Miksi ihminen on niin inhottavan utelias? *ikuisuusaihe*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miä

Vieras
Aina kun on joku onnettomuus tai ylipäätään ambulanssi tai poliisit paikalla? Oottelin miestä kaupungilla eilen, siinä oli ambulanssi paikalla ja sen apua tarvitsevan ympärillä järjetön ihmismuuri :snotty: Jokainen kadulla kävelevä pysähtyi tuijottamaan ainakin vähäksi aikaa. Seisoin selkä tapahtumiin päin ja polttelin tupakkaa niin eikös siihen kohta köpötä joku mummo kysymään että mitä tuolla tapahtuu? En tiedä, käyppä katsomassa :snotty:

mä en ole, mulla on kyllä pari tuttua jotka joka heövetin kerta kun näkee paaljon ambulansseja, paloautoja tai poliiseja lähtee oikeen perään katsomaan, mä en käsitä.. en todellakaan. :headwall: :headwall:

mä muistan kun elvytin mummoa kadulla, kymmeniä ihmisä keräänty ympärille ja kukaan, ei kukaan, tullu kysyyn tarviinko apua tai jaksanko. parempi vaan tuijottaa sieltä kauempaa

Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:
mä en ole, mulla on kyllä pari tuttua jotka joka heövetin kerta kun näkee paaljon ambulansseja, paloautoja tai poliiseja lähtee oikeen perään katsomaan, mä en käsitä.. en todellakaan. :headwall: :headwall:

Se on vielä ihan oma lajinsa että ajetaan autolla perään sinne onnettomuuspaikalle :o

Kai se on ihmislajin selviytymisen edellytys. Jos ei olisi laisinkaan kiinnostusta/uteliaisuutta/huolta toisten asioista, olisi vain yksikseen luoliinsa kuolleita karvakasoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
Alkuperäinen kirjoittaja AavikonNorsu:

Se on vielä ihan oma lajinsa että ajetaan autolla perään sinne onnettomuuspaikalle :o

juu,,näinmpä..mä oon kerran sanonut kaverille (entiselle) sellaiselle että mä en todellakaan lähde sun mukaas katsomaan...ja ei muutakun se lähti jä mä jäin et :o

Alkuperäinen kirjoittaja MoohMooh:
:laugh: :laugh: :laugh: oikeen pinkoo perään =)
ei oo sit sillä hetkellä ollu paremapakaan tekemistä, että oikeen kerkee lähtee kattoo??? apua, mä kuolen nauruun :laugh:

:laugh: :laugh: :laugh: juu..no toi mun frendi nyt olikin oikee taukkien kuningas

Alkuperäinen kirjoittaja äiskä81:
Uteliaisuus taitaa kuulua ihmisen perusluonteeseen. Myönnän olevani utelias mutten ihan noin utelias että paloautojen tms. perään lähtisin.

Olen miäkin utelias mutta tuo on ihan eri asia. Kun onnettomuuspaikalla on ambulanssi tai poliisit niin siinä ei enää luultavasti tarvita muita. Miä käänsin selkäni ja kävelin kauemmas. Mietin aina sitä miltä miusta tuntuisi olla loukkaantunut ja avuton, ihmiset tuijottaa ja pällistelee ihan surutta. Eri asia on auttaa apua tarvitsevaa =)

Yhteistyössä