sori. Jäi muutama rivi lukematta.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Laita puhelimesi asetukset niin, että muiden puhelut ovat äänettömällä, mutta puolisosi numero ei?

Tämän voi laittaa vain yhteen profiiliin niin saa yöksi häiriötekijän pois parilla napilla. Ja kun vielä käyttää ajasttena sitä profiilia niin se menee haluttuun aikaa taas tavallisille asetuksille.

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Mulla ei ainakaan tätä mahdollisuutta puhelimessa. :|

Voiko puhelimessasi asettaa kullekin soittajalle oman soittoäänen?

Voi ja niiden kanssa nyt plerannutkin. Onneksi mun kohdalla suurin osa ymmärtää yskän, kun lyö luurin korvaan illalla jos on jo nukkumassa :D

Mulla ei ainakaan tätä mahdollisuutta puhelimessa. :|

Voiko puhelimessasi asettaa kullekin soittajalle oman soittoäänen?

Voi ja niiden kanssa nyt plerannutkin. Onneksi mun kohdalla suurin osa ymmärtää yskän, kun lyö luurin korvaan illalla jos on jo nukkumassa :D

Silloinhan sen saa kuitenkin tehtyä, niin että vain osa hälyyttää äänellä ja osa äänettömästä :)

Mä en soita 21 jälkeen kuin oikeasti tärkeästä ja kiireellisestä asiasta. Mutta klo 20 en koe vielä liian myöhäiseksi. Kannattaa sanoa suoraan kavereille etteivät soittele niin myöhään, tai sitten tosiaan laittaa tietyt numerot äänettömälle tai hankkia se erilllinen prepaid-liittymä.

Mua puolestaan ärsyttää ihmiset, jotka ei voi laittaa sitä puhelintaan äänettömälle jos ei saa soittaa. Jos on oltava puhelin päällä, niin sitten voi hommata erikseen numeron, jota ei anna kavareilleen lainkaan. Tai sitten laittaa puhelimeen sellaisen säädön ettei kaikki numerot hälytä.

Yhteistyössä